Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dank je wel @Fietwordtmama!
    Goed idee om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn w.b. ondersteuning! :)
     
  2. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    He wat naar zeg, bij jullie ook van die heftige dingen. Dikke knuffel voor iedereen!

    Hier ook zoon die brugklas havo/VWO doet, pittig hoor! Kan mij niet herinneren dat ik toen zoveel moest in de brugklas.

    Werk kost mij steeds meer moeite. Manager adviseert volledige ziekmelding, maar dat wil ik niet. Ik ga voor de middenweg, van het weekend goed bedenken welke invulling ik daar aan wil geven.

    En dan het eten... Ahum.. Cheatweek nummer 2 dus. Ben na een hele tijd ook weer ongesteld, dus dat heeft ook niet echt geholpen.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Getver Sassie, het loopt allemaal niet soepel dus. Wat naar! Als ik jou was denk ik dat ik nu, in de cheatweken, zou proberen de schade nog enigszins te beperken zodat je straks minder hard hoeft te werken. Dat je dan een half gebakje/chips/patat i.p.v. een hele portie ofzo. Misschien is dat nog net te doen nu?
     
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Vlinderbloem, hahaha nee dat lukt dus niet. Ben echt losgegaan. Van m'n kinderen hoor ik ook Mama je was toch op dieet??!!:rolleyes:
    Net gewogen en de schade na 2 weken cheaten is +1,1 kilo. Niet leuk, maar vind het best wel meevallen.
    Morgen maar weer eens serieus aan de slag!

    Hoe gaat het met iedereen?
     
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    1,1... dat valt idd reuze mee...
    Hoop dat je het juiste ritme weer snel te pakken hebt.

    Ik ga mijn laatste cheatweek in. Morgen vertrekken we naar Londen, donderdag weer terug..dus dan start ik weer. En dan geen cheats meer tot de kerst
     
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @marloes80, veel plezier!

    Ik denk dat ik het rustig moet opbouwen. Ik heb gemerkt dat ik pasta, rijst en brood makkelijk kan laten staan. Waar ik wel moeite mee heb zijn de aardappels. Dus misschien af en toe wat aardappeltjes eten. Ook wil ik niet alle fruit weglaten.
     
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hiep Hoi! Vandaag 2 weken bezig en nu 4kg in totaal al afgevallen! :D Ik ben zo blij!
    En ik voel me ook gelijk beter, kleding zit een stuk lekkerder en heb veel meer energie! :D

    Ik heb gisteren trouwens een documentaire gekeken op Netflix over kha eten, The Magic Pill heet het geloof ik. Ook al wist ik het wel, maar blijft toch confronterend om te zien hoe erg de mens wordt beïnvloed door regering/bedrijven etc.
    Iedereen is er van overtuigd dat glucose DE primaire brandstof is van het menselijk lichaam. Terwijl mensen pas 10.000 jaar geleden tarwe zijn gaan verbouwen en voor die tijd mensen dus vooral leefden op een dieet wat hoofdzakelijk uit vetten bestaat, dit deden ze dus al 200.000 jaar. :rolleyes: Wat als “ze” het fout hebben en de primaire brandstof voor het menselijk lichaam vetten zijn ipv glucose?!

    Ik ben in ieder geval erg blij met deze leefstijl. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dus tijdens de warme maaltijden wel koolhydraten eet. Gewoon aardappels/rijst/pasta, wel met mate en whole grain. En ik moet ook toegeven dat ik me echt veel beter voel dan toen ik streng Atkins deed. Ik heb nu veel meer energie, mijn spieren verzuren niet meer om haverklap. Ik denk dat ik eindelijk een leefstijl heb gevonden wat bij mij past :D
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Fietwordtmama vindt dit leuk.
  9. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Jess89, wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk gevoel he als kleding losser zit :) Hier lukt het nog niet heel goed om het weer op te pakken. Probeer het cheaten te beperken, maar dat lukt de ene dag beter dan de andere.
    Hier ook fan van courgettesoep. Flespompoen soep is ook erg lekker.
     
