Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Keurig @Fietwordtmama! Hartstikke goed! :thumup:
    Bij mij ook 1,4 kilo eraf deze week, in totaal nu 17 kilo. Yihaa!

Ik heb er ook nog steeds geen enkele moeite mee.:)
    Ik heb ook ooit Sonja Bakker gedaan en dat vind ik pas ECHT afzien. Had ik dit maar eerder ontdekt!!
    (nouja, mijn moeder en broer zijn vroeger ook allebei 20/30 kilo afgevallen met Atkins maar ik heb me daar nooit meer in verdiept omdat ik dacht dat dat bij mij niet werkte. :roflmao:)

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Oh ja... Sonja Bakker. Wat een hel was dat.
    En het ziekenhuisdieet
    En nog tig andere methodes met vooral heel veel regeltjes.

Ik ben er klaar mee en volg nu mijn eigen regels.

Vanmiddag voor het eerst echt trek en zin in ongezond (worstenbroodjes).
    Maar aangezien ik in de trein zit die juist Eindhoven (met de lekkere worstenbroodjesbakker) uit rijdt, zit dat er nu niet in.

Thuis straks lekker biefstuk met salade. Dan zal de lekkere trek ook wel over gaan.

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik was het ff helemaal kwijt. Echt verslaafden gedrag, stiekem chocola kopen en in 1x de hele reep (of allebei de repen) naar binnen werken en dan het 'bewijsmateriaal' zoals de verpakking en het bonnetje zorgvuldig weggooien waar het thuis niet gevonden kan worden (op het werk en in de container van de buren haha). Echt te erg...dat heeft een paar dagen geduurd en vandaag kwam ik tot bezinning dat dit echt van de zotte is. Dus weer genoeg water gedronken en goed kha gegeten. Ik durfde alleen even niet op de weegschaal te staan vanmorgen (was weegdag voor mij). Volgende week maar weer! Hopelijk geen blijvende terugval dit keer maar vanaf nu gewoon weer goed oppakken.

Dagmenu van vandaag:
    O: Griekse yoghurt met zoetstof en whey banaan
    L: spitskoolkliekje van gisterenavond
    A: cheddarpasta (recept van gobento)
    Snacks: walnootjes, komkommer en plakjes gekookte worst. Ik had honger vandaag (komt natuurlijk door al die suikers van de afgelopen dagen. Merk gelijk weer dat je weer moet afkicken)

kleinepien vindt dit leuk.
  4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Het lastigste vind ik dat ik maar weer heb ervaren dat 'een keertje zondigen' er voor mij echt niet in zit. Ik kom steeds meer tot het besef dat ik niet alleen overgewicht heb maar ook een verslaving. En net als dat een alcoholist eigenlijk nooit meer een drupje alcohol moet drinken, moet ik eigenlijk nooit meer suiker eten. Ik heb (alweer!) Van mezelf gezien dat ik het niet bij 1x kan houden en laat dan echt verslaafdengedrag zien. Ik twijfel soms om daar hulp bij te vragen van een psycholoog of van een coach. Een diëtiste heb ik niet nodig. Ik weet binnen deze levensstijl heel goed wat ik wel en niet moet eten. En voel me goed bij deze levensstijl dus wil geen andere aangemeten krijgen van een diëtist. Ik wil leren omgaan met deze verslaving. En het stomme is dat ik overal eigenlijk heel goed vanaf kan blijven als ik eenmaal afgekickt ben maar dan na een maand of 4 tóch weer denk dat het me best zal lukken om maar 1x op die ene verjaardag een stukje taart te nemen (om vervolgens een terugval van een jaar te hebben ofzo. Dat is me inmiddels zo vaak gebeurd en elke keer gebeurd het me toch weer en ik ben ook zo bang dat het me nu weer niet lukt om het opnieuw op te pakken).

Oef heel verhaal. En heel persoonlijk ook...

