Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Lastige vraag. Ik worstel er zelf ook een beetje mee. Hardlopen gaat echt waardeloos de laatste weken. En dan doe ik al beperkt en niet arm.

Maar ik denk dat je je lichaam kunt leren op vetverbranding te sporten. Kost alleen wel tijd. Hoe lang ben je nu bezig?

In een hardloop-training-advies-boek heb ik eens het advies gelezen om eenmaal per week voor het ontbijt te gaan hardlopen, om zo je lijf te leren lopen op vetverbranding.
    Nu zie ik dat niet echt zitten, want ik ben heel erg geen ochtendmens. Maar eigenlijk is het wel wat wij doen. Ons lijf leren presteren zonder koolhydraten.

2. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Morgen mijn dagmenu is
    Ont Gy-pecannoten-bosvruchten
    Lunch ei tomaat ui komkommer
    Diner boontjes champignons ui vis

Morgenavond uurtje bodypump..

Wil van de week nog even lijnzaadcrackers maken en adamsbrood. Voor als ik even snel wil pakken.

3. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ik ben nu anderhalf jaar bezig. Maarrr ik heb er ook maanden tussen zitten dat ik totaal niet heb gekeken met wat ik at. Maar die laatste kilo's he.. wil zo graag hahaha

Daarom vind ik het ook lastig. Het is toch ongeveer een uur perdag en probeer 5 a 6 dagen te gaan sporten..

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wat is er lekker gekletst vandaag, gezellig!

Ik heb geprobeerd de onderwerpen te onthouden...jullie namen lukt me (nog) niet hoor...

@ drinken: ik drink best veel thee met zoetjes. Dat is voor mijn trek in zoet wel oké. En ik kook het water niet helemaal af zodat ik het snel naar binnen kan gieten, dat vind ik het lekkerst :p en ik heb literflessen spa blauw. Die zijn eigenlijk zo leeg en drink ik er 2 per dag van. En pas als ik 2 liter water en thee op heb dan mag ik gaan afwisselen met cola zero. Anders drink ik daar zo 2 liter van op een dag.

@ sporten: paar jaar terug deed ik veel hardlopen maar dat is er in de loop der tijd weer uitgeslopen. 3 weken terug ofzo ben ik ineens weer geweest en liep ik zo 5km zonder rust, en dat na minimaal 1,5 jaar niks gedaan te hebben. Nja het was eenmalig en daarna heb ik me er niet meer toe kunnen zetten.
    Vandaag wel wezen zwemmen met de kinderen en ongemerkt heb je dan toch veel beweging geloof ik.

@ favoriete recepten: o ik heb er zoveel! In mijn bullet journal een heleboel recepten opgeschreven die we lekker vinden. Op dit moment vind ik de cheddarpasta wel erg lekker en eten we bijna wekelijks.

@ dagmenu; ik vind het leuk jullie dagmenu's te zien en er inspiratie uit te halen!
    Mijn menu van vandaag:
    O: ei/spek/kaas
    L: brocollisoep
    A: kip uit de oven met rucola en tomaat

Weer heerlijk gegeten!

Fijne avond allemaal!

Fietwordtmama en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  5. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Hmm moet vandaag even kijken wat ik ga eten.. had het al helemaal uitgedacht maar zag net dat ik nog prei had liggen. Vorige week gekocht. Dus waarschijnlijk word het een prei dag. Ik ga zo de keuken in. Adamsbrood en crackers maken. En dan denk ik dat ik soep ga maken met prei en courgette. Nu nog lekker receptje vinden.

Had ook van die kneusjespaprika gekocht bij de ah. Dat wou ik sowieso soep (pittige paprika/tomatensoep) van maken en ik denk beetje toevoegen bij recepten en salades.

Eens even denken

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  6. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Mijn lunch... preisoepje is heerlijk!! Dus weer goed gemaakt.

