Kan dit eigenlijk? Ik ken het eigenlijk alleen van honden. Wij hebben 2 Noorse boskatten en de ene zit steeds onder de klitten en vol met poep aan dr kont, wij kammen regelmatig maar ik heb geen idee wat ze allemaal uitspookt buiten maar ze zit steeds vol met poep en vol met klitten die wij er amper uit krijgen. Doen trimsalons ook katten? Hoe gaat zoiets eigenlijk? Een kat werkt doorgaans wat minder goed mee dan een hond.
Kun je niet de haren bij zijn achterste wegknippen?dat deden wij altijd en werkte goed. Katten kunnen ook getrimd worden alleen sommige kunnen dat niet zonder een roesje omdat ze zo wild worden.
Wij hebben een mainecoon. Gaat 1x in het jaar meestal rond August naar de trimsalon. Wordt dan geplukt en bij de achterste wat geschoren evt klit verwijderd. Dit kost me geloof ik nog geen 20 euro. Niet alle trimmers doen katten dus je moet even zoeken. Er komt altijd flink veel los haar uit haar bij de trimmer. Dat krijg ik zelf niet voor elkaar.
Hier een kat met een hartafwijking die soms haar vacht echt verwaarloosd (teken van stress dat ze zich niet goed voelt) dan laat ik haar een stuk scheren op plaatsen waar ze dan niet goed wast. Kammen laat ze maar zelden toe. Eerste x bij de da onder een roesje maar daarna bij de honden kapper die ook de hond doet en dat ging prima. Koste 15euro.
Ik knipte de haren van mn main coon bij de kont altijd zelf om klitten en troep dat er in blijft hangen te voorkomen. Als ik het te lang liet groeien bleef er soms een drolletje in hangen die ik dan ergens in de woonkamer weer terug vond. Kont kort houden hielp goed! Ik zou als ik jou was de katten nu eerst 1x naar de trimsalon doen om goed de klitten te laten verwijderen en overtollig haar, en daarna proberen om zelf bij té houden 😊 als je katten dat toelaten dan... 😉
Bij ons is er een x een trimster aan huis geweest, ideaal. Ze heeft alles voorgedaan en vanaf die tijd houd ik het zelf goed bij.
Katten trimster bestaat en is wat anders dan honden trimster. Zijn 2 aparte opleidingen. Zou wel een gediplomeerd iemand zoeken, het is helaas een vrij beroep dus diploma geeft iig kennus. Wij hebben een trimster voor de kat die ook gedragsdeskundige is, groot voordeel omdat ze een kat beter kunnen lezen.
Mijn twee langharen gaan ook naar de trimster. Zoek inderdaad wel iemand op die kattentrimster! En niet een hindentrimmer die katten er even bij doet.
Hier ook een halve main coon moeten scheren. Beestje is van mijn exman maar heeft 2 jaar hier gewoond omdat het niet goed ging met de kinderen daar (halfzusje/broertje van mijn dochter) en omdat mijn dochter "haar" lievelings kat niet kwijt wilde nam ik haar in huis. Beestje was bang voor de kindjes daar en had veel buiten geleefd en zat ook onder de klitten en viltknopen. Gelijk mee naar de dierenarts gegaan omdat ze een wondje op haar pootje had, en die heeft toen al veel weggeschoren, de moeilijkste klitten in elk geval. Poes vond het heerlijk en lag languit bijna te spinnen. Klitten kunnen behoorlijk aan de huid trekken en het voelt echt als een bevrijding voor poes als ze eraf gaan. Ik dacht eerst ook een trimsalon te zoeken, maar heb uiteindelijk de rest van de viltplekken zelf eraf geknipt. Er zijn zeker trimsalons die katten behandelen. Even googlen en rondje bellen en je vind ze wel Poes is trouwens sinds pakweg 1,5 jaar weer terug naar exman en het gaat nu heel erg goed. Ze durft weer binnen, is heel erg aanhankelijk geworden naar de rest van het gezin (eerst alleen mijn dochter) en ze is niet meer bang voor de andere kinderen
Bedankt voor jullie reacties dames. Wij hebben haar gisteren wederom gedoucht en gekamt en geknipt, voor nu kan ze weer eventjes vooruit. Ik zal even op zoek gaan naar een kattentrimmer in de buurt (ben benieuwd want ik woon in een gat) zodat ze in ieder geval 1 keer goed klitvrij kan worden gemaakt en wij het verder zelf kunnen bijhouden.