Hoi, -0,1 vanmorgen. Maar gezien ik niet echt meer lijn vind ik het allang prima. Vandaag eindelijk weer tijd en energie gevonden voor een rondje hardlopen. Viel erg tegen. Kreeg er met heel veel moeite en een wandelpauze nog 6,6 km uit geperst in 56 minuten. Gezond koken lukt me meestal nog wel, en salade als lunch vaak ook. Vind ik ook lekkerder dan brood, dus dat motiveert vanzelf. Maar snoep ook veel vrij veel. Vandaag kippensoep gemaakt met heel veel groenten. En daar moet ook wijn bij, dus die fles moet leeg Tja.. dat helpt natuurlijk niet echt. Maar ben tevreden met mijn lijf zoals het nu is. Een pietsje te zwaar. Dus de motivatie om af te vallen is weer minder.
Het klinkt alsof het gewoon lekker gaat @Fietwordtmama. Fijn om te lezen! (enne..6,6 km vind ik best veel hoor! Ik kan het niet i.i.g.)
Oh, en wijn/alcohol is mijn enige zwakke plek. Met eten heb ik geen moeite, maar wijntjes laten staan vind ik lastiger. Vooral als ik vriendinnenavondjes heb (morgenavond weer ) vind ik het soms echt niet leuk om de hele avond aan de spa te zitten. En dat heb ik vorige week dus ook niet gedaan, maar morgenavond wél hoor! Dat is is een harde afspraak met mezelf.
Tja... In mei heb ik een halve marathon uitgelopen. Dus dit viel echt zwaar tegen. Maar goed.. wel weer een keer een uur getraind. En dat is lekker. Wijntjes laten staan heb ik ook moeite mee. Maar helemaal niks vind ik vaak makkelijker dan 1 of 2 op zo'n avond. Succes ermee!
Hey meiden, Mag ik even inbreken hier? Ik ben vanaf vandaag begonnen aan koolhydraat-beperkt eten. Ik heb al 3x eerder een koolhydraat-arm dieet gedaan, waarmee ik flink ben afgevallen. Helaas lukt het mij niet goed om mijn gewicht te behouden als ik stop met het dieet. Daarom denk ik ook dat het meer een leefstijl moet worden. De keuze om vanaf vandaag koolhydraat-beperkt te gaan eten ipv koolhydraat-arm komt meer door mijn man. Hij heeft al 2x eerder zich helemaal moeten aanpassen aan mijn dieet en hij heeft er geen zin meer in, komt het op neer. Ook gelooft hij niet dat het gezond is als je koolhydraten weg laat *zucht*. Koolhydraat-beperkt eten is dus een compromis. Overdag houd ik me aan de koolhydraat-arm regels, maar het avondeten eet ik gewoon, dus met koolhydraten, maar probeer ik de koolhydraatinname met 50% te beperken. Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die zijn afgevallen op deze manier. Volgens mij komt dit redelijk overeen met Grip op Koolhydraten (GOK) van Yvonne Lemmers. Ik ben vooral bang dat ik niet zo veel afval, omdat ik niet in ketose kom als ik elke dag toch een beetje aardappelen/rijst/pasta eet. Wat denken jullie?
Je komt inderdaad niet in ketose, maar ook met koolhydraatbeperkt kun je veel afvallen hoor. Misschien dat het iets langzamer gaat, maar het heeft dan weer als voordeel dat je huid het beter kan bijbenen.
Welkom @Jess89 Voordeel van niet in ketose komen is ook dat je niet door die eerste ellende-week heen moet. En dat je er met een keer zondigen weer helemaal uit bent, waardoor je weer opnieuw in ketose moet komen, met alle vervelde bijverschijnselen. Een tweede voordeel van beperkt vind ik juist dat je meer soorten fruit en groenten kan eten. Ik deed ook beperkt, en viel er in 4 weken 5 kilo mee af. Nu een poosje gestopt om persoonlijke redenen. Maar ondanks dat ik gestopt ben, eet ik nog steeds de lunchsalades (veel lekkerder dan brood) en ook bij avondeten hoef ik vaak geen rijst of pasta. GOK ken ik niet. Is dat, dat dieet waarbij je 1 uur per dag koolhydraten mag? Daar had schoonzus het laatst over. Vind dat een rare regel, lijkt me dat je dan in dat ene uur heel je stofwisseling weer in de war schopt. Ik doe (deed) het zelf alleen volgens mijn eigen regels. Gewoon de gezonde keuzes, en als hetzelfde gerecht met minder koolhydraat kan,van doe ik dat. Of met meer vezels. Of vooral vaak met meer groenten en verse producten. En zo weinig mogelijk uit potjes, pakjes of zakjes. Met een beetje creativiteit en wat leuke recepten hoeft dat helemaal niet meer tijd te kosten. En smaakt ook nog een heerlijk. Succes!
