Beterschap dames! Hier vanavond hetzelfde op het menu als gisteren. Vriend was zo jaloers op mijn bord, terwijl hij en dochter een restje stamppot kregen. Dus vandaag nog maar een keer. Is geen straf!
Bedankt voor de beterschapswensen! Ik voel mij gelukkig iets beter dan de afgelopen dagen, maar erg moe. Qua eten moet ik mijzelf nog steeds dwingen om te eten. Vandaag heb tot 17u geleefd op een klein peertje en een paar druiven. Net maar een groot bord vleesstukjes op. Vanavond neem ik een kom Griekse yoghurt en een avocado. Is zo raar dat ik nu geen trek heb, terwijl ik voorheen de hele dag kon schransen. Vandaag gewogen, na 9 dagen 2,7 kilo kwijt. Gaat de goede kant op zo Hoe gaat het afvallen bij jullie? Vallen jullie veel af of wisselt dat?
Wat fijn dat je je iets beter voelt, en joechei van de 2,7 kilo!!! Hoe het afvallen bij mij gaat weet ik pas zondag, heb even een weekje overgeslagen. Omdat ik nu die blessure heb en dus niet goed kan wandelen/lopen verwacht ik er niet zo veel van, maar we gaan het zien. Wij eten mijn eigen witlof-ovenschotel van gesneden witlof samen met gekruid gehakt gewokt, serranoham, kaassaus (én kaas) en oregano. Dat vind ik zooooooo heerlijk!
@Vlinderbloem, nog veel pijn? Hopelijk ben je toch wat afgevallen. Door jou ben ik nu ook naar een twist board aan het kijken hahaha... Zag er net een met weerstandsbanden. Wil 'm wel halen, maar mss zonde van m'n geld. Heb ook een stepper en die gebruik ik niet eens. De stepper die ik heb, heeft ook weerstand banden. Denk..denk..denk..
Beterschap dames. Hier begon de dag slecht. Besjes waren op, dus honing in mijn yoghurt gegooid. Iets teveel. Begon met veel suiker dus. Halverwege de ochtend flink trek gehad. Kiwi gepakt. Lunch was witlof sla met hamblokjes en ei. Daarna ging het beter. Toen de kinderen om 4 uur een klein cakeje mochten gebruiken ik een handje nootjes gepakt. Avondeten was baconreepjes met avocado en tomaat. Recept was voor tortilla's, maar ik eet het dus met wat sla. Nodig: bakje baconreepjes, een avocado, 4 trostomaatjes, een beetje wijnazijn en een handvol gemengde sla. Baconreepjes uitbakken. Dan vuur uit en afblussen met wijnazijn. Dan de avocado in de pan erbij. Daarna in een schaal gooien met tomaat en sla. Echt yummie en in 5 minuten klaar. Vroeger aten we hier met zijn 3en van met tortilla's. Nu moeten de mannen iets anders op hun tortilla doen, want ik eet het helemaal op Volgens mijn app is het 600 ckal en 6 g khd. Prima dus voor mij. Na het eten met oudste naar tennis gefietst, en daarna van tennis naar voetbal, en ik weer door naar huis. En van al het fietsen en kijken naar de sporters nog geen honger gekregen.
@Sassie1981 balen dat je je nog steeds niet goed voelt, beterschap! Hier nog wel wat buikpijn, maar gelukkig een stuk minder. Vandaag wel even een dilemmaatje: ik sta voor de klas en 1 van de kinderen ging trakteren......op knakworstjes in bladerdeeg het is ook zo lullig om het af te wijzen dan. Gelukkig maar 16 leerlingen in de klas denk ik dan maat Nog een vraagje: kunnen cracottes bij koolhydraat beperkt of beter van niet?
Vind het leuk om te lezen wat iedereen meemaakt en tegen welke dingen jullie aanlopen. Fijn die herkenning @Fietwordtmama, een keer honing is geen ramp toch? @reckless, Thanx! Jij ook met je buik. Volgens mij bevatten cracottes best veel koolhydraten. Even op Google gezocht, 70 per 100 gram. Welke noten eten jullie? Ik heb nu amandelen, paranoten en walnoten. In alle andere noten zitten veel meer koolhydraten. Of hebben jullie wat leuks ontdekt? Zie in veel recepten amandelmeel en Kokosmeel voorbij komen? Iemand uitgezocht welke oké en betaalbaar zijn?
