Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Dank jullie!! Vandaag 4 weken bezig en nu 5kg eraf! :)
    Echt heel fijn!
    Ja ik moet 2 BMI punten naar beneden, maar we hebben nog niet helemaal goed besproken vanaf welke BMI. Zij hebben mij pas vorige week voor het eerst gewogen, maar als ik kijk vanaf 8 okt en nu dan zijn er al 1,8 BMI punt af.. Alleen als ze echt gaan kijken naar de BMI van vorige week dan moet ik nog een kilo of 5. :mad:

    Hoe is het met jullie?
     
  2. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi dames,

    Ik zou graag met jullie mee willen schrijven.
    Ik moet van mijn gynaecoloog gewicht verliezen willen wij kunnen starten met ivf/icsi. Nu is het zo dat ik al allerlei diëten heb geprobeerd en ook sporten maar mijn gewicht blijft een beetje hetzelfde. Volgens de diëtist en arts ligt het aan het feit dat ik een antidepressiva gebruik en pcos heb. Mijn allerlaatste hoop is dus koolhydraatarm diëten.

    Alleen: Waar begin ik? Ik ben me al een poosje aan het inlezen en ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik ben een hele moeilijke eter. Lust sowieso al geen vis. En hou niet van teveel aparte dingen.

    Heeft iemand een beetje tips en wellicht een aantal menu's? Op gobento heb ik gekeken maar er zit gewoon echt veel tussen dat ik niet lust... Ik wil zo graag starten maar weet niet hoe :(
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @angel12 welcome to the club! Ik moet ook afvallen voor ik met IVF/ICSI mag beginnen. Hoeveel kg moet er bij jou af? Mag ik vragen wat je BMI is?
    Ja lastig hoor als je veel dingen niet lust. Het belangrijkste in het koolhydraatarm dieet is groenten. Mijn tip is: maak een lijstje met groenten die je wel lust en probeer daar maaltijden van te maken. Ook is het belangrijk dat je voldoende vet eet.
    Een voorbeeld van mijn dagmenu:

    O: 100 gram griekse yoghurt met walnoten
    T: 1/4 komkommer
    L: salade met gerookte kip, mozzarella en zonnebloempitjes
    T: 4 plakjes kipfilet
    D: Geen goed voorbeeld, want ik eet wel gewoon koolhydraten bij het avondeten :|
    T: 4 blokjes 48+ kaas

    Wat ik de laatste tijd ook vaak doe is soepjes maken. Vandaag bijvoorbeeld courgettesoep gemaakt, heerlijk! Met spekjes erdoor, dan is het een prima lunch! :D
     
  4. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    @Jess89 Dankjewel, mijn bmi is op dit moment 39 en de arts wil er 10 kilo vanaf voordat we met ivf beginnen. Loop al bij de diëtist maar die is niet echt meewerkend.
    Hoeveel moet jij afvallen?

    Ik vind het zo lastig om een menu te maken, hoeveel heb ik van alles nodig etc. Ik moet me er echt nog in gaan inlezen denk ik.
     
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wil je koolhydraatbeperkt of koolhydraatarm gaan doen? Dat is al een goed begin om te bedenken. :thumup:
     
  6. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Koolhydraatarm wil ik
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik doe dat ook, en ik zorg er gewoon voor dat mijn koolhydraten inname onder de 25 gram per dag blijft zitten. Verder eet ik meer vetten en eiwitten dan eerst, dus vlees/vis/ei en vooral veel groenten. Ik "tel" dus alleen de koolhydraten en de rest is een beetje natte vinger werk bij mij. En toch al heel veel kwijt!
     
