ei eten baby

Discussion in 'Voeding' started by Wen26, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hoi,

een hele snelle & simpele vraag die vast al eerder is gesteld, maar hoe zit het met het geven van ei?

ik kook zelf voor mijn dochtertje en ze krijgt tot nu toe alleen nog groente met aardappel, rijst of pasta. Met vlees wil ik nog even wachten.

kan ik dan al een beetje ei rul bakken en bij de groentehap doen? en mag dan alleen eigeel of ook het eiwit?

ik vind het zo tegenstrijdig wat men hier over zegt namelijk... :(

alvast bedankt!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  3. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Thanks!

Had die al gezien ja, zo tegenstrijdig... de 1 zegt ei mag met 6 mnd, de ander zegt dat het beter is tot 9 mnd te wachten... weer een ander zegt dat alleen eigeel mag etc...

lastig vind ik het... ik geef nog steeds BV en wil niet te snel met dingen beginnen, tot nu toe reageert Fenne prima op de bijvoeding, en dat wil ik graag zo houden natuurlijk...

ik vraag het dinsdag wel eens aan het CB, ben benieuwd wat die zeggen...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het voedeslintroductieschema volgen en dus rond de 9-10 maanden ei geven.
    Succes in ieder geval, en het cb vragen kan natuurlijk ook!

5. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    oh dat is het schema uit het boek van Stefan Kleintjes he?... idd daar stond die 9 mnd in... ik ga me daar maar aan houden ja, hetzelfde met vlees, daar ga ik ook nog even mee wachten... thnx wederom!

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Op de folder die ik van het CB kreeg dat je na zes maand je baby groenten, aardappels en vlees mag geven, of ipv vlees een half ei.

Dus dat heb ik al een paar keer gedaan. Lekker met spinazie en hij vond het heerlijk.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee of dat ook in een boek staat :oops:. Maar ik denk wel dat dat hetzelfde schema is, Stefan Kleintjes is toch ook veel actief op bv.com.....? Nouja doe wat voor jou goed voelt.

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik heb me mateloos geiirriteerd aan het schema van kleintjes. Alles wat hij luste mocht ik neit geven en hij had al zoveel allergieen waar ik rekening mee moest houden.
    Ik had op een gegeven moment de regel: Een klein beetje proberen, gaat dat goed, dan volgende dag weer een beetje, telkens weer en een beetje meer.

Share This Page