Ik denk het niet. Wat wel een goede optie is: vezel crackers van tasty basics. Verkopen ze bij de Albert Heijn. 4/5 koolhydraten per cracker.
Ik koop de ongebrande noten van Albert Heijn. Walnoten en ook de gemende zakjes. Amandelmeel koop ik van Steviala. Online bij afvallenmetbregje. Kokosmeel heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
@Sassie1981 Ik gebruik wel vaker honing in bijvoorbeeld dressing, maar het was per ongeluk een beetje veel. 16 gram. En samen met de yoghurt en pitjes kwam ik voor het ontbijt dus op 21 g. En dat is best veel. Niet erg voor een keer, maar nu had ik dus om half elf al echt trek. Is de rest van de dag wel weer helemaal goed gekomen. Ik was eerst van plan voor de lunch salade met peer, geitenkaas en walnoot te pakken. Maar daar zit ook best veel koolhydraat in, dus die heb ik gewisseld tegen witlof met ham en ei. Ik heb nog niet echt gelet op het aantal koolhydraten in noten. Wat ik in huis heb en regelmatig gebruik is walnoot en amandelen. Omdat ik die lekker vind. Verder zou ik denk ik alles wel pakken, zolang het niet bewerkt is zoals borrelnootjes ed. @reckless cracottes zou ik niet nemen. Meer koolhydraat dan in gewoon brood volgens mij. En het vult voor geen meter. En smaakt ook nog eens nergens naar.
@marloes80, oeehhh die ga ik proberen. Hoe gaat het met iedereen? Nog afgevallen? Gisteren Lindt chocolade gehaald en heb er 2 blokjes van gegeten. Kan nu dus 5 dagen met een reep doen ipv 5 minuten
Vandaag een ‘slechte’ dag, maar ga er maar gewoon van genieten. Gisteren uit ketose (moest ergens eten zonder menu)... vandaag wel goed begonnen met Griekse yoghurt en vanmiddag een salade als lunch... Maar toen kwam appie de boodschappen bezorgen thuis met een zak caramel m&m’s.... niet goed dus Haha Dus nu maar besloten dat ik straks ook nog frietjes wil. Morgen weer een nieuwe dag...
Hahaha...Als je het doet, moet je het goed doen toch? Morgen weer met goede moed verder. Ik moet mijzelf nog steeds dwingen om te eten. Ik hou het niet bij in een app ofzo, maar voor zover ik de etiketten volg kom ik op weinig koolhydraten uit per dag. Ik ga m'n telefoon opschonen, zodat ik genoeg ruimte heb om een app te installeren. Ik wil inzicht in wat ik eet.
Hoi. @marloes80 Nieuwe dag, nieuwe kansen. Succes zit m niet in nooit falen, maar in steeds weer opnieuw beginnen na een mindere dag. Jij kan dat! @Sassie1981 Ik vind het heel fijn met app. Is wel een gedoe soms, maar het houdt mij echt op het rechte pad af en toe. Dan vul ik in waar ik zin in heb, zie de khd en denk dan Eeuh, is dit het waard? En op goeie dagen zie ik dat ik nog 'koolhydraad budget' over heb, en trakteer ik mezelf op iets lekkers. Ik heb vooral een hele drukke week. Man is niet lekker dus dan neem ik meer op mij dan normaal thuis. En werk is ook heel druk momenteel. Zit nu net in de trein. Weekend! Maar met eten is het toch wel goed gegaan. Wel wat moeilijke momenten gehad. Dat ik echt in had in zoetigheid. Zelfs 1 keer in de kast zitten graven. Cakejes gevonden. Maar die hadden al te lang gestaan. Dus weggegooid. Lunch was tonijnsalade met guacamole ipv mayo. Echt een aanrader! Had er verder alleen maar een uitje en tomaatjes bij. Zometeen thuis krijg ik zalm heeft mijn lieve schat al geappt.
