Ik lees regelmatig hier dat sommige nooit of weinig aardappelen eten. Wij houden er ook niet van en daarom hoor ik graag wat jullie dan voor avondeten maken. Ik ben een beetje inspiratie loos!
Koude couscous of pasta salade Volkoren pita broodjes met stukjes kip met shoarma kruiden, gebakken groente en een salade Zilvervlies rijst met een curry saus. Apart nog boontjes of broccoli erbij Gehakt rullen met groenten. Coucous erdoor met couscouskruiden. Soep met bruine stokbrood en een griekse salade Gevulde wraps of taco's Gekruide kipfilet, plakjes tomaat en mozzarella erop in de oven met een salade Zelf foeyong hai maken met rijst Wokken: koolvis, groenten, eiermie en een sausje erdoor
Ik maak bijna alles zelf zonder winkel pakjes, behalve voor curry gebruik ik een curry pasta en voor pasta gebruik ik een mix van honig natuurlijk lekker. Daar zitten geen vreemde toevoegingen in en krijgt niemand buikpijn van hier thuis. Wij eten dus regelmatig; Zilvervlies rijst met een curry van bloemkool, wortel en aardappel. Met curry pasta en koksosmelk. Evnetueel kip erdoorheen maar hoeft niet, een gekookt ei kan ook. Gehakt of kipgehakt rullen met een uitje, blik kidneybonen en mais erdoorheen. Komijn, paprikapoeder, chilli poeder en zout toevoegen. Dan wraps beleggen met zure room ( Of griekse yoghurt ) er een schep bonen in doen, oprollen, in een ovenschaal, kaas erover. Dan op je bord nog een schep salade erbij. Kip met roerbak groenten en rijst Quinoa met een gehakt/groenten prutje.
Ik eet nooit gekookte aardappels. Alleen met stamppot een enkele keer. Maar ik doe ook gewoon bv rijst, groente vlees. Of zoete aardappel ipv aardappel. Verder veel rijst met roerbakgroente en ei erdoor Iedere keer andere kruiden of marinade. Of een boekweitwrap met kip en groente Bloemkoolnasi Tonijnburger met roerbakgroente
Koken met Karin Hier kook ik super veel uit, lekkere recepten, beetje wisselend qua tijd om te maken, ideaal!
Lekker dames! kan ik wat mee. Ik probeer ook zo veel mogelijk zonder pakjes te koken dus haal nooit die honig dingen. Maar daardoor blijft het vaak bij pasta of wokken
groente curry 250 gram sperziebonen 3 eetlepels zonnebloemolie 1 theelepel komijn 1 ui 1 wortel 1 rode peper 1 theelepel kerriepoeder 1 prei 250 gram bloemkool 400 milliliter kokosmelk 300 milliliter groente bouillon 1 pakje rijst Rijst koken zoals aangegeven op het pakje. Sperziebonen beetgaar koken met een beetje zout. Afgieten in een vergiet. in een braadpan komijn ui en rode peper en kerrie poeder aanbakken, als dat is aangebakken de bloemkool prei en wortel erbij. Even goed aanbakken, dan de kokosmelk en de bouillon erbij gieten. Laat dit zo 12 tot 15 minuten zachtjes pruttelen. Voeg daarna de sperziebonen erbij laat die nog even doorwarmen. Serveren met rijst.
pasta chorizo fusilli chorizo rode paprika courgette tomatenpuree rode ui teen knoflook groente + chorizo fijn snijden fusilli koken zoals op de verpakking chorizo even aanbakken met ui en knoflook daarna de tomatenpuree mee bakken om te ontzuren. groente toevoegen gaar laten worden, fusilli erdoor scheppen en klaar. lekker met salade en kruiden stokbrood
Surinaamse bami - 500gr spaghetti - 3 Surinaamse Maggi blokjes (die zijn klein en vierkant) - 1 ui - 2 teentjes knoflook - 300gr kippendijenfilet - 4 takjes verse selderij - zonnebloemolie - 1/2tl zwarte peper - 1/2tl 5 spices poeder - 1 stukje verse gember van 2cm - 1 volle tl tomatenpuree - 6el zoute ketjap (sojasaus) - 3el zoete ketjap Kook de spaghetti beetgaar in een ruime pan met kokend water en 2 Maggi blokjes. In de tussentijd hak je de knoflook en ui helemaal fijn en snijd je de kippendijenfilet in stukjes. Haal de blaadjes selderij van de takjes af en hak deze grof. Giet de spaghetti af in een vergiet en schep terug in de pan. Schenk er een halve eetlepel zonnebloemolie en 1 eetlepel zoute en zoetje ketjap over en meng dit goed door de spaghetti zodat alle sliertjes goed bedekt zijn. Pak een grote wok en verhit deze. Schenk er 1 eetlepel zonnebloemolie in en fruit daarin de ui en knoflook een minuut. Voeg 1 Maggi blokje, zwarte peper, 5 spices poeder, stukje gember en een klein scheutje water toe en bak dit geheel nog een minuut of 2. Schep daarna de stukjes kip erbij en bak op medium/hoog vuur totdat de kip aan de buitenkant een bruin laagje heeft en van binnen gaar is. Op het laatst bak je de tomatenpuree nog een minuut mee. Zet het vuur laag en schenk er 4 eetlepels zoute en 1 eetlepel zoete ketjap bij en schep vervolgens de spaghetti erdoor. Doe dit rustig met 2 lepels en zorg ervoor dat alles goed vermengd raakt. Warm even door en proef of het goed op smaak is. Zo niet, dan voeg je nog wat extra zoute en/of zoete ketjap toe. Op het laatst schep je de grofgehakte selderij erdoor.
Klinkt wel lekker, maar wat eet je hier dan bij, want zo te lezen is het niet echt een volaardige maaltijd, geen groenten en alleen spagetti en kip kan je toch niet op leven?
Meestal maak ik er kippenvleugels bij en komkommer in zuur. Dit is gewoon een basis recept, kun je zelf aanvullen met iets erbij
Italiaanse ribolitta; een broodsoep. Echt zo lekker! Het is voor mij een recept dat ik tevoorschijn haal als het gezin weer eens koud en nat thuiskomt En die alcohol verdampt wel hoor, geen zorgen. Nog geen dronken kleuter aan tafel gehad. Chickpea, tomato and bread soup Er zijn nog veel varianten op. Met groene kool of spinazie bijvoorbeeld. Het is eigenlijk een restjes-soep.