Kookgewoonten doordeweek en weekend

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik kan niet in jullie portomonnee kijken, maar 4x per week buiten de deur is eten is ook geen goedkoop grapje.... Hebben jullie geen zin/ tijd om zelf te koken of vinden jullie dit gewoon leuker/gezelliger...??

Ik vind uiteten gaan heel leuk (doen we vaak ook wel 1x per week), maar vindt thuis eten soms zelfs nog wel lekkerder dan uiteten gaan (ik heb het geluk een man te hebben die en koken heel leuk vindt en ook nog eens heel lekker kan koken) :D

SDonya vindt dit leuk.
  2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Het ligt echt aan de afspraken die we in zo’n week hebben. Hoe het nu in het nieuwe huis gaat worden weet ik nog niet, onze keuken komt volgende week ergens en mijn werkrooster is ook wat veranderd.

Voorheen deden we het zo:
    Maandag - tot 13.30 uur werken, dus kookte ik.
    Dinsdag - eten bij mijn ouders (passen de hele dag op)
    Woensdag - vrije dag, kookte ik.
    Donderdag - beide laat, makkelijk gerecht (max. 30 minuten) of een bakje uit de diepvries wat we eerder zelf gemaakt hebben.
    Vrijdag - beide laat, makkelijk gerecht of ongezond.
    Zaterdag - wisselend.
    Zondag - wisselend.

De maandag en woensdag konden zowel een uitgebreid als makkelijk gerecht zijn, maar wel bijna altijd gezond. Donderdag en vrijdag wisselden we ook wel eens, koken altijd 1 v/d 2 dagen niet, soms door bakje uit vriezer en soms ongezond en de andere dag iets wat snel op tafel staat. In het weekend is het afhankelijk van onze plannen. Soms uit eten, soms makkelijk en gezond, soms heel uitgebreid, etc.

Vanaf september ben ik op de donderdagmiddag ook vrij, dus zal dat gelijk zijn aan de maandag.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

We vinden het en gezellig en daarnaast hebben we ook een druk leven. Ik kies liever voor extra tijd met de kinderen buiten dan dat ik na schooltijd direct naar huis moet om het eten te bereiden. De een kiest een schoonmaakster naast het drukke leven, wij kiezen in plaats daarvan om vaker buiten de deur te eten:)

Mijn man kookt nooit en thuis eten vinden wij ook heel lekker. Gelukkig hebben we een goede balans daarin kunnen vinden en verdelen we het zo eerlijk over de dagen heen :p

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie op deze manier een goede balans hebben weten te vinden en de kindjes vinden de extra tijd met mama ook vast heel erg leuk!

Wij verdelen de taken net iets anders want man wil gewoon graag koken, dus ik zorg voor de boodschappen en samen ruimen we af en ruimen op na het eten :D

5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    wij hebben geen patat dag ofzo want daar houden wij niet van. Wel eens op zondag patat met snitzel en groente. Maar alleen snacks met friet vind ik niet gezond om dat elke week te eten. We eten absoluut geen gekookte aardappelen in het weekend. Dat vind ik geen weekend eten haha. Weekend gebruik ik ook om wat te bakken en uitgebreider te koken. Door de weeks met gastkindjes kom ik daar niet aan toe. Ook maakt mijn man graag soep in het weekend.

6. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Hier ook geen vast schema, behalve dat we 1 dag van het weekend friet bakken/ halen. Andere dagen is het meestal 2x pasta, 1x stamppot, 1x gebakken aardappels, 1x pizza/ luxe broodjes en 1x maaltijdsoep of salade.

7. Melief

Melief Niet meer actief

Zaterdag is hier fastfood dag, dus patat of pizza meestal. Maandag en dinsdag is het soep/ovenschotel/snelle pasta ivm ophalen kinderen op bso en kdv. De rest van de week varieert

Deel Deze Pagina