Hier gaat het lekker, geloof ik. Ik heb redelijk wat energie deze week, dus daar maar ik qua bewegen ook meteen gebruik van. Maandag dochter naar school gebracht op skeelers (zij op de fiets). Zoontje bleef thuis bij vriend. Die avond ook nog een rondje op skeelers. Dinsdag en woensdag enorm verkouden, dus even zelfmedelijden. Voordeel: geen honger en niets smaakte me. Dus weinig gegeten, en niks slechts. Gisteren dochter lopend met wandelwagen naar school gebracht. En 's middags ook lopend opgehaald. Vandaag weer lopend gebracht en op skeelers gehaald. Qua eten merk ik dat mijn lijf het beter doet als ik in de ochtend niets eet. Als ik nogal vroeg ontbijt, krijg ik heel snel weer honger/ trek/ zin in lekkers dat ik niet mag. Laat ik het in de ochtend (tot n uur of 11) bij een kop koffie met 2 zoetjes en een scheut room, is er niks aan de hand. Geen honger, niks. Vandaag qua eten wel even gemopperd. We gingen vanochtend boodschappen doen, had ook zalm meegenomen, want daar had ik zo'n zin in... Door gedoe op de weg (brug open enz) duurde het veeeel langer voor we weer thuis waren. Zoontje was inmiddels aan het huilen want had honger. Dus eerst hij aan de beurt. Vriend mikte z'n broodjes Bapao in de magnetron (en mijn maag maar knorren!). Uiteindelijk om kwart over 12 eindelijk mijn zalm in de pan. Maar ik wilde te snel. Toen ik t op mijn bord deed was de binnenkant nog rauw. Bluh. Nou, opnieuw in de pan dan maar. Nog even geduld. Uiteindelijk werd mijn wachten beloond. De hondjes krijgen altijd het vel, dus die zaten al hoopvol te wachten. Vel eraf gepulkt en dat aan de honden gevoerd, en toen met mijn bord richting de woonkamer. Maar... doordat mijn handen wat vettig waren van dat vel, glipte mijn bord uit mijn handen. Pats! Zalm op de grond, bedekt met honderd scherven van mijn bord. Ik heb toen maar sla met het laatste restje carpaccio gegeten. Ook lekker, maar toch, baal...
@kleinepien Ik was uit mijn vel gesprongen als me dat was gebeurd!! Gelukkig kreeg ik vanavond mijn zalm geserveerd aan tafel. Man had er risotto en paprika, Courgette roerbak bij gemaakt. Stiekem een beetje risotto erbij gepakt. Dat vind ik zo lekker.
Vandaag echt een baaldag. En ik heb gezondigd. Nadat dochter deze week al thuiskwam met allerlei gekregen lekkers (milkareep, jellybeans, caramelpopcorn), kocht vriend gisteren 2 pakken van mijn lievelingskoeken (reuze mergpijpen) omdat er vandaag visite kwam. En dochter ging spelen bij het overbuurjongetje vanochtend, kwam terug met een zak chocolade kruidnoten. Waarom nou toch??? zoveel verleiding en ik heb al zo weinig discipline... Na de visite was er 1 pak koeken ongeopend, dus die ging zsm terug achterin de voorraadkast. En er was nog 1 losse mergpijp overgebleven. Niemand wilde hem... Dus toen vriend de visite aan het uitlaten was, ben ik overstag gegaan. Het ding was HEERLIJK. Maar ongetwijfeld genoeg om me weer uit ketose te krijgen... Straks ter compensatie even n stuk skeeleren, dan heb ik toch nog het gevoel dat ik een beetje mn best heb gedaan.
@kleinepien Niet zo streng! Wees lief voor jezelf. Je hebt een mergpijp geheten. Die was heerlijk. En nu ga je gewoon weer verder waar je gebleven was. Al die schuldgevoelens helpen je geen steek. Krijg je alleen maar meer trek in foute dingen van. Hier loopt het als een zonnetje. Ineens heb ik geen trek meer tussendoor. Vandaag een extra dag gewerkt en de cake en snoepbanaantjes die werden uitgedeeld waren nauwelijks verleiding. Terwijl ik gisteren nog de hele dag met een knagend gevoel en zin in alles wat zoet was liep. Blijf me verbazen hoe mijn lijf werkt. Of mijn hersenen. Ondertussen ben ik alle gegevens aan het verzamelen uit mijn foodapp en horloge. En grafieken aan het maken over mijn vorderingen. Nu heb ik mijn totaal khd per week afgezet tegen het gewichtsverlies. En %khd tegen gewichtsverlies. En verschil in energieverbruik en inname tegen gewichtsverlies. Doel is te kijken of er een verband te vinden is. En wat de beste voorspeller is voor het afvallen. Totaal khd, %khd of toch calorieën. Hihi... Een mens moet een obsessie hebben. Het mijne is statistiek