Hihi... Allemaal bier. Maar ik zie dat m'n autocorrectie er ook een potje van maakt. Texels Skuumkoppe moet dat zijn. Erg lekker, maar niet zo kha vrees ik bitterballen ook niet. Oef... Ben thuisgekomen en mocht even naast jongste liggen die nog niet kon slapen. Man maakt me net wakker. Voel me crappy zeg! Welterusten.
Vandaag was een moeizame dag. Slecht geslapen (heb ik altijd na alcohol) en rare dromen. (Ik heb gedroomd dat ik bij de zeeman sokken ging kopen voor de drie zwervers die voor die winkel met hun blote voeten in de sneeuw zaten) Ik was dus moe. Moest werken (hectische drukke dag weer). En er was niet genoeg in huis om mijn saladebakje te vullen. Ontbijt was wel standaard (volle yoghurt, blauwe bes & muesli). Voor de lunch hoopte ik dat er lekkere salades in de kantine zouden zijn. Maar dat viel dus tegen. Wat ze wel hadden was turkse pizza. En aangezien ik me toch licht katerig voelde, en dat echt goed katervoedsel is ... Nou ja... Na de lunch voelde ik me wel beter. Hoewel... Een uur verder natuurlijk de suikerdip. Die ben ik met sterke koffie doorgekomen. Eenmaal thuis heb ik me wel kunnen herpakken. Ik had de rode biet nog. Die heb ik samen met een appel in de airfryer gemikt. En die daarna met een gekookt eitje en blikje tonijn op olie in een slaschaal gegooid. Het resultaat was verrassend lekker. Totaal koolhydraat van vandaag was rond de 150 Maar zit wel weer richting de goede flow. Dat is het belangrijkste. Met een collega over gehad. Die vergeleek het met stoppen met roken. De eerste periode is supermoeilijk. Maar als je een poos gestopt bent wordt dat beter. Maar stel er komt een moment dat je er toch 1 opsteekt. Dat kan. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je meteen weer moet beginnen. Direct na die ene moet je dan weer stoppen. Hoe langer je de fout in gaat, hoe moeilijker het wordt om weer te stoppen. En gestopt ben ik. En ik heb een nieuwe verslaving. De rode biet! Supermakkelijk! Gewoon schillen, in blokjes en even grillen. Of rauw in salade (dunne plakjes met de kaasschaaf). En ik heb al verscheidene mensen stamppot horen zeggen. Ik vraag me af hoe een bieten, pompoen stamppot eruit zal zien. Lekker kleurrijk denk ik
Mijn favoriete avondeten is denk ik toch biefstuk met gegrilde groenten. Of verse asperges met ham en ei. En botersausje natuurlijk
Hoi! Mag ik ook aansluiten? Mijn laatste zwangerschapskilo's ( ong. 10) blijven maar plakken en het lukt me niet om ze kwijt te raken. Een collega van me deed kh beperkt en daar ben ik me eens in gaan verdiepen. Vandaag vanaf de lunch begonnen en ik heb al hele lekkere dingen voorbij zien komen! Dit heb ik vandaag gegeten (vanaf de lunch): L: 200 g magere kwark met wat aardbeien T: plakjes komkommer en 2 plakjes leverworst A: 2 rundervinken met daarbij 400 g gemengde groenten (broccoli, bloemkool en wortels) Vandaag de weekboodschappen gedaan. Deed er bijna 2x zolang over, maar heb even op m'n gemak alles bij elkaar gezocht voor de hele week. Ben heel benieuwd hoe het me gaat bevallen!
Welkom reckless! Een tipje nav je dagmenu: je mag gerust volvette (griekse) yoghurt. Vetten zijn belangrijk om te nemen. Ze worden je nieuwe brandstof. @Fietwordtmama is het gelukt om het vandaag weer goed op te pakken? Ik had vandaag een verjaardag en een bbq maar heb het kha gehouden O: gebakken eitje met ham en kaas L: pizza omelet T: blokjes kaas en plakjes komkommer op de verjaardag A: 3 sate'tjes, 1 hamburger en 1 filetlapje. Met kha sate marinade, kha pindasaus en mayonaise. Heb de stokbroodje weten te weerstaan!
