Welke autostoeltje zouden jullie kiezen en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke vinden jullie het beste?

1. Priorifix van Maxi Cosi

2. Duo Plus van Römer

3. Safefix van Römer

4. anders nml...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik zie door de bomen het bos niet meer! Help!
    We willen sowieso een stoeltje met ISOFIX systeem en onze keuze gaat uit naar de
    -'Priorifix' van MaxiCosi
    -'Duo Plus' van Römer of
    -'Safefix' van Römer

Hebben jullie goede of slechte ervaringen met één van deze modellen?
    Of zouden jullie voor een ander stoeltje gaan?

Alvast heel erg bedankt!

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wij hebben het autostoeltje van Romer King. Bevalt ook erg goed.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik volg dit topic even, jamie weegt nu over de 7kg en zal dus binnenkort (ik denk nog een maandje of 2?) ook een grotere autostoel nodig hebben (gebruiken nu de maxicosi) ben benieuwd welke het beste uit dit topic zullen komen!

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hebben ook de romer, alleen heb jij meerdere soorten neergezet, weet niet welk soort wij hebben. iets met king is het

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier de kiddy infinity pro, omdat die bij de ANWB het beste uit de test kwam.
    Is een super fijn stoeltje. Lekker licht en heel makkelijk ook uit de auto te halen, omdat het los er in staat. Het is ook een totaal ander systeem dan bij andere stoeltjes. Met een stootkussen wat vast zit met de autogordel.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.499
    113
    Mij is door de verkoop mevrouw verteld dat qua 0 stoel de maxi cosi het beste uit de bus kwam (0 stoel is wat in de volksmond maxi cosi wordt genoemt)

Bij de nr 1 en 2 stoelen komt Römer het beste uit de test.

Wij hadden de nr 1 stoel van de Maxi cosi, op zich een hele fijne stoel alleen het systeem voor het hoger zetten van de gordeltjes vonden wij niet zo handig.
    Je kunt de gordels heel simpel hoger zetten door het hoofdsteuntje omhoog te trekken, maar bij de maxi zit dat gewoon met gordeltjes vast van achteren en die wilde nog wel eens draaien zodat je het gevaarte niet omhoog kon trekken.
    Bij de Römer is dit systeem van plastic en zul je dit probleem niet hebben.

Maar je moet gewoon het stoeltje aanschaffen waar jezelf het beste gevoel bij hebt ;) .

Groetje sAnita

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ff off topic

ik zou de maxi cosi nog wel wat langer gebruiken. Zeker tot dat je kindje goed zelfstandig kan blijven zitten. Volgens mij is ie geschikt tot 13 kg! of tot ongeveer een jaar. Dus vind 5 maanden wel erg kort.

On topic:
    Wij kiezen voor een Römer, maar ik ben er nog niet uit of het de King plus of de safefix plus TT wordt. De verkoopmevrouw vertelde ons dat Römer inderdaad net zo goed misschien zelfs beter is dan de Maxi cosi tobi. Zij raadde voorheen altijd MC aan maar was nu overgestapt naar Römer naar aanleiding van de info die ze op een beurs had gekregen. Vooral het kunststof zou beter zijn. Bij MC gaat dat maar 5 jaar mee en bij Römer zeggen ze 10 jaar. Ander kunststof dus wordt minder poreus door de zon en warmte en zo.
    Verder lijkt het isofix systeem van Römer me handiger dan van de MC (met zo'n rare stang)

8. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ging in de eerste instatantie ook meteen voor de Maxi-Cosi (omdat dit merk zo goed bekend staat) maar uit de ANWB-test is idd gebleken dat de Tobi niet zo heel goed uit de test is gekomen. En de Duo Plus kwam erg goed uit de test.
    Maar de gordels van de Tobi lijken me wel weer erg handig.

Ben benieuwd naar andere reacties.

@Sharon20: Zo lang mogelijk de 'gewone' maxicosi gebruiken hoor, het is met stip de meest veilige autostoel omdat hij tegen de rijrichting in staat!!

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik hoorde gisteren toevallig dat je de maxi cosi kan gebruiken totdat het kindje niet meer lekker zit met het hoofdje, dat de voetjes eruit groeiden zou niet zo erg zijn, zolang zijn hoofd nog "in" de maxicosi ligt zou het goed zijn...?

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dat heb je goed gehoord Sharon

11. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
  12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook een romer, en gebruiken nu zelfs het romer stoeltje met stoelverhoger....

bij een volgende zwangerschap weer lekker die Romer, lekker makkelijk in gebruik

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Wij hebben de Römer DuoPlus. Deze is hetzelfde als de King, maar dan met isofix systeem. Qua stoeltjes met isofix systeem kwam deze als beste uit de test. Wij zijn bijzonder tevreden met dit stoeltje. Hij zit muurvast met het systeem en is makkelijk in gebruik. Ook een perfecte zit voor die kleintjes. Milan zit inmiddels alweer in een stoel van groep 2 (vanaf 3 jaar) en ook deze is weer van Römer (de Kidfix, ook weer isofix)..

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

We hebben een Kiddy Inifinity Pro. Zit niet met gespjes, maar met een soort tafeltje dat voor het kindje zit, de hele boel gaat in de gordel en het tafeltje vangt het lijfje op bij een aanrijding.

Is zowel door ANWB als de ADAC zeer positief getest (geloof zelfs her en der als eerste).

Oh ja, tip: kijk eens op Duitse sites of Duitse Ebay. Voor een heel nieuw zitje (incl. verzenden) scheelde het € 50 met hier in NL.

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

Goede tip! Bedankt!

16. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Als wij aan de auto stoel toe zijn, willen wij raagde maxi cosi axiss. Dit is een nieuw model en ziet er erg mooi en praktisch uit.
    Vanuit de babyspeciaalzaak werd ons die ook geadviseerd.

Deze stoel kun je kantelen, draaien en in hoogte verstellen. Handig lijkt ons.

Tot die tijd hou ik de consumenten site's in de gaten. Kijken hoe deze uit de test komt.

Groetsels.

Deel Deze Pagina