En voor vanavond een lichte maaltijd. Preisalade.. ja gaat goed komen vandaag haha

Bijgevoegde bestanden:

7. Fietwordtmama

Hmmm. Ik lees broccolisoep. Heerlijk vind ik dat. Gisteren heb ik weer eens kippensoep gemaakt. Daar werd flink van gesmuld. En was gevuld genoeg voor een goede avondmaaltijd.

Vandaag
    O: Skyr met blauwe bes en havermuesli
    T: paar plakjes fuet
    L: omelet met courgette, tomaat en feta
    Heb ik net op

Ik heb voor vanmiddag nog een pruim liggen. En vanavond wordt het zalm op de huid gebakken met gegrilde groenten.

8. Fietwordtmama

Drinken
    Dat is nog een uitdaging. Ik ben nogal koffieverslaafd. Dus drink de hele dag dubbele espresso. Op zich niet erg, kwam koolhydraten, maar niet ondersteunend voor goed afvallen.

Vandaag (na 2 dubbele espresso bij het ontbijt) maar begonnen met rooibosthee. Smaakt wel lekker, maar nu na de lunch moet er toch weer koffie in.

Tussendoor drink ik regelmatig een glas water.

Light frisdrank vind ik vies. Sowiso alles met zoetstof vind ik vies. Dus naast koffie thee en water heb ik nog niks gevonden om te drinken. Beetje saai, maar voor doordeweeks goed genoeg.

9. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Toevallig... ik had gisteren groentesoep gemaakt. Beetje verdeelt in pannen en ene pan met vermicelli en andere zonder vermicelli. Bakjes gekocht bij Xenos en nu staat het in de vriezer. En ik denk Dat ik dat ook ga doen met de preisoep. Lekker makkelijk haha

10. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ook koffie verslaafd hier.. moet gewoon koffie hebben. Heb gewoon van Senseo. En drink er genoeg haha.. daarnaast drink ik veel water en als dat mijn neus uitkomt pak ik crystal clear (zonder koolzuur) en als ik een cola drink pak ik de pepsi max. Maar probeer dat zo min mogelijk te doen.

Wat betreft het water. Ik heb spaflesjes van 75cl. Stuk of 5 die hervul ik elke dag. Aan het einde van de dag moet er minimaal 3 flesjes bij de kraan staan te wachten om hervuld te worden. Het liefst 4. Deze flesjes blijven niet lang staan hoor. Koop om de zoveel tijd nieuwe en gaan de oude weer weg

11. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Zo. Back on track! Ontbeten met bulletkoffie en n bakje kwark. Nu aan de lunch (zie foto)
    Bleekselderij, tomaatjes, ei, avocado en spekjes. Zaanse mayo erdoor. Hoppa.

Vanavond shoarma met witlofsalade erbij (en rauwkost en n pita voor dochter).

Bijgevoegde bestanden:

12. Fietwordtmama

Zondag soepdag :roflmao:
    Vermicelli gebruikte ik al nooit. Mijn mannen eten er stokbrood bij.
    Grote pan ging helemaal op. Niks voor de vriezer dus. Ik had gepland om een kop te bewaren voor de lunch, maar ze bleven gewoon opscheppen. :D

13. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Nou dames, ik ben vandaag gestart. Ik heb vandaag een grote kom Griekse yoghurt, een stuk komkommer en een klein bord vleesstukjes op.
    Vanavond staan vlees en groenten op het menu. Ik denk dat het weinig is voor een hele dag. Ga zo maar even kijken wat ik als tussendoortje neem.
    Hoe gaat het bij jullie?

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @Sassie1981 dat is inderdaad denk ik wat weinig voor een hele dag.
    Mijn dagmenu was:
    O: Griekse yoghurt met zoetstof, whey en walnoten
    L: carpacciosalade
    A: sla met shoarma en kaas

Tussendoor veel worstjes, kaas en nootjes want heb al de hele dag zoveel trek :(

15. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Vind het zo'n gek idee dat je zoveel kunt eten en dan toch afvalt. Daar moet ik een beetje aan wennen. Ik ga morgen wat tussendoortjes inslaan. Heb nu alleen maiswafels en kinderkoekjes in huis.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    altijd leuk die lijstjes...
    O: vezel cracker van tasty basics met kaas
    T: stuk komkommer
    L: gemengde ijsbergsla met komkommer, Cherry tomaatjes en carpaccio
    T: Bifi worstje
    D: hamburgersalade
    T: klein beetje Griekse yoghurt met walnoten en caramelsaus van Waldenfarms

17. Fietwordtmama

Nou dames. Ik heb hier een enorm frustratie-eet-moment moeten bedwingen.

