Noten, havermout kan ook. Fruit is hier een absolute benodigheid. 6 Stuks fruit op een dag is niets. Ik word er niet dik van en krijg geen last van mijn suikerwaarde. Dat zal voor iedereen verschillend zijn. Verder kun je veel groenten eten, als je pasta of rijst eet, dan volkoren/zilvervlies. Zoete aardappel kan wel.
Peulvruchten is inderdaad een goed idee ook. Wat ook helpt is een bakje rauwkostsalade naast de koolhydraatarme maaltijd. Geraspte wortel is veel lekkerder dan wanneer je hem gewoon opknaagt..ha ha...beetje olie en azijn er over heen. Maar ik vind het wel moeilijk zo te eten in combi met de kinderen. Maar ja, je moet er wat voor overhebben. Speltpasta valt ook goed zwaar vind ik altijd. Heb je echt weinig van nodig dan. Ik ben eigenlijk van plan het idee van schrijfster Yvonne Lemmers te volgen...1 x per dag koolhydraatuurtje dus voor het ontbijt, lunch of diner. Binnen dat uur mag je een normale maaltijd eten en eventueel een lekker toetje er achter aan. Maar alles moet binnen een uur. Dan heb je maar 1 x per dag een insuline piek en heb je er verder geen last van. Maar het gaat TS geloof ik sowieso niet om afvallen. MIj ook ondertussen niet meer. 5 kilo kwijt sinds begin januari maar ik wil het wel zo houden en dat is een uitdaging met al die paaseitjes .
Als je een eiwitrijk ontbijt neemt, heb je de rest vd dag minder trek.. Lunch je koolhydraten en savonds weer meer eiwitten door een stukje kipfilet, biefstuk, vis oid en veel groenten
Er is niks mis met een vers knakworstje zonder smaakversterkers/toevoegingen of is dit de angst voor vet eten waar de reactie vandaan komt? In elk geval is dierlijk vet goed te verteren voor ons mensen in tegenstelling tot transvetten. Bovendien lijkt de combinatie heel mager eten en kh-arm niet verstandig omdat je dan echt snel honger krijgt. Je kunt beter een beetje vet eten, dus combineer op de dag vlees/vis, eiwit, groente en goed vet(volle producten en olijfolie of andere olie zonder transvetten) dan zit je zo vol en krijg je naar verloop van tijd steeds minder honger. Dus eigenlijk ook zo puur mogelijk met zo min mogelijk toevoegingen. Het werkt hoor, geen bloedsuikerdips en tril momenten meer en je krijgt echt meer energie.
'Bak' jij die in de magnetron joh!? Ik doe ze altijd 20 mins in de oven. Worden ze bij jou dan wel knapperig?
Bij mij vallen die altijd zo uit elkaar of ze worden droog in de oven...ik heb ze ook altijd in de oven gedaan hoor maar ze lukken gewoon niet zo goed....misschien doe ik het gewoon niet goed. Maar ja ik ben nu helemaal verkocht aan die speltwafels van Leev..zooooo lekker...
Ts, inderdaad meer gezonde vetten eten als je khd-arm gaat. Olijf/walnootolie op salades, noten zaden en pitten...je hebt dat dan echt nodig om je verbranding op pijl te houden..
Ik gebruik gebroken lijnzaad, denk dat dat wel scheelt. Goed papje van maken, evt. met een kokosrasp erbij (mijn ervaring is dat ze dan langer knapperig blijven). Uitsmeren op een bakpapiertje, zo dun mogelijk. 20-30 mins in de oven tot ze bruinig worden. Gaat eigenlijk altijd goed.
Ik volg nu Dr. Frank weer voor 3 maanden. In de ochtenden eet ik gebakken of gekookt ei met kaas of vleeswaar, kwark of huttekase met noten of vruchten (mag eigenlijk geen fruit met dit dieet), avocado met kipfilet of rookvlees, kaasblokjes of vleeswaar met komkommer of tomaat.
Ik ben ook veel afgevallen door minder koolhydraten te eten, en minder suiker. In het boek van dokter Frans staan veel recepten, heb ik veel aan gehad. Ipv brood af ik salades, kwark. De eerste weken waren lastig maar kenbaar eraan wennen, ik mocht wel af en toe een dagje snoepen van mezelf.
Ja hier worden ze knapperig Het is even uittesten hoe lang ze er in moeten. Ik gebruik het lijnzaad van zonnatura, geen idee of dit gebroken lijnzaad is of gewone.
Die rookkaascrackers maak ik ook wel eens. Het grote nadeel vind ik die ongelooflijke stank als je die dingen maakt.
haha ... oeps.... herkenbaar ja Ik doe er zo'n magnetrondeksel overheen, want het is dramatisch inderdaad.
Dat dus. Er zit eigenlijk gewoon helemaal niets in waar je wel iets mee kan, in zo'n knakworst. Wat overigens niet wil zeggen dat ik ze nooit eet, maar ik zondig op wel meer vlakken.
Helemaal mee eens! Nu ik zwangerschapsdiabetes heb merk ik pas echt wat koolhydraten doen. Een maaltijd met enkel goede koolhydraten (volkoren e.d.) kan ik niet verdragen en heb daarvoor insuline nodig maar als ik niet de hele dag door koolhydraten eet (2 tussendoortjes als ik fruit, ontbijtkoek e.d. tussen 2 maaltijden) krijg ik direct hypo's. En dit had ik ook voordat ik insuline gebruikte. En geloof me, het laatste wat je wilt is vaak te lage suikerwaardes. Ik zou volkorenproducten echt zeker weten niet schappen van je menu en ook fruit niet. Zoek dan het fruit uit wat in verhouding minder suiker bevat maar eet wel fruit. Volgens mijn dietist zijn snelle koolhydraten (fris)dranken, suikerklontjes en snoepgoed. Aardappelen echt niet.. dat klinkt meer als een dieet hype van 1 of andere dieetgoeroe. Mijn tip, beperk brood, pasta, rijst en aardappelen en kies uiteraard de volkoren varianten ervan en laat daarnaast de slechte koolhydraten staan.