Ik kan je het boek van de Voedselzandloper aanraden... daar staat heel goed in omschreven hoe verschillende voedingsstoffen werken in je lichaam Zelf eet ik 30% koolhydraten, 40% vet en 30% eiwitten Ik hield het bij op myfitnesspal...nu inmiddels hoeft dat niet meer. Ik eet bijvoorbeeld vandaag: Ontbijt 40 gram havermout 50 gram avocado 10 gram lijnzaad ( in de blender met water...overnight oats) Middag: 5 keer beschuit met honing en grasboter en een verse soep ( zelf gemaakt...geen pakjes of bouillon blokjes) Bakje kwark met lijnzaad ( ongeveer 160 gram) Avond 400 gram spruitjes 200 gram varkenshaas 250 gram champignons ( beetje Parmezaanse kaas over de groente) Tussendoor: kwark blokjes kaas Ik heb vandaag wel gesport dus dan eet ik wel meer dan op een dag dat ik minder heb bewogen. Ook eet ik het liefs mijn koolhydraten in de ochtend en middag...later niet meer.
Ik ben bij een gewochtsconsulent grweest en die zegt dat brood moet eten of volkoren crackers om aan de b vitaminen te komen. Kreeg ook te weinig calorieën binnen: 1500-1700 per dag en ze zei dat ik daar dan juist van aan kom omdat het lichaam dan extra vetten opslaat. Ik heb een paar weken ik geloof een week of 8 kh arm gedaan maar de sla en salades komen mij mijn neus uit. Ik kan geen kippenei verdragen ben mega allergisch en koemelkproducten ook niet. Dus schiet niet erg op. Alle soya dingen qua drink enzo staat stijf van de suiker behalve de naturel en die is niet te pruimen!
Ik eet 1 maaltijd per dag koolhydraten en daar voel ik me uitstekend bij! Als ik dus bij het ontbijt crackers of brood heb gegeten dan neem ik dat niet als lunch weer. Dan eet ik een salade. Heb ik als ontbijt bijv een omelet dan is het heerlijk om tussen de middag gewoon een gezond broodje te eten. Qua avondeten is koolhydraatarm eten het makkelijkst. Je kunt gewoon alle soorten groenten met alle soorten vlees en vis combineren. Succes!