De planning. Half 5 stoppen met werken en kinderen van BSO halen. 5 uur start met koken. Half 6 aan tafel en dan oudste klaarmaken voor voetbal.
    Eten was Zalm met gegrilde groenten en voor de mannen frietjes erbij.

De praktijk: half 5 nog allemaal skypeberichtjes en dingen die nog snel af moesten. Dus haastwerk tot tien voor 5. Afsluiten en racen naar BSO. Bij bso moest er eerst nog opgeruimd worden dus voor we thuis waren was het half 6.
    Jongste had een natte broek, dus die moest ik eerst helpen verschonen. Die wilde niet meewerken en mijn frustratie veroorzaakt dan huilbuien.
    Kwart voor 6 als een dolle aan het koken. Intussen was man ook thuisgekomen dus die kon helpen met jongste en meteen aanschuiven (6 uur). Jongste begint te brullen dat hij geen frietjes lust, maar alleen boterhammen. Ik geef hem boterham met paté, en na twee happen zit je weer te gillen dat paté niet lekker is (is ie normaal gek op). Ik was er zo klaar mee, dat ik hem een boterham met ham geef, die wel goed wordt gegeten tot hij op zijn eigen vinger bijt, en dus weer huilen. Kusjes van mama zijn niet goed genoeg. Kusjes van papa niet hard genoeg. (Keihard gillen. Harder kussen papa)

Voordat jullie over opvoeden beginnen. De consequent methode of straf helpt niet. Been There done that. Is een combi van explosief en gevoelig en vermoeid/overprikkeld) En daar komen af en toe dit soort buien uit.

Gevolg. Normaal geniet ik van mijn zalm met groenten. Echt een smulmaaltijd, waar ik echt geen friet bij hoef.
    Vanavond heb ik het nauwelijks geproefd. En toen jongste weer een beetje rustig was zat ik naar de schaal frieten te kijken en had ik zin die helemaal leeg te vreten. Met heel veel mayo.
    Heb er 5 gepakt.

Oudste is met papa naar voetbal. En ik ga kijken of ik jongste van YouTube af kan krijgen en in bed.

Pffff wat een dag
    Hoe gaan jullie om met emotie-eten. Dat is toch een trek die niks te maken heeft met honger of wat je lijf nodig heeft.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wauw wat een avond joh, kan me goed voorstellen dat het ff lastig was allemaal!
    Wel goed dat je het bij vijf hebt gelaten hoor! :thumup:

Ik ben niet zo'n emotie-eter eigenlijk. Ik at ook nooit heel erg veel, maar wel verkeerde dingen en dat i.c.m veel te weinig beweging. Ik vind eten wel altijd heel lekker hoor, maar niet perse gekoppeld aan een emotie/gevoel.
    Ik denk dat, wanneer je dat wél bent, het afvallen nog een stuk moeilijker is.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ah jeetje wat een avond joh! Ja daar zou ik ook gefrustreerd van raken! En over opvoeden hebben we het hier niet. Ik ga sowieso je niet vertellen wat jullie wel of niet moeten doen als jullie daar geen vragen over hebben. Ik neem aan dat jullie zelf het beste weten hoe/wat jullie willen doen.

Ja ik ben ook wel een emo-eter maar op zulke momenten probeer ik me bewust te zijn van de emotie en die ook bewust te uiten ipv weg te stoppen. En dat helpt wel goed.

20. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    @Fietwordtmama, wat een avond dan :( En je moet maar denken: 5 frietjes beter dan 10.

Deel Deze Pagina