Hoi, Ik ben acuut gestopt met borstvoeding. Ik heb erg veel last van volle borsten, kolven is geen optie, er komt niet uit. Ik ben allergisch voor die neusspray... Ik hoorde dat je kool op je borsten moet doen? Welke kool? Hoe gebruik je die? En kwark schijnt ook te werken...Hoe doe je dat? Groetjes Jessica
Wat koolbladeren betreft, gewoon zo'n witte kool kopen. Je neemt er een blad af, dat kneus je en dan stop je die in je bh. Van kwark had ik nog nooit gehoord. Verder kun je je borsten onder de douche voorzichtig masseren zodat er wat melk uit komt en de ergste druk eraf komt. trek een goede stevige bh aan voor de steun en neem paracetamol als het echt niet meer gaat. Voor de rest is het een kwestie van tijd. Het duurde bij mij een week of twee totdat het over was. Ik heb er overigens niet eens zoveel last van gehad terwijl ik ook in 1keer gestopt ben zonder nog te kolven.
mij werd geadviseerd gekneusd koolblad, en kwark, dit doe je dan in een washandje (hydrofiel) dikke laag, en dat op je borst. maar je kan eventueel je cb bellen, en dan advies vragen aan je wijkverpleegkundige
Ik heb ook koolbladeren gebruikt destijds, van wittekool, dat in je bh, na 1 uur was het hele blad verlept, wel lekker verkoelens. Ik heb ook kwark geprobeerd, maar dat vond ik zo'n zooi, als het warm word wordt het vloeibaarder en lekt het door de hydrofiel heen.