zoon bij opa en oma logeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hoi hoi..
    Ik zit ff met het volgende..

Mijn ex en ik zijn uit elkaar. Kunnen nog prima door 1deur en hebben goede omgangsregeling. Ook heb ik nog goed contact met zijn ouders.

Nu smste zijn moeder mij of de kleine weer een keer mocht komen logeren. Prima, ik wil contact niet in de weg staan. Maar ik zit te denken dat het wel zo eerlijk is als ex en ik het 50/50 doen. Ik wil namelijk niet zelf elke keer een weekend opofferen om de kleine daar te laten slapen. Ik werk 3 volle dagen en de dagen doordeweeks die ik vrij ben, zijn er andere verplichtingen. Het weekend dat de kleine er is, is echt heilig voor.mij.

Maargoed... Ex zegt dat ik het met zijn ouders mort regelen. Hij zorgt in zijn weekend voor contact en omdat zijn ouders de kleine vaker willlen zien, vragen ze mij dus ook.
    Wat ik al zei.. ik ben echt de beroerdste niet maar ik vind wel dat ik niet alleen mijn weekend hoef op te offeren.. hij kan ook een x een nachtje doen.. het zijn tenslotte zijn ouders. Mijn ouders vragen hem toch ook niet?

Toch? Of ben ik nu egoïstisch?

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Nee vind je niet ego
    Het is een regeling die je hoort te treffen met de vader van je kind en niet met de opa en oma van je kind
    Dat hoort hij te regelen en niet jij!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Moeilijk... ik neig om jou gelijk te geven, dat je niet je weekend met je kind daaraan moet opofferen. Maar in het belang van je zoontje is dat misschien een keer niet anders.
    Je kunt het ook zo uitleggen, dat je het liever niet wilt maar in het belang van je kind wel een keer een uitzondering wilt maken. En dan ook gewoon een keer he, niet stelselmatig.
    Sterkte, is een nare situatie :(

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik neig idd om jouw gelijk te geven. maar vind dat je er dan open over moet praten (dus ook hij!) idd als jouw ouders het dan vragen moeten ze het dan ook met hem regelen? zo ja. kan je dan niet gewoon schuiven met de weekende? dat deze tijd van hem afgaat. en wat jij met jouw ouders doet van jouw tijd?

en dan gewoon relaxed zijn als het eens anders loopt

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Kleine is al een paar keer wezen logeren daar... Elke keer in mijn weekend. En nu kwam weer de vraag...

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als het steeds in joun weekend was zou ik nee zeggen, en hem door de weeks een keer een dag doen als jij bv toch moet werken, ipv dan naar het kdv

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36

Als mijn ouders willen dat de kleine komt.. regel ik dat zelf. Dat gaat dus ook van mijn weekend af.

8. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Ik zou niet zo moeilijk doen, het is 1 nachtje bij zijn opa en oma, ik neem aan dat hij de rest van de week gewoon bij jou is? En 1x in de 2 weken een weekend bij zijn vader zoals ik het begrijp.

Om eerlijk te zijn vind ik het heel netjes dat ze het aan jou vragen en vind ik ook dat je hem best in "jouw" weekend een nachtje daar kan laten slapen.

9. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe is jullie bezoek verdeeld dan? jij hebt de kleine standaard doordeweeks en om het weekend? en je ex alleen om het weekend?

In dat geval vind ik dan zijn weekenden "heiliger"

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Dit heb ik zijn moeder nu ook voorgesteld

11. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi.. we waren even vlug..

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Anders eens voorstellen of het niet eens kan in het weekend dat je zoontje bij z'n vader is. Als je hen uitlegt dat je weekends met hem heilig zijn en dat je alles mooi 50/50 probeert te verdelen. Als zij ook wat begripvol zijn, moeten ze dit wel begrijpen.

13. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Dat is idd ook een goeie optie...

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Juist! Zo bedoel ik het ook!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maar heeft jouw ex jullie zoontje dan maar 1 keer in de 2 weken?
    Zoja, snap ik hem ook wel..
    Maar als ik in jouw schoenen stond, zou ik ook in eerste instantie nee zeggen hoor.
    Ik vind het lastig hoor...

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ja.. eerder ook nog een dag doordeweeks maar ivm zn werk kon dat niet meer..

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    En ik zeg dus niet telkens 'nee'.. maar vind ook dat mn ex daar iets in kan betekenen

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als zijn ouders hem te logeren willen hebben
    dan in zijn weekend
    lijkt me het meest logische

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    of doordeweeks een keer laten logeren

20. Dana

Dana Niet meer actief

vind ik ook, zeker omdat je er al in tegemoet komt kan hij ook wel een keer iets afspreken met ze, heeft hij jullie zoontje van vrijdag tot zondag? dan kan hij misschien een keer op vrijdag naar opa en oma en dan zaterdag weer naar papa, hebben ze allebei hun zin.

ik begrijp je gevoel in ieder geval het hoeft niet steeds in jouw weekend met hem en uiteindelijk hebben jullie allebei maar 2 weekenden in de maand met hem en hij doet in zijn weekend nooit een bezoek of logeerpartij aan jouw ouders neem ik aan.

Deel Deze Pagina