Hb waarde ? 6.1

Discussion in 'Gezondheid' started by Sterre01, Aug 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Hai dames,
    Ik ben gister bij de gyn geweest en kreeg daar de lab uitslagen, mn hb blijkt 6.1 te zijn. Ze gaf aan dat hij gedaald was maar dat dit een prima uitslag was. Volgens mij is dat te laag?
    Heb veel last van sterren zien, vermoeidheid etc. Bloeddruk was overigens prima, 115/65.

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Was overigens van een tijdje geleden, 4/5 weken en kreeg gister pas de uitslag.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb 6.4 ook buiten zwangerschap.
    Geen klachten maar ik weet dat ik ks krijg en daarvoor moest ik ijzer slikken helaas is niet gelukt bij mij.

Ik had bij 1e ook 5.4-6.5 wissel in zwangerschap, geen ijzer nodig had volgens arts, uiteindelijk ks, erna 5.4 zonder complecaties enhoefde erna ook niets.

Het heeft vrijw geen zin om voor je iets te nemen want tabletten werken pas na 6-8wk. Veel bijwerkingen en 6.1 bij natuurlijke bevalling lijkt mij prima

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Ik heb 6.2 en ook wel last van die klachten die daar bij passen. Je zou kunnen kijken of je het wat omhoog krijgt met floradix en veel groene smoothies. Maak dan een smoothie met bladspinazie én kiwi's (vit c) dan neem je het ijzer ook beter op.

Het hoeft niet per se heel laag te zijn, is erg afhankelijk van je waardes buiten de zwangerschap om.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ligt er aan wat je waardes zijn normaal gesproken. Tijdens de zwangerschap kan het wat lager zijn.

Hier had ik 6.7 waar ik normaal 8 heb, dus ben aan de staalpillen gegaan omdat ik toch de klachten heb. Moeilijke eter, kan het niet uit mn voeding halen, dus vandaar de pillen. Vk vond het niet nodig, maar ik dus wel.

Tip: eet dingen waar veel ijzer in zit. Probeer het op die manier om je klachten te verminderen.

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Bedankt voor jullie reacties paar weken geleden zat ik ook bij de plaatsvervangende huisarts ivm benauwdheids klachten, wit wegtrekken en enorm moe zijn. Die dachtt toen gelijk aan ijzer te kort. Maar moest wachten tot mijn huisarts terug was. Gister dus uitslag gekregen van gyn en vandaag mn huisarts gebeld maar die verwijst me weer terug naar de gyn. Ik ga morgen even bellen naar het ziekenhuis om te vragen wat mn waarde in het begin was. Ik heb veel last van duizeligheid, wit wegtrekken benauwdheidsgevoel en vermoeidheid. Ze gaf zelf aan gister dat het oke was, maar omdat het al enorm uitliep en alles snel snel ging helemaal vergeten te vertellen dat ik er al voor bij de huisarts had gezeten. Klachten wel verteld en omdat ik eerder PE/Hellp heb gehad heeft ze gelijk mn bloeddruk gemeten. Maar die was gelukkig prima.

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    Tilburg
    Heb je een zwangerschapskaart? Waarschijnlijk staat daar je hb op die je in het begin hebt laten meten.

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Nee die heb ik helaas niet.

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    Tilburg
    Hmm raar.
    Ik kreeg een papiertje mee vanaf 26 weken (?) Waar alle controles opstonden. Moet ik altijd bijhebben. Stel dat er iets gebeurd ergens en ik moet met spoed mee, dan weten ze wat mn voorgeschiedenis is.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik ga eens tussen mn papieren zoeken, krijg wel altijd van allrs mee maar js nooit expliciet bij gezegd dat ik het altijd bij me moet hebben.

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb vorige week bij de VK m'n HB laten checken. Even een prikje en ze wist meteen de uitslag: 6.5. Ook niet erg laag, maar omdat ik normaal aan de 8 of 9 zit voor mij dus wel laag. Ik ben meteen gestart met floradix. Dat zou ik als ik jou was ook doen. Dat werkt veel sneller dan staaltabletten.
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gebruikt en toen was het met een redelijk korte termijn al best wat gestegen. Veel sneller dan het bij staaltabletten gedaan zou hebben.
    Je hebt nu nog een week of 7, wat je op kan krikken voor de bevalling is alleen maar mooi meegenomen.

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Mag ik vragen waar je floradix gekocht hebt? En is dat in tablet vorm of drubbels/drankje? Ik ga morgen even bellen wat mn 'normale' waarde was. Ze deed er namelijk heel luchtig over & vond mn resus factor belangrijker.

13. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Je koopt floradix bij de drogist, bij de apotheek zullen ze het denk ik ook wel hebben. Het bestaat in drinkvorm en in tabletten. Ik gebruik zelf de drinkvorm.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moest bij mijn vorige zwangerschap met 6.9 aan de staalpillen, 2-3 weken later was mijn hb 7.5, ze werkten bij mij echt wel. Vooral omdat je jezelf nu al slap voelt zou ik er wel wat aan doen. De norm voor zwangeren is minimaal 6.8 dus met 6.1 zit je daar flink onder.

15. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik zat op 9,1 voor de zwangerschap en nu op 6,0 dus ik gebruik ook floradix en het lijkt te werken. Minder sterretjes en ietsjes meer energie!

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zat vorige keer op 6.7 en moest van de vk gelijk aan de floradix.
    Merkte wel dat ik last kreeg van vermoeidheid.
    Terwijl het voor de zwangerschap 7 was.

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik had in het begin van de zwangerschap 6.9 en kreeg staaltabletten mee. Gisteren bij de vk weer geprikt en nu 5.2 op de eerste meting en 5.6 op de tweede.
    Recept meegekregen en voor de zekerheid bij de huisarts laten prikken. Daar kwam 5.7 uit. Nu nieuwe tabletten (60stuks😳) meegekregen

18. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Bedankt voor jullie reacties heb gister toch de gyn gebeld, ze belt maandag terug. Ga het gelijk navragen want voel me zo vermoeid & echt een vodje. Sterretjes zien alsof alle energie uit me weg is. Heel
    Belabberd bah

19. petitmonsieur

Aug 23, 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi,

Wat vervelend zeg. Wat bij mij goed helpt is het eten van een handje walnoten per dag. Sterkte!

20. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Bedankt voor de tip, helaas mag ik geen pinda's of noten. Vanwege allergie. Ik heb gister de gyn gesproken, ga straks opnieuw bloedprikken omdat die uitslag van 7 weken geleden was. Waarde begin zwangerschap was 7,9 en nu dus 6,1 ze belt morgen gelijk voor de uitslag.

Share This Page