Dank voor je bericht Ja dat is inderdaad ook een voordeel, dat ik me niet zo rot ga voelen omdat ik niet in ketose kom. Klopt, GOK is inderdaad het dieet met het koolhydraatuurtje, lijkt mij ook nogal een rare regel inderdaad, kan ook nergens goed vinden hoe het precies werkt. Ik ben heel benieuwd hoe het me af zal gaan. Het zal wel weer even duren voordat ik er helemaal in zit.
@Jess89, welkom! Dames, wat ik vandaag toch heb gedaan. Het was zo'n drukke dag op werk en ik had het zo even gehad met alles. Ik heb bij de Turkse bakker 2 soort van pistoletjes gehaald. Lang leve de koolhydraten Het beleg was wel oké, kalkoenfilet met pittige olijven er op. En weet je, zo bijzonder vond ik het brood eten niet eens. Maar goed, dat was het eigenlijk voor de hele dag. Heb dus die broodjes op en wat amandelen. Wel 2 grote glazen thee en 1 grote beker water met een heel klein beetje siroop. Avondeten moet nog, maar nergens zin in... Hoe is het met jullie?
Update Verder heb ik op: 7 grote dadels, blikje tonijn en een glas cola zero. En de pure chocolade roept...
Oké nu ben ik echt misselijk. Ipv chocolade heb ik 2 reuze mergpijpen op. Blehhhhhhhhh..... Oké, morgen weer een dag. Ga ik weer braaf doen.
Oeh Sassie! Blijkbaar had je het nodig. Goed dat je de draad weer oppakt hoor, dat vind ik van jullie allebei (jij en @Fietwordtmama ) zo knap! Dat kan ik heel slecht, en daarom kan ik het me dus niet veroorloven om me niet aan mijn dieet te houden. Ik weet gewoon dat ik "verloren" ben als ik nu ga cheaten. Echt heel sterk van jullie.
Ahum, het was nog ietsiepietsie erger.. heb ook chips gegeten Ik had het echt even nodig. Ik hoop dat het lukt om de draad weer op te pakken. Ik ben nogal van het alles of niets. Dus of streng eten of compleet losgaan.
Ja, ik dus ook! Eergisteren had ik weer een avondje met vriendinnen (keurig aan de thee gezeten ) en ik heb toen een lange trui/gebreid jurkje én een broek gekregen van een vriendin. En de broek is weer een maat kleiner dan ik had..... en hij past! Yihaaa!
Boehoeeee.... Gisteravond chocola (wel pure) gegeten en zojuist heb ik mij weer compleet laten gaan. Ik voel mij nu zo schuldig en ben misselijk. Ik weet wel waar het vandaan komt. Ben helemaal op. Privé is een complete chaos. M'n lichaam roept heel hard STOP, maar ik blijf maar doorgaan. M'n hoofd loopt over, maar ik weet niet zo goed wat ik moet. Werk al iets minder en inmiddels een traject bij de bedrijfspsycholoog gestart. Tips?
Hey meiden, Ik ben nu vanaf maandag bezig en het gaat tot nu toe super! Ik voel me al gelijk veel energieker Nog wel een vraagje.. ik vind het best lastig om voldoende eiwitten te eten. Hebben jullie nog tips wat jullie eten om aan voldoende eiwitten te komen? Ik eet nu vooral kaas en kip... @Sassie1981 wat vervelend dat je je zo voelt . Dat zou voor mij ook echt een reden kunnen zijn om helemaal los te gaan met eten. Wat ik heb geleerd is om écht tijd voor jezelf te nemen. En in die tijd iets te doen wat je heel leuk vindt en energie van krijgt (behalve eten). Structureel mindfulness doen (2x per dag) hielp mij ook om de rust te bewaren en eerder mijn grenzen op te merken.
Kaas/vlees en vaak ei. Ook in Griekse yoghurt zitten eiwitten. Wat fijn dat het goed gaat en je je ook goed voelt!
Hallo dames! Hoe is het met iedereen? Hoe gaat het eten en afvallen? Hier 3 x niks, heb maar besloten dat ik een cheat week heb ipv een cheat dag