Hoe meer zielen hoe meer vreugd @reckless. Welkom en succes. Ik ben zelf ook overgestapt op volvette Griekse yoghurt. Die vult beter dan mager. En er zit minder koolhydraat in. Vandaag Skyr meegenomen. Zit bijna geen vet in (ik zit toch vrij hoog met vetten en laag in eiwit). Skyr bevat evenveel khd maar meer eiwit in vergelijking met 10% Griekse yoghurt. Eens kijken hoe het bevalt. @Ligero. Het is gelukt vandaag. Hoewel ik wel weer trek had tussendoor. Maar dat gaat wel weer over. Mijn dag: O: 10%griekse yoghurt met blauwe bes en havermuesli L: avocado met tomaatjes en walnoten. Dressing van limoensap met walnoot olie A: Roerbak van gehakt met prei, courgette, paprika op smaak gebracht met sojasaus en Provençaalse kruiken. Met rauwe bloemkoolrijst. Morgen weegdag zal wel minder halleluja zijn dan vorige week, met mijn uitspattingen.
Welkom @reckless! Goed gedaan @Ligero! Hier O: khd arm volkoren broodje met filet A. 3 plakjes rosbief, kop koffie T: 1 kop groene thee met cranberry L: Grote bak ijsbergsla met stukjes gerookte zalm en dressing op basis van mayo, 1 kop groene thee T: 1 kop groene thee en een paar stukjes knabbelspek toen mijn kinderen een zakje chips aten A: Bult gemengde groenten en 2 gemarineerde kippendijtjes uit de oven Nu: kop groene thee. En de hele week 's avonds gelopen, de eerste helft steeds een kilometer of drie, gisteren en vandaag vijf kilometer. Ik ga morgen niet wegen omdat ik ongesteld moet worden en dat betekent bij mij kennelijk een kilo of twee zwaarder en dat vind ik echt rete-demotiverend. Dan maar een weekje wegen overslaan en de week daarop een klapper maken.
Hoi meiden! Ik zou hier ook graag mee willen kletsen, dan heb ik voor mijn gevoel iets van een stok achter de deur ofzo.. 2 jaar terug ben ik hier mee 13 kilo afgevallen in 3 maanden tijd. Hartstikke leuk, uiteindelijk toch weer gestopt met kh want ik dacht dat ene ijsje kan wel (dat ene ijsje werden er meer, patatje kon ook wel, etc etc etc). Uiteindelijk weer 5 kilo aangekomen maar t bleef daarna wel stabiel. Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen viel ik van stress en gedoe weer af en zat ik rond de 82. Nog steeds geen gezond BMI maar ik voelde mij top, kleding stond leuk, voor mij hoefde er niet meer vanaf. Daarna puinhoop gemaakt qua roken. Steeds stoppen en dan weer beginnen, superstom natuurlijk. En ook had ik een aardige redbull verslaving.. toen kwam er weer een man in mijn leven en we houden allebei vreselijk van lekker eten.. nou je raadt het al.. flink aangekomen. Ik vind t nog steeds geen ramp maar ik vind t wel ongezond. En daarom wil ik het weer oppakken. Redbull ben ik al mee gestopt, ik heb nog 1 sigaret, die rook ik zo.. of morgen.. vanaf maandag is mijn vakantie voorbij dus tref ik voorbereidingen en dan ga ik er weer voor. Stoppen met roken heb ik nooit moeite mee (daarom begin ik ook weer zo makkelijk) maar ik weet dat starten met kha/khb eten ff doorbijten is de eerste week..
Ongesteld is prut. Ik kon ook zomaar 2 kilo zwaarder worden. En heel erg ons ook. Daarom nu de mirena. Dus hormoonschommelingen kan ik de schuld niet meer geven. Succes ermee @Vlinderbloem Wel goed bezig met lopen. Welkom @Riverr Goed bezig met stoppen. En nu echt voor altijd hè. En goed gestart met kha. Hier zojuist gewogen.... +0,2 Maar ik weet waar het van komt.
