koolhydraten

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

#21 Janna, 29 aug 2011
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
    Dit is ook zo! Want het is eigenlijk onzin dat je binnen anderhalf uur ofzo na een grote avondmaaltijd alweer iets nodig zou hebben. Dat je weer trek hebt heeft te maken met die schommeling in je bloedsuiker, waar iemand het eerder over had. In die maaltijd zat namelijk echt genoeg voor de rest van de avond. Dat betekent dat je (bijna) alle caloriën die je na de avondmaaltijd nog binnenkrijgt, niet meer die avond zult verbranden. Daarna ga je naar bed en verbruik je veel minder energie, dus heb je ze ook niet nodig. Kortom, die caloriën sla je op (of ze nu afkomstig zijn uit koolhydraten, vetten of eiwitten). Mensen die echt op hun gewicht willen letten doen er daarom verstandig aan ongeveer de laatste 3 uur voor ze naar bed gaan niet meer te eten (en geen alcohol, want dat bevat veeeeel caloriën!)

O, en inderdaad zou ik als ik met jouw BMI niet te veel op koolhydraten gaan letten, aangezien je die wel degelijk nodig hebt , maar je gewoon aan de richtlijnen voor een gezonde voeding houden, zoals die eerder beschreven zijn. Bij een gezond eetpatroon hoor je 40-70% van je energie uit koolhydraten te halen. Als je door minder koolhydraten te eten ook echt minder energie binnenkrijgt, kan dat inderdaad zorgen dat je afvalt. Wat echter vaak gebeurt is dat mensen dat verlies gaat compenseren, waardoor ze nog steeds evenveel energie binnenkrijgen, maar dan halen ze vervolgens een hoger percentage van hun energie uit vetten en eiwitten. Dat kan beide bij te hoge hoeveelheden ook weer nadelen hebben (waarvan een nadeel van te veel vet uiteraard ook aankomen/niet afvallen is).

2. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt allemaal. Het is idd ook echt niet bedoeld om te lijnen, ik ben verder slank en dik;) tevreden, het is alleen mn buikje wat irriteert. Verder eet ik echt gezond. Gevarieerd eten en nauwelijks junkfood als avondeten, alleen dat snacken is echt mn zwakke punt.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

oja, een plak ontbijtkoek wordt ook vaak gezien als een gezond tussendoortje. Neem dan volkoren, dat vult meer met dezelfde hoeveelheid energie.

4. tulip

tulip Niet meer actief

o mooi, dat lust ik graag.

Komt mn man net thuis.. die had een late spoedvergadering: "kijk eens schat, er was nog iemand jarig, die trakteerde appeltaart en hij gaf mij ook een stuk voor jou mee, want anders moest het toch weg. Een lekker groot stuk, want ik weet hoe dol je bent op appeltaart:);)

Deel Deze Pagina