Uitspraak van oma naar kleindochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Was net even bij de Action en daar zag ik een kleindochter (denk zo'n 3 jaar oud) die aan het huilen was bij oma.

Zegt oma ineens tegen haar: 'en nu houd je op met huilen, anders laat ik je hier staan en nemen andere mensen je maar mee'. Waarop het arme meisje nog harder begint te huilen...:(.

Ongelofelijk zeg, kreeg gewoon zin om dat mens een mep te verkopen. Zoiets zeg je toch niet!!!!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Is niet aardig nee, maar misschien was t meisje de hele tijd al aan t huilen en dreinen?? Praat t niet goed hoor. Misschien word het oma teveel?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ach ja, we zijn allemaal mens dus schieten allemaal weleens uit onze slof. Wellicht was oma al vanaf 6 uur vanmorgen bezig met een dwars, vervelend, huilend kind en er even helemaal klaar mee. Correct? NEE Menselijk?JA

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Peuterpubers kunnen je soms tot waanzin drijven ;)
    Ik zeg tegen mijn zoontje ook wel eens: nou daaaaaag, ik ga weg, dan blijf jij maar hier!
    Dan loopt hij namelijk vaak (niet altijd) ineens wel mee ;) :)

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oma bleef heel rustig en zei het op een enge, onvriendelijke, zakelijke toon. Kwam echt heel naar op mij over.

Maar idd, wie weet wat er aan vooraf gegaan is... Heb zelf nog geen peutertje in huis, dus kan er (nog) niet over meepraten ;).

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh ik heb dat ook wel eens tegen mijn zoontje gezegd hoor.. Dat hij maar een andere moeder moest gaan zoeken..

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha kom dan maar terug 😜 nee zonder dollen ze kunnen erg irri zijn!

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hahaha heel herkenbaar dat zeg ik ook wel eens tegen mijn zoon:D
    Werkt altijd! Ben benieuwd hoelang het nog gaat werken want laatst toen ik zei "Bye D" zei hij bye bye mommy!! !:p

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zeg dat zo vaak tegen mijn kinderen als ze net luisteren. vind dat echt niet heftig ofzo. als ze al heel de dag aan het dramme en stieren zijn zeg ik ook wel is "als jullie zo door gaan dan ga ik alleen naar huis en zien jullie maar hoe jullie thuis komen"

boeit me niet zo wat andere er van vinden.

heb ook wel is gezegd als ze zij van maar bij pietje mag dat wel "nou ga daar maar wonen want hier mag het niet".

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    die van mij komt echt niet......hoe lang je ook wacht! Laatst me rot geschaamd.........mevrouw weigerde pertinent nog maar 1 stap te zetten en naar aar krijsen........daar sta je dan: twee pakken luiers en 1 boodschappentas en een krijsend kind......ik was even niet zo lief meer.......:x

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook niet schokkend.. heb ook weleens zoiets gezegd denk ik.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

hihi wacht maar :D:D:D:D:D:D

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha, ach als je dit al schokkend vind.
    Ik heb ook wel eens tegen de jongste gezegd toen hij de godganse dag aan het zeuren, miepen en huilen was: 'Nou dan blijf je hier toch wonen ( supermarkt ), mama gaat naar huis DAAAAAAAG'
    Mazzel hoor, deze mama heeft ook een grens en na zo'n dag is die grens snel bereikt.

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mijn moeder zei dat vroeger ook wel eens tegen mij, maar moet bekennen dat ik ook heel vervelend kon zijn. En het had altijd wel effect. Ik hield dan echt wel op ... veel te bang dat mijn moeder me echt achter zou laten. Ik heb er geen trauma aan overgehouden. En mijn moeder is best lief.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik ben wel eens met de auto gestopt, werd gek van het geruzie.... heb ze uit laten stappen en gezegd dat ze maar moesten gaan lopen.... grote ogen verbaasde gezichten haha, en daar liepen ze, heb ze een tijd laten lopen en ze toen weer in laten stappen....hahaha was wel een goede les....

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Bij mij werkt het juist. Ik moet echt 'boos/streng' worden anders stopt mijn dochter niet. Zo van: en nu is het klaar!
    En ja, mijn moeder is er nu ook achter dat dit het enige is dat werkt.
    Kan apart overkomen bij mensen, maar anders denken ze misschien wel weer: nou die oma laat dat arme kind maar huilen en huilen..
    Ieder zijn mening en laat die lekker voor jezelf.:)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja ik heb ooit eens tegen mijn zoon van 4 of zoiets gezegd dat we een andere mama voor hem gingen zoeken, toen hij schreeuwde dat ik geen lieve mama was en hij een andere wilde ;) Hij moest zijn schoenen en jas aandoen en bijna gingen we naar buiten mama's uitzoeken...... Tot hij terugkrabbelde en sorry zei ;) Maar ik had mijn jas al aan hoor!

Hij heeft nooit meer gezegd dat hij een andere mama wilde ;):D

19. Delta

Delta Niet meer actief

Het is inderdaad heel vervelend als je ergens buiten bent en je zegt/doet iets bij je kind, waar andere misschien van schrikken. Maar nu denk ik niet meer zo, want ja straks kan mijn dochter het ook doen en ik reageer misschien ook wel zo! Kinderen kunnen heel vervelend zijn en laat dat nou vaak in supermarkten/winkels zijn...

20. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener

Hahah dit heb ik wel eens met kinderen van mijn werk gedaan.. Zowel kindjes van tussen de 7 en 12, maar ook pubers die zaten te irriteren na een leuke dag walibi.. Nou, die pubers scheten in hun broek (wonen namelijk in ZH, en waren net onderweg vanaf Walibi) hahahaha Lief dat ze de rest van de weg waren ;)
    Bij terugkomst op het werk ook nog allemaal op hun sodemieter gehad haha

Deel Deze Pagina