Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Haha, herkenbaar Sassie. Van eerdere lijnpogingen.
    Met eten nog steeds prima, maar ik kan de motivatie om te gaan sporten/lopen maar niet opbrengen. Ik probeer nog wel iedere dag een wandelingetje te maken maar de twistboard en de loopband staan al een week ongebruikt. :oops:
    Het is ook zo'n heftige tijd hier, praktisch en emotioneel, dat ik daar de energie niet voor heb. :confused:
     
  2. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Hey @Sassie1981 Dikke knuffel van een lotgenoot.
    Hier gaat het ook echt niet goed. Lijnen heb ik echt even ' on hold' gezet. Heb het ook. Hoofd loopt over. Teveel zorgen. Te druk op werk en privé.
     
  3. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Maar wel lekker gekookt gisteravond :p
    Pompoen Wortelstamppot.
    Gewoon de groente fijnkoken met bouillon. Dan afgieten en stampen.
    Erbij kipdijfilet met champignons en ui en rozemarijn, die ge hele middag heeft liggen stoven in rode wijn. Mmmmm
     
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Fietwordtmama, dikke knuffel terug. Weet niet wat er bij jou speelt, maar hoop dat er snel betere tijden mogen aanbreken voor je!

    Hier laatst in het biechttopic opgebiecht dat mijn man en ik gaan scheiden. Het ging al een tijdje niet lekker, maar sinds eind vorig jaar is het een groot drama. Er is veel gebeurd en hoe pijnlijk ook, scheiden is de beste optie. Kinderen weten het nog niet, maar die merken natuurlijk van alles.

    @Vlinderbloem, jij ook even niet zo lekker? Voor jou ook een dikke knuffel.
     
  5. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Sassie1981 oh wauw, wat heftig! Ik snap dat het dan moeilijk is om nog met het eten bezig te zijn. Dikke knuffel! Ik hoop dat er bij jou ook snel betere tijden aanbreken.
     
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Jess89, lief van je!

    Hoe gaat het met het eten?
     
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hier gaat het tot nu toe best goed :)
    Ik probeer overdag zo min mogelijk koolhydraten te eten en dan bij het avondeten een klein beetje aardappelen (1,5 ofzo) of zoals gisteren een klein beetje woknoodles. En dat gaat gelukkig allemaal goed. Ik was bang dat ik dan toch steeds cravings zou blijven hebben naar ongezond eten, maar dat valt mee :D
    Vanmorgen ook op de weegschaal gaan staan na 1 week bezig te zijn: -2.2kg! :D
     
  8. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wat goed! Keep up the good work!
    Ik wilde vandaag weer beginnen na mijn cheat week, maar ik weet niet of het gaat lukken. Ik heb vandaag 2 koolhydraatarme boterhammen met roerei op. Maar de koekjes en de chips roepen mij heel hard...
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  9. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hou vol! You can do this! Van die ongezonde troep ga je je écht niet beter voelen!!
     
  10. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Thanx! Echt een strijd met mezelf hier. Wel pakken..niet pakken..wel pakken..niet pakken...
     
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Pfff dat zijn grote en moeilijke beslissingen, maar uiteindelijk zal iedereen er gelukkiger van worden
     
  12. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Zo, heb even heel wat berichtjes gemist...
    Kreeg ook geen meldingen meer.

    Hier nu vakantie en pffff een hele hoop koolhydraten op. Volgende week ga ik met school naar Londen... dus dat zal ook niet veel worden, maar wel veel lopen dus dat compenseert dan weer.
     
  13. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @marloes80, veel plezier in Londen! Probeer het te beperken en daarna gewoon weer oppakken.
     
