Wat wordt er veel geklets hier zeg, leuk! Hier nog een beetje m'n weg aan het vinden, maar tot nu toe ben ik best tevreden. Ik merk nu vooral aan mijn stoelgang dat het mijn lichaam goed doet, heb nog amper last gehad van mijn darmen sinds ik dit weekend begonnen ben. En de gerechten zijn ook heerlijk! Nu nog even wat handigheid in een lunch voor op m'n werk vinden Vandaag: O: kha boterham met belegen kaas T: bakje pitloze druiven L: kwark met aardbeien en frambozen en een gekookt ei T: augurken met plakjes ham D: slavink met bloemkool en bruine bonen Zaterdag eerste weegmoment, ik ben heel benieuwd hoe het de eerste week gegaan is.....
Leuk om te lezen welke invulling iedereen aan het koolhydraatarm/koolhydraatbeperkt eten geeft. Hier bezig met dag 3. Ik merk dat ik een beetje vastloop in het bedenken van wat ik moet eten. Vandaag: Ontbijt: 4 rookkaascrackers met een klein beetje eiersalade en humus Lunch: 2 gekookte eieren met een beetje mayonaise Tussendoor: 1 avocado, 3 mokken thee Voor vanavond kippenvleugels, paprika, champignons en komkommer op het menu. Hoe vaak wegen jullie? Hoeveel kilo's willen jullie kwijt? Bij mij moet er zeker 15 af, maar het liefst 20.
Dat bedenken wat ik ga eten loop ik ook wel tegenaan. Online staan allerlei weekmenu's die ik gebruik, superhandig! Ik wil er graag 10 kilo af hebben, maar eens zien hoe dat gaat!
Mijn lijstje voor vandaag: O: Gebakken ei met rauwe ham T: Rookkaascracker met filet L: Ijsbergsla met gerookte zalm en feta T: stukje fuet A: Een soort prutje van gewokte prei en stukjes kippendij (uit de oven) met een sausje van groentenbouillon en kookroom (beetje ingekookt) en verschillende kruiden. Was ERG lekker! Morgen naar de huisarts met mijn been, ik hoop dat ik snel weer mag/kan lopen want ik vind dit maar niks zo.
Oooh die rode kool salade klinkt echt lekker! Die ga ik hief ook s maken. Vlinderbloem; ik hoop dat de dokter je kan helpen met je been Ik zit inmiddels weer helemaal in de ‘vibe’ Echt heerlijk vind ik dat. Dacht net pas; oh ik heb vandaag helemaal niet aan roken gedacht.. dus dat niet roken gaat prima. Niet ‘vreten’ gaat ook goed, heb geen drang naar zoet. O; Griekse yoghurt met gebroken lijnzaad, aalbessen en een perzik L; gebakken pompoen blokjes en wat rauwkost T; beetje zelf gemaakte eiersalade A; mootje zalm met gebakken aubergine en wat rauwkost
https://supersnelgezond.nl/paarse-zomersalade-met-roquefort/ Hier heb ik het recept vandaan. Maar door de appel en peer en de honing in de dressing was hij niet heel erg kha. Maar als je beperkt doet dan kan ie wel. Moet je wel de juiste hoeveelheden pakken Vanavond lasagna gemaakt met dunne plakjes aubergine als lasagnebladen. Was heerlijk. Inspiratie haal ik van receptensites. Vaak doe ik dan ideeën op waar ik een eigen draai aan geef. Of ik probeer echt iets nieuws.
Inderdaad leuk om al die verschillen te zien. Ik doe het volgens mij net zoals jij. Qua fruit hooguit een handje bessen in de Griekse yoghurt, en dingen zoals bonen en linzen enzo, laat ik ook achterwege. Misschien dat ik wel over ga op koolhydraatbeperkt als ik op mijn gewenste gewicht ben. Dan 'mag' ik dat soort dingen wel vaker van mezelf. Voor nu is het hier strikt kha met maximaal 25 khd per dag. Ik was afgelopen zondag 79 kilo, en ik wil terug naar onder de 65. Dus ongeveer 15 kilo te gaan. Wat ik het lastige vind, is dat ik niet 'even snel' iets kan eten, maar dat er bij vrij veel dingen nogal wat voorbereiding aan vooraf gaat. Even n pizza of iets dergelijks in de oven, kan niet. Nu ik nog zwangerschapsverlof heb, heb ik daar op zich wel tijd voor, maar straks ben ik weer aan het werk en dan lijkt het me zo'n gedoe... Vandaag duidelijk weer in ketose gegaan. Ik voelde me vanochtend zó ellendig... Keto-griep is on. Nu begin ik vast met de bloemkoolschotel die k heb gepland voor vanavond. Bloemkool, courgette, gehakt, spekjes, crème fraîche en wat kruiden. Kaas erover en de oven in.
Ik dacht laat ik eens komijnekaas crackers maken. Geslaagde actie hoor, vond ze erg lekker. Zo trots op mezelf. Vanochtend op het werk getrakteerd. M'n collega's aan de koeken en ik zat daar heel braaf met m'n bak komkommer en paprika @kleinepien, is inderdaad lastig. Ik ga van het weekend een overzicht maken van toegestane producten en maaltijden.
Nou, de bloemkoolschotel was een succes! Vriend en dochter vonden het ook lekker. Er is nog een portie over, die neem ik zaterdag mee naar de schoonouders, want daar zouden we bami gaan eten. Ik eet dan mijn eigen portie wel.
@kleinepien, fijn! Ik ga 'm ook eens proberen. Na 3 dagen gaf de weegschaal vanochtend -1,1 kilo aan. Niet veel, maar beter dan +1,1. Ik merk dat ik gewoon geen trek heb. Ik moet mijzelf dwingen om te eten. Vandaag heb ik op: komkommer, paprika, grote kom Griekse yoghurt en 2 komijnekaas crackers met een beetje eiersalade en humus. Avondeten heb ik nog niet eens gehad, geen zin. Wat doen jullie als jullie geen trek hebben?
Lief dat je het vraagt! Het was exact wat ik al verwachtte, een ontsteking van de aanhechting van de spieren aan mijn scheenbeen. Ik mag sowieso pas weer lopen wanneer ik helemaal klachtenvrij ben, ik moet betere schoenen hebben, straks heeeeel langzaam weer opbouwen, 3 keer per dag ibuprofen nemen (ontstekingsremmend) en niet op een te harde ondergrond lopen (liefst op een loopband). Dus. Ik ben niet zo blij.
Hoi. Jullie gaan lekker lees ik. Goed bezig @Sassie1981 Geen trek heb ik zelden last van. Ik ben al heel mijn leven een hongerlap. Ik ben heel blij dat de kha maaltijden me langer vullen dan gewone boterhammen. Vandaag een moeilijke dag. Ik werd om 4 uur door BDO gebeld dat oudste zoon was gevallen. Niet ernstig, maar hij wilde wel gehaald worden. Hij had pijn op zijn ribben en voelde zich echt zielig. Dus mee naar huis genomen. Beetje verwend,ben toen ging het weer. Maar toen zei ik dus dat hij het eten mocht kiezen. Tja.... Frieten dus. Met een XL frikandel van de frituur. Man was pas 6 uur thuis, en die wilde dan ook wel frieten mee eten. Dus toen heb ik voor mezelf wat vlees en groenten gewokt, ben hardlopend naar de BSO gegaan, op de fiets van oudste (die was blijven staan omdat ik ze met de auto had gehaald) naar de frituur voor frieten en frikandellen. Terug thuis was man er inmiddels ook, en heb ik mijn potje weer wat opgewarmd en ben aan tafel gegaan. Hun frieten. Ik groenten en vlees. En ja... Die zagen er verrektes lekker uit. En later op de avond ( jongste lag er al in) kwam ook nog de ijscoman langs met zijn busje. En omdat oudste zo zielig was had man een smoes (zaten me samen smekend aan te kijken) Toen ben ik maar naar boven gevlucht. Pfff. Ik vind eigenlijk dat ik wel wat extra mag afvallen als zij zoveel lekkers krijgen. Ik mis ijs en friet helemaal niet, maar als het zo voor mijn neus staat vind ik het soms wel lastig. Nou ja... Hopen maar dat het resultaat er mag zijn zondag.
@Vlinderbloem, klinkt niet best. Maar goed, beter dit dan blijven lopen en dat het alleen maar erger wordt. Hoe gaat het met eten?
@Fietwordtmama, wat een dag weer. Hoe is het nu met je zoon? Als het zo voor je neus wordt gegeten, is het wel lastig ja. Maar hee, je weet waar je het voor doet he..
Oh ja. Mijn menu van de dag: O: Skyr met blauwe bessen en pittenmix L: haringsalade met rode biet (heel simpel: zure haring +gekookte rode biet in stukjes gesneden. Mayo erdoor. En klaar. Officieel moest er ook appel door, maar gezien de suiker in de haring (Waarom moet er suiker in haring) heb ik die achterwege gelaten. En zo was het ook erg lekker) T: notenreep A: Varkensoester met rode biet en courgette in de wok. Gekruid met kerrie chilipeper en gember