Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Sorry... Ik merk dat ik van de lange teksten ben :roflmao::roflmao:

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik drink VEEL spa, minstens 3 grote mokken groene thee (het verhaal gaat dat dat de vetverbranding ondersteunt en dat vind ik wel een puik idee, of het echt zo is weet ik natuurlijk niet. Maar toch. :D) en als ik echt zin heb in iets anders of iets zoets een glaasje cola zero. En oja, iedere morgen een kop koffie.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Gezellig om te lezen juist. ;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik was trouwens gisteravond bij een vriendin die ik een paar weken niet had gezien door vakantie en die had ogen op stokjes. "WAT IS ER MET JOU GEBEURD??" zei ze. :roflmao:
    Zo fijn als mensen het gaan zien!

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  5. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hai ik heb niet alle post gelezen maar vind zo knap van jullie ga zo door

Ik ben vorig jaar augustus begonnen met dit dieet eerste week had ik het zwaar veel duizelig chagrijnig erna knapte ik op en ging ik erbij sporten wat resulteerde dat ik 10 kilo binnen 4 weken kwijt was. Maar erna kwam een stress volle periode in mijn privé leven waardoor ik ermee opgehouden ben nu een jaar later alles erbij helaas.

Nu wil ik graag 27e augustus wanneer de scholen beginnen weer gaan beginnen en dan als ik gewend ben ook gaan sporten ik weet dat als je het eenmaal aan het doen bent het steeds makkelijker gaat

Ik wil graag met jullie mee praten en natuurlijk elkaar steunen

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Welkom @Mybrand2018!
    Ja die eerste periode is even kloterig, ik heb ook twee weken met hoofdpijn gelopen. Maar daarna ging het al zo veel beter, voelde ik me energieker en had ik gewoon GEEN snaaizin meer.
    Succes vanaf de 27e, je weet i.i.g. al dat je dit kunt dus dat is al mooi meegenomen! :thumup:

7. Fietwordtmama

@Mybrand2018 Je zou ook kunnen overwegen om het iets minder streng aan te pakken. Of meer geleidelijk afbouwen. Eerst twee weken khd beperkt, en als je dan gewend bent kun je strenger worden. Dat geeft denk ik minder bijeffecten.

Twee weken hoofdpijn lijkt me niet gezond.

Mijn moeder is ook ooit rigoureus begonnen. Maar na enkele dagen begon ze black puts te krijgen. Ze heeft diabetes type 2, dus moet ze wel opletten. Toen is ze begonnen met als ontbijt een flink bord havermoutpap te eten. En de rest van de dag koolhydraatarm. Dat werkt voor haar heel goed.

Maar hoe je het ook wilt aanpakken
    Succes!

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is een vaker voorkomend bijverschijnsel van in ketose raken (bij de meesten alleen niet zo lang), je lichaam moet er gewoon aan wennen. Ik vond het i.i.g niet erg genoeg om er mee te willen kappen en ik ben ook blij dat ik het heb doorgezet. :)

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Die hoofdpijn herken ik ook, vaak een of twee dagen bij mij. Trouwens heb ik er ook last van als ik opeens wel een keer suikers eet. Goede stimulans om ze dus niet te eten, voor mij ;)

Welkom aan de nieuwe dames, fijn een actieve club hier, dat maakt het toch weer leuker en makkelijker om vol te houden.

@lunch... ik neem vaak een salade mee of bak een Adamsbrood/noordplatbrood en neem daar 2 stukjes van mee.

10. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.569
    926
    113
    Hallo ik moet ook koolhydraat arm en suikerarm dieet gaan volgen wegens zwangerschapsdiabetis. Heeft iemand makkelijk te maken recepten of tips waar ik dat kan vinden? Of een dieet ofzo! Graag info. Mag ook per pb. Alvast bedankt.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Als je Facebook hebt dan zijn dit handige groepen:
    Koolhydraatarm dieet met weekmenu
    Koolhydraatarme recepten uit Oanh’s kitchen
    Oanh’s KHA food blog

Mi2017 vindt dit leuk.
  12. Fietwordtmama

Tja... Bij mij resulteert zoiets zich in migraine. Dus dan maar liever iets milder en geleidelijk afbouwen.
    Wel top dat je had doorgezet :thumup:

Voor degenen die erbij sporten. Welke sport? En hoe fanatiek?