Gelukkig weet je waar het door komt, die 200 gram zijn er vast zo weer af joh.. Ik doe overigens khb ipv kha.. met khb ben ik toen gestart met de dieetiste en dat werkte hartstikke goed. Ik eet dus wel af en toe een cracker en ook dagelijks fruit. Toentertijd goed mee afgevallen. Heb de eerste kaasbroodjes (uit het boek van oanh) al gebakken en as we speak zitten de junglebroodjes in de oven. Ben vandaag ook maar meteen een soort van begonnen, waarom wachten tot maandag.. O: 2 crackers met gekookt ei L: Griekse yoghurt met low carb granola Hoe doen jullie dat met drinken? Ik ben zo’n slechte drinker
Even snel een recept delen maar vanavond reageer ik uitgebreider. Brocollisoep voor lunch: 200gr broccoli 100gr spinazie (diepvries) Halve ui 1 teen knoflook 1 theelepel sambal 1 bouillonblokjes 500gr water Snipper de ui en pers de knoflook. Bak dit samen in een pan voor 5 minuten. Voeg het water, de broccoli in roosjes, de spinazie, het bouillonblokje en de sambal toe. Laat 15 minuten koken. Daarna de staafmixer erdoor of alles even goed in de blender. Heerlijk was het en gelijk weer een flinke portie groente binnen. Wij hadden er met zn tweeën niet genoeg aan voor de lunch, ik heb 1,5 kommetje op en mijn man 1. Hij heeft nog crackers gegeten erna. Ik had wel genoeg aan 1,5 kom, hij vult prima!
Ik drink 's ochtends als ik uit bed kom 1 kop koffie en de rest van de dag spa en groene thee. (gewoon lekker en het schijnt te helpen bij vetverbranding ) Af en toe een klein glaasje cola zero en soms wat amandelmelk.
Ik ben thuis een slechte drinker, maar op school (mijn werk) niet. Dan vul ik mijn Dopper wel 4-5x met water. Verder hebben we alleen allerlei soorten koffie en thee en daar houd ik niet van. Net een lekker eitje op, straks nog iets verzinnen voor straks. Denk een pokebowl zonder rijst.
Hallo dames, Ik word helemaal enthousiast van jullie berichten. Ik ben de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen, om te huilen Ik wil graag afvallen, maar het omzetten van de knop lukt gewoon niet zo goed. Ik weet van mezelf dat brood een boosdoener is. Ik kan niet stoppen na 2 boterhammen. Ik ben een tijdje gestopt met brood eten en dat heeft toen echt geholpen. Ik viel af en had minder last van m'n maag. Ook snoepte ik niet meer. Was in 4 weken tijd 5 kilo kwijt, nu weer 2 kilo aangekomen. Nu wil ik graag weer beginnen en na het lezen van jullie berichten, denk ik dat het beperken van koolhydraten een goede manier is voor mij. Het zal wel moeilijk worden om de pasta en rijst te laten staan. Gelukkig houd ik wel van salades en kip/vlees/vis, dus dan wordt dat het maar. Mijn menu voor vandaag: -kom Griekse yoghurt -2 cactusvruchten -3 maiswafels -groot glas melk -salade van rucola, gerookte makreel, rode ui, paprika en gegrilde courgette Is dit wat of sla ik de plank volledig mis? Hoeveel vallen jullie gemiddeld per week af?
Pfff. 1 avond de fout in en ik zit weer terug in de suiker-ontwen fase. Slap moe en lichte hoofdpijn. Vanmorgen uitleg over tennis competitie van zoon. Kinderen mochten ondertussen spelen. Na uitleg heeft zoon mij uitgedaagd voor een potje. Dus stond ik in m'n spijkerbroek op wandelschoenen met een geleend racket nog effe fanatiek te doen zoon liet me flink die baan over rennen, dus dat was wel goed. Net de soep voor vanavond aangezet. Kippensoep met baconreepjes, sambal en veel soepgroenten.