Niet schrikken hoor, ik ga mijn kind geen frisdrank voeren, maar tot nu toe krijgt ze dus ook geen koolzuur. Ik drink overdag ontzettend veel spa. Bronwater met bubbel. Volgens F. is dit natuurlijk reuze interessant, en nu wil ze het ook drinken. Ik heb haar nu een paar keer een glaasje gegeven en ze is er dol op. Aan de ene kant denk ik: prima, beter (bron)water dan limonade/roosvicee, maar aan de andere kant weet ik eigenlijk niet of koolzuur nog nadelen heeft. Iemand??
ik leef ook op spa rood groen en met fruit mijn kindjes vinden het ook lekker , ze kunnen er ooguit een opgeblazen gevoel van krijgen als ze veel drinken
Ik denk niet dat het kwaad kan je kind van 3 een keer een glaasje met koolzuurhoudende drank te geven, maar het ligt eraan wat je geeft. Spa rood ofzo of iets met fruit, maar dan weer geen cola of dr. pepper ofzo. Ikzelf ben hier echter geen voorstander van en mijn zoontje van 3,5 krijgt alleen maar dranken zoals multifruit/appelsap/water dat soort dingen. Is wel zoetigheid maar dat drinkt hij ook niet de hele dag door. 's Ochtends bij de boterham thee of melk, 's middags bij de boterham melk en tussendoor max. 1 pakje sap en verder water. Maar goed, moet iedere ouder zelf weten, nogmaals het zal niet veel kwaad kunnen zolang je ze maar niet teveel geeft.
als ze er last van had had je dat na het glaasje wel gemerkt. zolang je het bij spa rood houdt (of iets in die trant wat nog redelijk gezond is dus geen cola bijv). zie ik het probleem niet zo als ze geen buikpijn krijgt bijv.
Mja.. enige is dat te veel koolzuur dus ook niet zo goed is voor je botten zie bijv. Artrose info - Voeding bij reumatoïde artritis
Overigens.. hier krijgt dochterlief ook weleens wat spa rood.. want dat vind ze heerlijk Maar meestal hou ik het op een slokje uit mijn glas voor de zekerheid
Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, maar ik vind koolzuur geen drinken voor een peuter of kleuter zelfs.
Uh, dat staat er niet hoor.. koolzuur verdwijnt gewoon en is geen zuur en dus ook niet zuurvormend. Het artikel verwijst naar producten waarin koolzuur verwerkt zit. Kinderdarmen en magen zijn nog in ontwikkeling en daardoor prikkelgevoelig. Koolzuur kan extra prikkelen. Het ene kind heeft hier meer last van dan de ander. Toch is het over het algemeen niet aan te raden om regelmatig koolzuur te geven.
Bedankt voor de reacties. We houden het dus maar gewoon op haar glaasje roosvicee of een kopje thee, lijkt me een beter plan.