Ik doe aan hardlopen. Nou ja.... Heel hard ga ik niet :roflmao:. Streven is minimaal drie keer per week een half uur tot een uur.
    In het voorjaar was ik fanatieker, en heb ik een halve marathon gelopen (Tilburg) en twee weken later de Alpe d'HuZes. Daarna een tijdje heel rustig aan. Nu weer begonnen.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Drinken: ik zorg eerst dat ik 2 liter water/thee heb gedronken. Daarna drink ik meestal cola zero of slimpie aanmaaklimonade.

Sporten: ik heb als doel 2x per week hard te lopen. De ene week lukt dat beter dan de andere week.

De vakantiekilo's waren er vanmorgen alweer bijna af!

Vlinderbloem en Fietwordtmama vinden dit leuk.
  14. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo dames, ik heb aan het begin gereageerd, lang niet gekeken dacht ook dat deze groep of hoe noem je het.. Niet op gang kwam, maar dat is nu wel anders.

Ik ben nu 8 weken bezig en best streng met een zondering hier en daar. Maar ik mis ook niet echt wat. Ik drink alleen water en af en toe een theetje.

Vanaf zondag ik ga 5 dagen soep dieet doen en daarna hoop ik op me streefgewicht te zijn en dan hoop ik zo af en toe iets meer te kunnen eten.

Succes voor alle beginnelingen!

Fietwordtmama en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  15. Fietwordtmama

Ik ben echt blij met dit topic :D

Net mijn nieuwe salade meeneem trommel gekregen (van de ah zegels). *Staat als een kind bij sinterklaas te kijken* .
    Dus effe kijken wat ik erin ga doen morgen.

Denk grote bak vullen met ijsbergsla komkommer en tomaat. Bovenin wat walnoten en een gekookt ei er ergens los tussen (tijdens lunch pellen en erdoor) en dan los de dressing van volle yoghurt met limoensap.
    Zou dat genoeg voor mij zijn? Ben best een grote eter:oops:
    Avocado zou daar ook lekker bij zijn, maar die heb ik niet in huis nu.

Lunchtips blijven welkom :)

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik doe er vaak nog wat gerookte kip of carpaccio door!!
    Augurk, ook lekker of avocado, al wordt dat laatste wel snel ‘lelijk’...
    Kleine stukjes kaas vind ik er ook lekker om in te doen.

17. Fietwordtmama

Hmmm. Krijg alweer trek als ik dit lees.:)

Kaas! Goed idee. Ik ben gek op feta door salade, maar dat eet ik al zo vaak. Gewone oude kaas heb ik wel liggen, dus die kan ik er morgen bij doen.

Blauwe kaas vind ik ook heerlijk. Herhinner me ineens een recept met blauwe kaas, peer en walnoot... Moet ik nog eens opzoeken.

18. Fietwordtmama

Onderweg naar werk met m'n goed gevulde bakkie.
    Het moet genoeg zijn, want ik vond mijn beursje niet met pasjes en geld. Kan dus niks bijkopen.
    Had een foto gemaakt, maar geen idee hoe ik die hier kan zetten.

Ben zo blij met die schaal! Grote bak, met 3 kleine vakken bovenop (zitten de walnoten in en nog wat losse tomaatjes voor tussendoor. En een mooi afsluitbaar bakje voor de dressing.

Het is wel meer werk dan een paar boterhammen smeren. Dus het zal niet elke dag lukken vrees ik. Zeker niet als ik de kinderen heb s morgens. Dus ook maar eens gaan bedenken wat de avond ervoor gemaakt kan worden. En dat dan ook blijven doen als het eerste enthousiasme eraf is. Daar ben ik namelijk niet zo goed in :oops:

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Dit neem ik mee. Komt nog eiwitshake met lijnzaad en wat havermout bij als ontbijt en een gekookt ei als tussendoor. Om de dag ook noten.

850 gram groenten en wat aardbeien , mandarijn en kaas. Voor de vetten heb ik makreel.

Ik eet khd beperkt. Ik eet dit gedurende de hele dag door op zodat mn bloedsuiker stabiel blijft. Verder drink ik water of spa rood met citroensap.

Bij mij is het alleen een leefstijl en niet om af te vallen.

Bijgevoegde bestanden:

20. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Dat gaat je heus lukken. Idd de avond van te voren bedenken. Hier ook 7 uur de deur uit en 3 kids oudste is 4,2 dus hectisch 's ochtends. En als je resultaat ziet werkt het zeker motiverend

Deel Deze Pagina