5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Om exact deze reden heb ik nog niks weer gepost hier.
    Ik zit/ zat niet lekker in mn vel (lijkt nu weer wat beter te gaan) en ik ging echt precies hetzelfde doen! Milkareep gekocht, zo'n grote met biscuit erin, Choco-Swing geloof ik. Die in mijn tas verstopt. In 1 dag opgevreten en de verpakking de volgende dag in de afvalbak bij de supermarkt gegooid.
    Echt, gewoon wegwerken van bewijsmateriaal. :oops:
    Zo ook een pak reuzen-mergpijpjes. Alleen verstopte ik die in de kelder, achter de macaroni. En ik at de laatste koek 's nachts, dus kon de verpakking niet even wegmoffelen. Wilde ik de volgende dag doen, maar vergeten. En in de middag ineens een berichtje van vriend: "Zeg, wie hou je nou voor de gek?" Met een foto van de lege verpakking.:oops::|

Dus... Hier nu ook met een schone lei begonnen. Ik ga morgen een weekplanning maken, dan heb ik wat meer houvast qua wat ik eet en drink op een dag, en weet ik ook wat ik aan boodschappen in huis moet halen. :thumup:

6. Fietwordtmama

Wel herkenbaar @Ligero en @kleinepien
    Maar precies wat je vriend zei. Wie hou je voor de gek?
    Voor wie doe je het? Juist posten dat soort acties, dan kunnen we elkaar door die momenten van zwaktes heen motiveren.
    We hebben ze allemaal. Maar als je het gaat verstoppen, dan wordt het alleen maar erger.
    Het schuldgevoel en de schaamte gaan je niet helpen. Dus lucht je hart en begin gewoon weer opnieuw.

Goed dat jullie er weer zijn! Toppers :D:thumup:

7. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Hoi zou ik hier mogen meekletsen.. ik volg kha en gebruik hiervoor de app fitatu. Lees veel op gobento en Facebook. Ik kom van boven de 89kilo af en zit nu op 73.9. Zo na de vakantie weer aangekomen. Maar heb heerlijk genoten. Nu dus weer streng en eerste 800gr is eraf.
    Ook sport ik erbij. In februari ben ik begonnen met bootcamp en nu verslaafd aan sporten en probeer ik savonds bodypump, vive of grit te volgen.

Zou graag mee willen kletsen omdat ik denk dat omgeving langzaam gek word van mij

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Welkom Kleinemuis!

Ja @Fietwordtmama heeft gelijk, JUIST als je je zwak voelt of "slecht" bezig bent of als het gewoon even niet gaat, hier posten. Ik denk dat we het allemaal wel kennen, de behoefte aan ongezonde dingen, en ook het verstoppen van bewijsmateriaal is mij i.i.g echt niet vreemd. :rolleyes:
    Dan kunnen we elkaar helpen.

Ik heb momenteel ENORM veel zin in taart en koekjes en chocola. Ik dóe het niet...maar ik wíl het wel. :D

9. Fietwordtmama

En als je het dan toch een keer doet. Nu niet he... je zei net dat je het niet ging doen!) kies er dan bewust voor. En ga er rustig van zitten genieten. Ipv stiekem in een hoekje je rot zitten voelen.

Ik weet dat ik donderdag ws de fout in zal gaan. Borrel met collega's in een leuk café. Dat wordt denk ik een tripel en bitterballen.

Maar nu ben ik bezig met mijn boodschappenlijstje. En daarop staan een berg groenten, salade, noten, kaas en vlees.

Afgelopen weekend rode biet meegenomen. Maar geen flauw idee wat ik ermee moet. :roflmao::roflmao:Koken? Bakken? Zo opknagen? Het zo'n hele knol met de grond en blaadjes er nog aan :eek:
    Effe googelen

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het niet gedaan, ik heb 3 kilometer gewandeld en nu zit ik aan een bak sla/tomaat/komkommer met garnalen. Leek me beter dan taart en koekjes. :D

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van maakt. Ik maakte er altijd bietjesstampot met gebakken uitjes van, maar dat is nu denk ik niet ZO'N goed plan. ;)

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wat is het toch lastig om daarna weer de draad op te pakken ;( heb al veel gegeten vandaag maar wel kha gelukkig. Was vanmorgen ook helemaal alleen thuis en dat zijn toch wel lastige momenten!

