Wij zijn verhuisd en hebben nu dus een aanbouw van 3 bij 3 meter met allemaal mooie ramen en daarbij dan nog de ramen aan de zijkant, keuken, boven etc. Ik zeemde altijd gewoon met emmer sop en ramenwisser. Mn oude buurvrouw had van die microvezel doeken en vond dat ideaal. Mn broer heeft zo'n karcher raamwas ding maar dat vind ik weer zo'n apparaat extra. Wat vinden jullie nou de beste manier om je ramen te doen?
Heb afgelopen vrijdag zo'n raamwisser apparaat gekocht echt super en totaal streeploos. Ideaal geen geknoei en gespetter en lekker snel. Wil niet anders meer
Hier ook de Jemako doeken. Vooral met kleine kindjes erg handig, omdat je ook even wat vette vingertjes weg kunt poetsen zonder het hele raam gelijk te hoeven doen.
Heet water met azijn opbrengen met een spons, dan de trekker erover en met een zeem de naden nadoen. Vervolgens met een droge theedoek oppoetsen.
Daar heb ik mijn man voor (glazenwasser) hihi Hij gebruikt trouwens afwasmiddel om de ramen schoon te maken. Insoppen, in een beweging met de trekker er overheen en klaar is het. Kozijnen drogen met een doekje of sponsje.
Sopje maken van een klein scheutje afwasmiddel en spiritus (verdwijnt de vliegenpoep) en de kanten droog maken met hydrofiele luiers (ideale doekjes)
Sopje maken met ramenwas van HG. Wassen droogtrekken en met een oude theedoek droogmaken. Zo klaar. Hebben alleen erg veel ramen dus geen hobby van mij.
Flexi Blade Raamwisser | Auto Wassen | NewEco Dit.. zelfs ik krijg ze hier streeploos schoon mee. En idd met afwasmiddel.
Is dat zo vreemd? alleen rondom onze zithoek 16 ramen en dan de keuken en eethoek nog. Zal toch moeten gebeuren! Ik ga eens die jemako doeken opzoeken, dat waren die van buurvrouwtje toen ja!
Wij hebben niet zoveel ramen. Ik was ze met doek en azijn. Maar als ik veel meer ramen zou hebben dat zou ik wel iets anders willen.