een ketel is een gesloten toestel dus normaal gesproken kunnen daar geen koolmonoxide gassen uit komen mijn man is al meer dan 20 jaar cv service monteur hij zegt een centraal punt in je woning
Kan je man ook vertellen of het in de keuken moet, bij de openhaard, bij het rookkanaal, bij de ketel of waar dan ook?
klopt dat een combi niet goed is dat is het verhaal van die warme lucht stijgt en koolmonoxide blijft laag bij de grond
alle verbrandingstoestellen dus ook een oven(lekker appeltaartje bakken) openhaard maar heeeel belangrijk de afvoer van een toestel moet schoon zijn en ventilatie!!!!
die gelhaarden..... geen afvoer 3 potten wax erin kaarsjes aan gordijnen dicht en al je zuurstof maar opbranden in je woning hoofdpijn is een 1e singaal droge mond duizeligheid
Hier geen een aanwezig, om de simpele reden dat we geen gasaansluiting hebben en geen open haard. En volgens mij zijn dat de veroorzakers van koolmonoxide. Maar anders zou ik het zeker doen. Als je af en toe die verhalen hoort..pff best eng spul die koolmonoxide. Ohja wij hebben wel overal rookmelders volgens mij een stuk of 9 door het hele huis, geschakeld en op zwakstroom, dat is tegenwoordig standaard bij nieuwbouw gelukkig
O, ga ik nog 1 vraag stellen. zijn twee melders(1 rook en 1 koolmonoxide) genoeg voor een heel huis? 3 verdiepingen?
Nee. Je zou minimaal op elke verdieping een rookmelder moeten hebben. Liefst op elke slaapkamer één. Over de co-melders zijn de meningen wat verdeeld: sommigen zeggen alleen 1 bij de ketel, een ander zal zeggen bij elke verdieping 1. Op zich is het niet onverstandig om er ook één te hebben op de verdieping waar je slaapt.