  14. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    @Sassie1981 oh wat naar. Voor jullie allemaal.
    Hoop dat jullie wel alles samen kunnen regelen en door een deur kunnen. Ook na de scheiding. Lijkt me niks ergers dan wanneer het voortdurend vechten is.
    Sterkte

    Wat hier speelt.. pfff veel. Broer van mijn vader is opgenomen in hospice met levensverwachting van hooguit nog enkele weken. Kanker. Zelfde als waaraan mijn vader twee jaar geleden is overleden.
    Schoonvader van nichtje ( en goede kennis) zit ook in laatste stadium kanker en kan niet meer behandeld worden.
    Zorgen om mijn moeder ( tekenen beginstadium Alzheimer.
    Zorgen om zoon (bijna 5 en nog niet zindelijk. Traject van intensief coachen loopt ten einde zonder enig effect. Dus volgende stap waarschijnlijk lichamelijk onderzoek.
    Verder druk op werk. Druk thuis. Druk met kinderen. Zeg maar. De standaard drukte van tweeverdieners met kinderen.
    Maar vooral die zorgen en emotionele stress.

    Vandaag redelijk goed gegeten lunch was wel broodje in kantine ( met bieten geitenkaassalade) avond biefstuksalade teriyaki.
    Maar collega trakteerde op appelflappen ... :|
     
  15. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Jeetje, @Fietwordtmama, ook voor jou een hele heftige tijd. Het is wel heel erg veel bij elkaar. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    @Sassie1981 en @Fietwordtmama wat een heftige tijd hebben jullie! (ook.:rolleyes:)
    Ik snap heel goed dat diëten dan even wat minder een prioriteit is. Sterkte voor jullie!
    Ook hier gaat het best klote. Mijn vader is al 4 maanden ziek en wordt morgen geopereerd. Omdat mijn moeder is overleden zorgen mijn man en ik al 4 maanden voor hem, iedere dag. En ondertussen is er financieel van alles misgegaan (buiten onze schuld) en heeft mijn man geen werk.
    EN onze oudste dochter is net naar de middelbare school gegaan, wat voor haar heel heftig is, maar eigenlijk een soort cultuurshock voor ons. Ze moet ZO VEEL huiswerk maken en ze heeft zo veel toetsen meteen, ze staat voortdurend onder spanning en zit uren per dag aan haar huiswerk. Dat hoort er natuurlijk bij, maar is wel echt wennen voor dat meidje.
    Én om me heen gebeurt er ook van alles, twee vriendinnen zijn aan het scheiden, een van mijn vrienden staat op het punt. Dus daar ben ik ook veel mee bezig, helpen/steunen/praten etc.

    Dus! Ook best veel.:oops:
     
  17. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Pfff @Vlinderbloem, ook dat klinkt als heel erg veel. Denk je wel aan tijd voor je/jullie zelf? Heel lief natuurlijk dat je er voor iedereen wilt zijn, maar zorg zelf ook voor wat kleine dingetjes waar jij weer positieve energie van krijgt hè.

    Heb je de mentor van je dochter al gesproken? Het klinkt toch echt wel als heel veel wat ze nu moet doen, zeker als ze in de eerste klas zit. Welk niveau doet ze?
    Misschien heeft de mentor handige tips voor haar zodat ze beter kan plannen.
     
  18. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Wauw @Vlinderbloem Dat is ook niet niks bij jullie. Mantelzorg is loodzwaar. Krijgen jullie daar ondersteuning bij? Informeer anders bij je zorgverzekeraar.

    Middelbare is een groot verschil met basisschool. Zie dat ook bij mijn nichtje. Huiswerk toetsen ver fietsen.
     
  19. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    En te snel op plaatsen gedrukt.
    Wat ik nog wilde zeggen. Sterkte ook bij jullie.
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Er is op dit moment inderdaad niet zo veel tijd voor onszelf. ;)
    Mijn dochter doet havo/vwo en ze wil graag naar het vwo. Dus ze probeert alles SUPERgoed te doen, wat haar uiteindelijk ook prima lukt, ze haalt goede cijfers. Maar tijdens het huiswerk maken/leren raakt ze zo gestresst en is ze zo bang dat het niet lukt dat ze informatie niet meer goed kan opnemen.
    Plannen ligt het niet persé aan, daar besteden ze op haar school juist heel veel aandacht aan, en wij helpen haar iedere week met een planning. Het is puur de stress en het wennen wat haar momenteel nekt.
     

Deel Deze Pagina