Ik kijk voor recepten vaak hier: SouthBeach Forum In het forum deel zit een receptentopic en als je een account maakt dan kan je nog meer recepten zien. Het forum zelf vind ik niet echt leuk (lees: niet vriendelijk als je niet southbeach als levensstijl wilt aannemen) maar de recepten zijn erg goed.
Goed idee die muesli! Twee boterhammen met hagelslag bevatten precies 2x zoveel koolhydraten als een schaaltje muesli met magere yoghurt. En dat laatste is natuurlijk veel gezonder en voedzamer! Misschien heb je tijd om als lunch een lekkere salade te maken met gerookte kip/kalkoen, tonijn of een eitje. Verder doe ik er vanalles door, ook geroosterde hazelnoten of pijnboompitten als topping. En je zou idd het aandeel aardappelen kunnen verminderen en het aandeel groenten kunnen vergroten. Of speltpasta of zilvervliesrijst nemen. Met borstvoeding mag je een halve kilo per week afvallen. Zorg dat dat ook door beweging komt en niet alles door voeding. Succes!
muesli bevat ook nog aardig wat koolhydraten en sommige fruit ook meer dan andere soorten. Als ontbijt zou je yoghurt met lijnzaad en kiwi kunnen nemen. Ik eet al een tijdje koolhydraat arm. Ik haal bij de bakker koolhydraatarmbrood. Bij het avondeten neem ik alleen groente en vlees/vis. Heel af en toe een aardappel erbij. Zeker geen pasta en rijst. Tussen de middag neem ik ook vaak een omelet of sla, komkommer, gekookt ei en kaas.
TS is 1,5 maand geleden bevallen. Die heeft dus gewoon energie nodig in de vorm van mooie volkorengranen, fruit enzovoort. Als ze zou eten wat jij opsomt, zou ze nog omvallen.
Kijk eens maar producten die een lage glycemische waarde hebben, die geven de suikers langszaam af waardoor je langer verzagdigd bent en je suiker niet zo piekt, je krijgt daardoor ook minder zin in pasta rijst en aardappen. Ik eet bijvoorbeeld; Voor het ontbijt warm water met een halve citroen, flink door klokken en dan even wachten met ontbijten. O; amandelmelk unsweetend van alpro, 200 ml Met 40 gram havermout, even op het vuur. Altijd fruit er doorheen en wat bessen (goji, moerbei, inca) T; fruit L; lijnzaadcrackers met kaas, tomaat, komkommer (recept voedselzandloper) of linzensoep of goed gevulde omelet, huisgemaakte gehaktballetjes etc etc. Vaak met een kleine groene salade ernaast. T; soms fruit, soms een volkoren boterham, soms een lekker koekje D; eet ik vaak met de pot mee maar vervang koolhydraten vaak voor een salade. Drie keer per week eet ik helemaal mee. Bij de koffie; zelf gebakken bananencake met amandelmeel. Mega lekker. Wat ik vaak doe is zondagmiddag de lunch koken voor de hele week. Zo grits ik smorgens wat mee voor werk wat al klaar is en is een salade klaar maken zo gebeurd. Havermoutpap is ook zo klaar smorgens. Verder wat ik soms ook lekker doe is; ongezonde dingen eten en soms snacken dmv chips, kaasvlinders (ohhhh ) Ik houd het goed vol, maar voel me vooral veeeel energieker zonder al die suikerdippen. Je kan kijken maar recepten van paleo, atkins, south beach, voedselzandloper. Veel lekkers te vinden. Succes! (Ps ik zorg ervoor dat ik echt genoeg eet en geen honger lijd, ik geef borstvoeding dus moet goed en zeker genoeg eten)