Ik zou denken: badkamer en CV naar boven en hoppa een enorme woonkeuken maken. Grote tuindeuren erin en evt nog een kleine bijkeuken aanbouwen. Of ga ik nu te ver?
En ketel verplaatsen en werkplek in de woonkeuken die je dan zou hebben (schuifwanden desnoods) kan niet?
Ik zou naar een keukenzaak gaan waar ze ook maatwerk aanbieden. Dan kunnen de kasten zo op maat gemaakt worden dat je geen last hebt van het hoogteverschil. Dan kun je ook gebruik maken van een deel van de eetkamer.
Nou lijkt mij met de open keuken die je nu al hebt dat jouw plannen moeten kunnen. Even de vloer gelijk maken met de andere ruimte en klaar!
Als ik zo de plattegrond zie zijn er vast wel mogelijkheden. Onze keuken wordt in nov geplaatst. We zijn uiteindelijk in Vianen geslaagd waar ze echt top meedachten. Daarvoor al meerdere zaken bezocht. Lijkt wel of sommige er gewoon geen zin in hebben. Mocht je interesse hebben waar we geslaagd zijn dan kan je mij pben. Succes met je zoektocht
Waarom heb je een badkamer beneden? Ben je bereid die op te offeren? Dan zijn de mogelijkheden eindeloos. Tussen deze muren zou ik niet aan een (schier)eiland beginnen.
We hebben de badkamer beneden omdat we een huis hebben uit 1934. Boven is dus niet super groot, maar wel 4 slaapkamers en een tweede toilet. Hier willen we geen consessies in doen, aangezien we 3 Kids hebben. En ik moet zeggen, een badkamer beneden bevalt ons echt heel erg goed. We gaan verder puzzelen hier ! Jullie hebben al super goede tips gegeven. Dank dames
Als je alle ruimtes hetzelfde wilt laten, zou je aan het muurtje rechts, waar nu de zwarte keukenkast staat, een stukje aanrecht kunnen maken en die loopt dan als hoek door waar nu zwarte kasten staan, dan wordt de doorgang wel smal maar kun je wel gezellig koken en naar de eet/woonkamer kijken
Wat een heerlijke ruimte heb je. Ziet er ook super gezellig uit. Wij krijgen volgende week een nieuwe keuken, hebben nu een L en we gaan naar een u vorm en dan aan de voorkant nog een kleine bar. Kan niet goed zien of jullie ruimte ongeveer net zo groot is. Anders indd de vloer ophogen!
Als je waar nu je fornuis staat hoge kasten doet en het muurtje waar je huidige hoge kasten met de zijkant tegen staan weg haalt. Dan kan je volgens mij een heel mooi schiereiland kwijt. Of het kookeiland echt in de eetkamer maken met daaraan je eettafel. Inderdaad is de vloer gelijk trekken wel een voorwaarde.
Je zou ook kunnen overwegen een heel lange keuken te maken (evt de vloer van de huidige keuken ophogen om het makkelijker door te laten lopen). Dan betrek je de keuken meer in de eetkamer, dat geeft ook een ander effect al. muurtjes slopen wordt waarschijnlijk heel ingrijpend. Als ik de plattegrond zo zie zijn het veelal dragende muren en die haal je niet zo makkelijk weg.
Ik zou de keuken naar de woonkamer verplaatsen, naar de voorkant van het huis dus. In deze vierkante ruimte kun je een lange keuken en eiland kwijt. Dan zou ik de bijkeuken korter maken en een glazen deur zetten van het halletje wat naar toilet en bijkeuken gaat zodat je in de oude keuken veel meer licht hebt en daar de nieuwe woonkamer maken. Evt met modulaire banken die je in wisselende positie groter en kleiner kan maken en zo meer variëren met de ruimte.
Vloer ophogen hoeft echt niet hoor als je voor maatwerk gaat. Kom je er niet uit met een keukenboer, kijk dan bij een interieurbouwer.
Waar nu de afzuigkap staat, bij de muur. Zou je daar geen hoge grote kast kunnen doen met je apparatuur erin en kastruimte en dan ervoor een groot kookeiland? Zou moeten passen zoals ik het kan zien.
Ik zou regelmatig mijn been breken als ik binnen de keuken een opstapje heb, maar dat kan zomaar aan mij kunnen liggen
Ik heb al hele goede tips gelezen. Tips zoals de hele indeling omgooien zijn in ieder geval geen optie. We betalen de verbouwing zelf en ik hen helaas geen 40.000 euro liggen . En we zijn verder heel tevreden met de indeling. De opstap vind ik zelf ook heel vervelend, dus ik denk dat we daar iets mee gaan doen Verder zijn wij heel blij met het huis en de plek. Dus dat schiereiland komt er hoe dan ook ergens
Kan je de deur van de bijkeuken verplaatsen naar waar nu eventueel je fornuis staat. Dan kan je er een soort u keuken van maken en dan heb je ook geen last van dat stukje dragende muur waar nu je grote zwarte kast staat. Of de deur laten staan en eventueel je grote zwart kwast naar waar je fornuis staat in die hoek of de muur waar je sink gedeelte zit, en de hoek waar nu je zwarte kast staat daar een hoek zetten met dan het schiereiland? Je kan eventueel als je tape die je gebruikt bij verven op de grond plakken waar je eventueel je eiland zou willen hebben, en dan even iets neer zetten wat qua hoogte gelijk is. Dan kan je kijken of je het daadwerkelijk fijn vind en ook met de ruimte?., maar verder vind ik je huidge keuken ook super mooi !