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @angel12 Mijn BMI nu is 37,4 en er moeten 2 punten af, dus naar 35,4. Dat komt neer op zo’n 5kg wat ik nog kwijt moet raken (ben al 5kg kwijt ook).
    Alleen een beetje jammer, ik ben die 5kg kwijt geraakt VOOR het weegmoment in het ziekenhuis, dus die tellen niet mee helaas :(
     
  9. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Vind dat heel lastig om alles te tellen, heb liever kant en klare menu's maar daar zit weer veel tussen wat ik niet lust ha ha
     
  10. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ohh, dat is balen! Maar 5 kg zal toch vast wel goedkomen?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Tellen gaat best simpel met bijvoorbeeld de app myfitnesspall. Je kunt dan gewoon de streepjescode van het product scannen, hoef je zelf alleen maar te wegen.
     
  12. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @angel12 ja ik hoop het! :) Wanneer ga je beginnen met koolhydraatarm?
     
  13. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Super, ga ik proberen. Dankjewel!
     
  14. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik ga vandaag beginnen met koolhydraatarm, ik vind het wel super lastig. Maar het is voor het goede doel laten we maar zeggen.
     
    Jess89 en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  15. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nou jongens, het is gebeurd hoor. Ik ben gisteren (bewust) uit ketose gegaan. Ik heb de dingen gegeten en gedronken die ik al een half jaar mis. Chocolaatjes, paprikachips, witbrood en een paar glazen wijn.
    En het was heerlijk! Ik heb er echt van genoten. :)
    Ik heb dit expres gedaan omdat ik alweer een tijdje stil stond of minder afviel en ik las dat het je lichaam weer een soort schop onder de kont kan geven door 1 dag even flink uit ketose te gaan.
    Dat het daarna dan weer beter gaat. Dus, dat heb ik maar gedaan en vandaag weer stevig er tegenaan. Ik ben benieuwd of het ook echt werkt!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  16. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    @Vlinderbloem Wow, dat lijkt me moeilijk. Ik zou denk ik dan echt niet weer opnieuw kunnen beginnen. Ik ben erg verslaafd aan chocomelk, ik kan het wel laten staan maar zodra ik 1 glaasje neem koop ik weer heel veel pakken dus ik laat alles maar staan.

    Wat nemen jullie als tussendoortje? Bij andere diëten is het toch zo dat je 6 keer per dag eet? Is het bij kha alleen ontbijt, lunch en diner?
     
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik eet wel tussendoortjes, maar juist omdat je in ketose bent heb je daar minder behoefte aan. Dat is ook een voordeel. :thumup:
    Wat ik dan meestal eet is plakjes worst, kaas, komkommer, ei, dat soort dingen.
     
  18. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hai

    Ik wil graag mee schrijven

    Ik ben vorig jaar begonnen met het koolhydraatarm dieet dus onder de 25 gram blijven .toen ook bij gaan sporten en zo 14 kilo kwijt in 5 weken .maar door omstandigheden gestopt en nu jaar later 17 erbij

    Ben nu sinds donderdag begonnen weer ermee en dit keer ga ik er voor. Sporten gaat nu even niet helaas te druk met werk alles. Maar vanaf januari ga ik beginnen hiermee

    Ben nu vanochtend gaan wegen en was -2

    Ik weet het begin kan snel gaan erna blijft het wel even hangen maar komt goed

    Ik doe bv 2 a 3 eieren ochtend met tomaat gebakken of gekookt

    Dan tussen door kom kommer

    Middag salade komkommer sla zalm surimi en beetje dressing sla saus gewoon

    Tussendoor wat noten met yoghurt

    En avond vlees of vis met groentes

    Ik hou het vrij simpel omdat ik een druk gezin heb en niet de tijd heb voor de uitgebreide recepten helaas en ik ook nog voor me gezin koken moet .

    Zoals gisteren had ik kip leugens met pasta. Ik nam dan alleen kip leugens

    En heel veel water

    Het is wel goed om zo nu en dan een cheat dagje te houden

    Ik heb een bmi van 35 of 36 dus moet zeker vooralsnu 20 kilo af en erna zien we verder

    Hebben jullie nog tips voor snellere gerechten ?
     

Deel Deze Pagina