@ rode biet: geeeeen idee! Rode kool kun je wel lekkere salade van maken maar bieten geen idee

13. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Je kan er wel stampot van maken. Moet je alleen de aardappels vervangen voor bloemkool. Proef je niks van.
    Zo heb ik wel eens "huzaren" salade gemaakt van bloemkool en natuurlijk zonder aardappel Was gewoon net echte..

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    De huzarensalade van bloemkool is inderdaad lekker! Heb ook al boerenkool en andijviestampot gemaakt met bloemkool en smaakt erg goed! Lekker met spekjes en jus. Vind het alleen in de winter wel vaak duur omdat een bloemkool dan al zo rond de €2 kost.

Zojuist een heerlijke salade gemaakt: rauwe witlof (1,5 stronk had ik) met zelfgemaakte eiersalade (2 eitjes koken, dooier prakken met mayonaise, peper zout, uienpoeder en knoflookpoeder) en wat hamblokjes

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik weet dat dat wel eens zo gebruikt wordt maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet proeft.:oops:

16. Fietwordtmama

Ik vind gekookte bloemkool ook drie keer niks. En de rest van mijn gezin moet er al helemaal niks van weten. Mijn man zei ooit dat hij niet eens de groente lust die naast de bloemkool in de winkel heeft gelegen :roflmao::roflmao:

Maar rauw in salade is het wel heerlijk.

Stamppot heb ik wel vaker gemaakt van pompoen en zoete aardappel. Nu lijkt zoete aardappel me ook behoorlijk koolhydraatrijk. Pompoen weet ik niet zo goed, maar voor af en toe kan het wel denk ik.
    Pastinaak kan volgens mij ook goed.

Ik ga de biet in stukken snijden en kort in de airfryer kiepen. Maar vandaag niet. Vandaag eten we kip pesto met saus van courgette, tomaat en paprika. Voor de mannen spaghetti erbij.

17. Fietwordtmama

En ik moet even biechten.
    Ik moest nog even langs de bakker. Dus jongste zoon mee op de fiets. Er is een nieuwe bakker in het dorp, met zo'n gezellig zitje erbij. Dus zoon vraagt of hij een croissantje mag. Ik was in een goede bui dus het mocht. Begon hij zelf chocomel en koffie erbij te bestellen:roflmao:
    Dus, omdat we blijkbaar daar gingen zitten heb ik er een aardbei vlaaitje bij gepakt.:oops:
    Was lekker. Maar voel me nu licht misselijk.

Moet er ook bij zeggen. Ben al de hele dag niet lekker. Duizelig, en snel zwart voor de ogen als ik opstaan. Zal ook dit vieze benauwde weer wel zijn.

Anyway. Ik heb mijn 'zonde' netjes in de app gezet. Kom nu aan een dagtotaal van 100 khd. Dus als ik de rest van de dag braaf blijf is de schade beperkt.

18. Fietwordtmama

Pompoen en pastinaak opgezocht.
    Volgens mijn app is pompoen 2 g khd per 100 g en pastinaak 17 g per 100 g.

Pompoen is dus prima te gebruiken. Krijg je wel oranje stamppot van.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha, dank je! Oranje stamppot is geen probleem, ga ik proberen. :thumup:

Het is trouwens niet zo dat ik niet van bloemkool houd hoor, maar ik vind het wel een overheersende smaak.:)

20. Fietwordtmama

De kop is eraf. Doorzetten nu! Je weet dat het weer makkelijker wordt.
    En je weet waar je het voor doet!

Deel Deze Pagina