Ik weet het, een hele gekke vraag......maar via Google word ik niet wijzer. Wij zijn ons aan het oriënteren op een Golden Retriever pup en daarbij zoeken wij ook alvast naar een vervoersmiddel voor op de fiets. Nu heb ik iets gezien waarbij de zithoogte van de hond belangrijk is. Honden met een zithoogte tot 1.20m kunnen in de kar. Nu hoop ik dus dat er iemand van jullie weet wat de zithoogte is van een (gemiddelde) Golden Retriever reu. Wij willen natuurlijk iets aanschaffen waar ook een volwassen hond in past.
Denk wel dat dat moet passen. maar ik zou gewoon op een andere manier zoeken. Op fietskar golden retriever. Gewicht boven de 25 kg. Tot ongeveer 50 kg. Vaak staat er wel een max gewicht aan. Tot 25 kg is te klein. Dan kom je aan fietskarren met een maat van ongeveer 84 x 56 x 66 cm.
Ik zou inderdaad op gewicht zoeken. Wij hebben een labrador van 40 kilo maar zou niet weten wat zijn zithoogte is. Ik schat zijn schofthoogte 55 cm maar zitten weet ik niet
Ik heb inmiddels van de leverancier van de bewuste fietskar een bericht teruggekregen dat een volwassen Golden Retriever erin past, zittend. Het staat namelijk echt beschreven bij die bewuste kar: maximale zithoogte hond.