Koolhydraatarm eten en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door onzewonders, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi dames,

Weet iemand van jullie of het kwaad kan tot aan je zwangerschap koolhydraatarm te eten?

Ik heb gelezen op de site van Freya dat het voor het vervroegen van je eisprong kan helpen minder koolhydraten te eten. Aangezien mijn cyclus en LF niet helemaal super is, wil ik dit graag proberen.

Ik heb het boek van Yvonne Lemmers in huis, maar wil het toch even checken voor de zekerheid.

Hoop van jullie te horen!

Liefs

2. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Volgens mij heb je koolydraten juist nodig.... weet t niet precies maar volgens mij heeft elk mens wel wat van die dingen nodig :)

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik persoonlijk denk dat dit tot ong. de eerste 3 maanden van de zwangerschap weinig kwaad kan zolang het bij koolhydraatARM en niet koolhydraatVRIJ blijft, m.a.w. je moet wel genoeg groentes blijven eten en een mininum aan koolhydraten (ik zou niet zo extreem zijn als de meeste Atkins en soortgelijke dieten aanraden wat dat betreft, heb op een ander forum gelezen dat je hersenen toch elke dag ong. 200g koolhydraten nodig hebben, dus ik zou er min. 225 eten of zo voor de zekerheid). Zelf ben ik ook in die richting aan het denken, ik weet dat het me wel moeilijk zal vallen in het begin vermits ik nu vaak 2 keer per dag brood eet, niet graag koude slaatjes eet en op het werk dus vaak een standaard warme maaltijd neem zonder saus en met friet o.d. vervangen door aardappels. Van zodra de zwangerschap verder gevorderd is (en je kindje dus meer dan verwaarloosbaar niets begint nodig te hebben), zijn koolhydraten dan wel echt belangrijk omdat vet de placenta niet goed passeert.
    Verzadigd vet moet je in elke fase van de zwangerschap proberen te beperken omdat dit een negatief effect zou hebben op de kwaliteit van een embryo.
    Succes alvast.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik at volgens de Oerdis methode en dus ook koolhydraatarm. Ben hiermee gestopt toen mijn lichaam ging vragen om meer kh. Maar let er wel op dat het uitgebalanceerd is. Ik deed dit via een diëtiste.

Succes!

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ja, het helpt zeker! Dor koolhydraatarm te eten komt je hormoonhuishouding weer in balans. Ik heb het een tijd gedaan met Dr Frank dieet. Is ook koolhydraatarm en ik kreeg er weer een cyclus door. Liep wel ook hard in die periode. Stress is niet goed voor je hormoonhuishouding. Nu vertelde iemand me dat als je 3 keer in de week intensief sport je lichaam geen stress hormoon kan aanmaken. Wel toevallig dat ik toen weer een cyclus had. Je kan het iig proberen. Suc6! :) Ik moet eigenlijk ook weer koolhydraatarm.

6. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik ben een aantal jaar geleden heel veel afgevallen met Atkins maar ik durf daar nu niet mee te beginnen. Het is vrij eenzijdig en natuurlijk erg vet. Maar het werkte wel voor mij. Al was ik toen nog aan de pil. Ik weet niet of het je cyclus regelt.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben er vanaf vandaag mee begonnen. Heb alle paaseitjes in de prullenbak gegooid en ga het proberen.
    Mijn voornaamste reden is om van mijn vreetbuien af te komen. Ik ben een echt emo-eter.
    Na mijn MK ben ik alleen maar meer gaan snoepen en mijn kilo's werden er niet minder van...:)
    Het roer moet nu echt om. Daarom nu een heel ander dieet, dat hopelijk mijn trek in zoet wegneemt. En daarnaast hoop ik van harte dat mijn cyclus, lees mijn LF, beter wordt. Na de MK is wonderbaarlijk mijn cyclus
    vrij stabiel! Toch nog een enig positief puntje uit al het verdriet...

Deze week eet ik de hele week koolhydraatarm, maar wel met 1 eetmoment met koolhydraten. Dus in de ochtend ga ik nu KHarm eten, in de middag op het werk gewoon mijn bammetjes, fruit en karnemelk. Als diner weer KH arm. En zo bouw ik iedere week het aantal KH weer op.
    Uiteraard zodra ik zwanger ben stop ik hiermee! Laten we hopen dat ik er heel snel mee kan stoppen!:D

Ik ga zo maar eens een lekkere salade met verse zalm maken. Zo verkeerd is dat dieet niet!:D

Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Zijn er misschien nog meer meiden die hier ervaring mee hebben?

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik wil even laten weten dat het KH-arm eten bij mij wel degelijk werkt. Ipv eisprongen op CD20 heb ik vandaag op CD13 al een meting van 18mm gehad!Verwacht wordt dat ik morgen mijn ei heb!!:D
    Woensdag weer terug voor een echo om te kijken of het eitje gesprongen is.

Helemaal blij!

Deel Deze Pagina