  10. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Sassie1981 Oh jammer dat het nog niet goed lukt om het weer op te pakken. Lijkt mij ook lastig, je moet dan die “knop” echt weer vinden en omzetten, en soms ben je die knop even kwijt. Heel herkenbaar. Ik hoop dat het je snel lukt om het weer op te pakken!
     
  11. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wat jij hebt met eten, @Sassie1981 , heb ik met sporten. Het lukt me gewoon NIET die draad weer op te pakken. :mad:

    Wat ben ben jij goed bezig @Jess89! :thumup:
     
  12. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Herkenbaar . Ik wil ook weer sporten, maar laat me tegenhouden door het donker doordeweeks. En 1 keer per week is gewoon echt niet genoeg.
    Gelukkig heb ik afgelopen zondag wel eindelijk weer een rondje kunnen hardlopen.
     
  13. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Jess89 vindt dit leuk.
  14. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Pfff die knop zit heel goed verstopt :(
     
  15. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Lukt het sporten inmiddels?

    Ik wil zo graag een crosstrainer. Sporten in de sportschool klinkt heel leuk en zou ik graag willen, maar ik denk dat er in de praktijk niet veel van zal komen nu.
    Dus mochten jullie een fijne crosstrainer weten, ik hoor het graag.
     
  16. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Joehoe dames, wat een stilte hier. Hoe is het met iedereen?

    Hier na 3 weken compleet losgaan heb ik een soort van de knop weer gevonden:D
    Ik ben maandag begonnen. Niet helemaal koolhydraatarm, maar geen brood, pasta of rijst. Geen koekjes, chips of snoep. Wel manderijntjes en 85% chocola. Veel groenten ook.
    Ik wil af en toe gewoon kunnen zondigen zodat ik het acceptabel kan houden voor mezelf.

    Ik las laatst dat het afvallen trager gaat als je maagbeschermers slikt. Laat ik dat nou dagelijks slikken. Iemand ervaring mee?
     
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wat goed dat je de knop hebt gevonden @Sassie1981 ! :thumup:
    Met maagbeschermers heb ik i.i.g geen ervaring.
    Het is hier idd stil, daarom heb ik nog een ander (minder specifiek) afvaltopic gestart en daar gaat het wat harder met de berichten.Ik blijf hier ook gewoon schrijven hoor, maar daar ben je natuurlijk ook van harte welkom. :)
     
  18. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Sassie1981 wat fijn dat je de motivatie weer hebt kunnen vinden! :) Met maagbeschermers heb ik ook geen ervaring..

    Hoe is het verder met iedereen?
    Wij hebben nogal een hectische week gehad met onder andere intake voor IVF/ICSI, waar ze - uiteraard - weer over mijn BMI begonnen. :confused:
    Ik snap dat afvallen gezond is en dat ze dat willen, maar het demotiveert zo enorm als ze het als voorwaarde voor start van behandeling gaan stellen, dat levert alleen maar stress op. En ik ben toch al bezig met afvallen, dusja, meer kan ik niet doen.
    Het gezond eten gaat wel goed eigenlijk. Ik heb sinds ik ben begonnen (8 okt) geen eetbui meer gehad, niet meer gesnoept etc. Alleen de avondmaaltijden dan nog wel koolhydraten en vaak in het weekend ook wel veel koolhydraten (zoals pasta of rijst), maar goed dat was natuurlijk een beetje mijn bedoeling om het op deze manier te doen, zodat ik het beter kan volhouden. Ik hoop dat ik morgen weer ben afgevallen! Maandag is mijn weegdag ;)
    Succes weer aankomende week!! :thumup::thumup:
     
  19. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Jess89 vindt dit leuk.
  20. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Succes, @Jess89 !!! Moet je veel afvallen tot je mag starten?? Duim voor je
     
    Jess89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina