Ik snap het wel een beetje want ik zou ook vreselijk balen als ik uit ketose ging, ook omdat het gewoon lastig is om er weer in te komen. (hoofdpijn, geen energie etc.) Maar inderdaad.. als je het tóch doet kun je er maar beter van genieten.
Kan mij best voorstellen dat de verleiding af en toe te groot wordt. Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar ja ik ben nog maar 2 weken bezig. Ik ben op bezoek en er staat echt van alles op tafel, maar niks genomen
@Sassie1981 goed bezig!! @kleinepien dat van de verleiding snap ik heel goed! Had het vanavond aan tafel ook. Mijn mannen hadden een pizza als avondeten, zit ik daar met mijn vleesreepjes en gewokte groenten. Hier een avondje alleen thuis. Lekker Netflixen! Normaal heb ik dan een lekkere reep Tony's naast me liggen, nu een schaaltje komkommer en wat fuet. Heerlijk! En trots op mezelf
Ik weet het nog niet, ik heb uit zelfbescherming nog steeds geen batterijen voor mijn weegschaal en moet naar mijn vader om me te wegen. Ga ik straks doen. *blijft toch iedere keer een dingetje, dat wegen*
@Vlinderbloem, knap dat je dat kunt. Ik ben echt een weegverslaafde en weeg elke dag wel een paar keer. Niet dat het zin heeft, maar toch.. Morgen is mijn weegdag. Na 14 dagen gaf de weegschaal net - 3,2 kilo aan Vinden jullie het leuk om hier een overzicht bij te houden van startgewicht, streefgewicht en hoeveel afgevallen? Of is dat nu nog te gevoelig?
Hier vandaag ook weegdag. Gezien hoe goed ik me aan het kha eetpatroon heb gehouden de afgelopen week, en dat ik redelijk actief ben geweest vergeleken met de periode hiervoor, had ik stiekem wel een beetje verwacht dat er een redelijk gewicht vanaf zou zijn. Vorige week woog ik 76,5. Vandaag weeg ik 76,3. En eigenlijk moet ik daar een beetje om huilen, hoewel ik dat ook wel weer stom vind. Maar ik had toch echt minstens een kilo eraf verwacht. Zó mn best gedaan en dan dit resultaat... En het enige wat ik van vriend hoor is "ja maar zo snel gaat dat ook niet... je moet gewoon meer bewegen." Gewoon meer bewegen. Sure. Tussen het slaaptekort, mijn zere rug, activiteiten met dochter en zorg voor de baby door. Doen we zo even joh. #mopperdemopper.
@kleinepien, balen zeg! Maar gewicht kan behoorlijk schommelen onder invloed van allerlei dingen. Misschien is het gewoon extra vocht en gaat dat er de komende week wel af. Enne.... Beter 200 gram eraf dan erbij. Positief blijven!
Bij mij 0,8 eraf. En dat is weinig in vergelijking met de afgelopen weken. Maar ik zag het al een beetje aankomen hè, niet kunnen sporten door dat stomme been en ook die wijntjes vorige week. Gelukkig gaat het nu weer iets beter met mijn been en kan ik weer ongeveer een kilometer lopen zonder pijn, op de loopband of buiten. Een schema vind ik wel leuk, maar ik durf nog niet te zeggen hoeveel ik weeg omdat hier ook dames zijn die mij IRL kennen. Dus als ik het mag houden bij hoeveel er per week afgaat en totaal aantal kg kwijt vind ik het ok.
Help! Ik snap helemaal niks van het berekenen van de verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten Ook met alle apps blijf ik op rare waardes uitkomen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een goede berekening kan maken? Hoeveel calorieën per dag is oké?
Ho!! Stop de persen! Ik heb verkeerd gerekend, ik vergiste me in mijn vorige weegmoment zodat ik geen 800 gram ben afgevallen maar een kilo. Haha, als een soort troostje van het universum denk ik. Maar het scheelt gek genoeg wel in gevoel. Hier kan ik wél mee leven.
Weet je dat ik daar helemaal niet eens op let? Ik tel alleen de koolhydraten, zorg dat ik niet boven de 25 gram uitkom en verder doe ik eigenlijk gewoon maar wat. Ik eet genoeg/veel vlees, kaas, vis, groenten en eieren en ik let eigenlijk niet zo erg op de verhoudingen.
Hoi. Veel geklets weer. @kleinepien Wel balen idd. Maar de aanhouder wint. En een beetje eraf is toch eraf. Komt vast goed. @Vlinderbloem Mooi resultaat toch Schemaatje maken is een kolfje naar mijn hand. Ik weet alleen nietnofoik die kan plaatsen. Is me nooit gelukt met plaatjes oud. Maar kom maar op met je getallen. Ik zou zeggen om te beginnen Startdatum, startgewicht (wie durft), Laatste weegdatum, gewicht, totaal afgevallen, streefgewicht Ik begin. Startdatum: 12 Augustus Gewicht: 75 Vandaag: 69,6 Totaal afgevallen 5,6 Streefgewicht: 68 En idd. Jullie zien het goed. Er is weer 0,9 af. Ik ben heel blij, want mijn eerste doel (onder70) is bereikt En dat betekent dat we volgende week met het gezin naar de Griek gaan. En omdat ik er bijna ben ga ik langzaam wat minder streng doen. Alvast een beetje stabiliseren. Kijken hoe mijn lijf gaat reageren op weer af en toe een boterham.
Mijn gegevens: Startdatum: 3 September Gewicht toen: 79 Gewicht vandaag: 76,3 Totaal afgevallen: 2,7 Streefgewicht: 65
Mijn gegevens zónder gewicht : Startdatum: 10 juni 2018 Deze week afgevallen (vandaag gewogen): 1 kg Totaal kwijt: 19,2 kg Streefgewicht: 60 kg
Oke dan....even slikken hoor... Startdatum: 3 september Gewicht: 92,5 Vandaag: 89,3 Totaal afgevallen 3,2 Streefgewicht: 70 Mijn weegdag is maandag, dus ik zal morgen wel laten weten of de weegschaal een beetje lief is voor me.