voor mijn zoontje van net 5 zoek ik een planbord voor dagelijks activiteiten oa douchen, slapen, spelen, opruimen etc. hij heeft lichte autisme en hij mist zijn structuur die hij buiten de vakantie om wel heeft en raakt hierdoor van streek en angstig. had een planbord gehaald bij kruidvat met magneten maar die is te onduidelijk voor hem. zoek zoiets als dat ze op school hebben. een lijntje met daaraan duidelijke tekeningen (lezen kan hij nog niet) in de vakantie gebeuren nu eenmaal onverwachte uitjes, loopt de dag anders dan normaal en ik merk dat hij daar echt niet tegen kan. door kaarten ziet hij precies wat wanneer gaat gebeuren en dit is zin hou vast wie weet waar ik ze kan kopen of hoe ze dit noemen. 2e hands mag ook (graag zelfs) alvast bedankt gr sandra
Je zou ook zelf eentje kunnen maken met een latje of een lijntje en kaartjes (google: dagritmekaarten) die je zo van internet kunt halen.
7 dagen planbord online kopen bij Eelke Verschuur hier staan ze geloof ik ook wel tussen ⥠Vind planbord op Marktplaats.nl Zoiets ?
Gewoon een plankje met spijkertjes onder elkaar. Pictogrammen via sclera.be printen en een gaatje er in met de perforator. Zo gebruiken wij ze op het werk ook veel.
Ik heb de picto's van scala geprint, geplasticifeerd, magneetplakband erop geplakt en gebruik ze nu op een gewoon wit magneetbord. Vind dat fijner werken dan een bord uit de winkel omdat we nu dezelfde plaatjes als op school kunnen gebruiken!
hier ook de hema en soms zelf plaatjes gemaakt maar met de pictogrammen van de hema eronder en dat werkt prima
Op school gebruiken ze 2 verschillende.de grote algemene planning. (kring,buiten spelen,eten,werken huis) Deze zijn makkelijk aan te passen voor thuis dus makkelijk zelf te maken. Je kunt ook een planbord maken wanneer hij moeite heeft met kiezen en op deze manier makkelijker heeft. Dan kun je planbord kaartjes maken. Doormiddel van magneettape kun je die makkelijk bevestigen op een eenvoudig magneetbord.