Wanneer in laten slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie32, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Wanneer weet je nou dit is het einde voor het beestje.. Vind het zo moeilijk..heb een 14 jaar oud hondje een maltezer.. Hij eet nog goed en wilt normaal graag naar buiten toevallig vanochtend niet.. Snachts hoor ik hem steeds piepen en neem hem dan bij me.. Slapen doet hij bijna heel de dag.. Doof is hij al een tijdje ook idee hij nu steeds minder gaat zien.. Springen van de bank belande hij ook zo rug pfff en gaat met lopen soms door ze achterkant. Nu ik het zo schrijf ben ik zo bang hij tegen het einde aankomt..maar wou toch graag jullie mening alvast bedankt snikk

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wat zegt de dierenarts ervan? kan hij misschien nog iets doen qua pijn medicatie? Want 14 jaar is toch nog niet extreem oud, zeker voor een maltezer.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn ouders hebben op een gegeve moment ook de keus gemaakt voor onze hond. Die piepte ook snachts kwam vaak Niet meer overeind wou ook niet meer naar buiten en lag alleen maar.

Het is moeilijk maar je moet denken in het belang van je hondje Tuurlijk wll je hem het liefste bij je houden maar dat zou niet eerlijk zijn voor het beetje.

Heel veel sterkte met je beslissing

4. LittleMonsters

Het is behoorlijk oud hoor voor een Maltezer :) vaak toch wel 14/15 jaar

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik denk dat ik zou overleggen met de dierenarts....sterkte !

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Overleggen met de dierenarts!!!

Als het beestje nog eet, drinkt, en kan genieten (van een aai, of wat lekkers) zonder pijn (ookal is het lichaam niet meer wat het is geweest) zou ik het nog niet doen.

Als een van die dingen verandert dan zou ik de keuze wel maken.

Heel veel sterkte!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd overleggen. als het beest pijn heeft dan zou ik hem inlaten slapen. zo niet dan niet

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het is een kwestie van overleggen met je dierenarts maar ook zeker je eigen gevoel, jij kent je beestje en weet wat "normaal" is en hoever je wilt gaan.

Houden van is helaas soms ook loslaten, dat kost vaak meer kracht dan maar door blijven gaan terwijl ie niet meer happy is.

Sterkte meid!

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Moeilijk. Sterkte

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat een lastige beslissing om te nemen zeg! Denk inderdaad dat de dierenarts je hier het beste in kan adviseren.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

onze hond was trouwens ook 14 e kon op een gegeven moment niet meer omhoog komen en lopen. zakte heel tijd door zijn achterpoten. toen mn pa en ma hem weg brachten en de dierenarts zijn pootje kaal schoor voor de prik zag je gewoon dat zijn bot van zijn poot al aan het verpulveren was. puur ouderdom en gewoon helemaal op

12. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Haii thanks voor reacties..heb niet het idee hij pijn heeft en kan nog zeker blij worden van een aai over ze bol..net even naar buiten geweest en werd hij wel weer enthousiast sprong tegen me aan en blafte.. Alleen hij slaapt heel de dag. Heeft ook al jaren een hartruis maar daar heeft hij pillen voor..hij is wel magerder geworden.. Denk ik straks even de dierenarts bel maar denk hun ook zeggen zolang beestje geen pijn heeft..maar echt levendig is hij niet meer.. Miss heeft hij nog wat mooie maandjes met ons :)

13. LittleMonsters

zo lang er geen pijn is zou ik het niet doen.. ouwe hondjes slapen ook veel hoor!
    nog eff lekker genieten dus ;)

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.228
    6.681
    113
    Ik denk ook dat pijn de belangrijkste graadmeter is. Mijn moeder had een hond van 17 die het op zich nog bestgoed deed. Was wel een dieseltje die even op gang moest komen en hij werd mager. Op een gegeven moment zakte hij steeds vaker door zijn pootjes, dus toch maar naar de dierenarts. Die zei dat de hond veel pijn had voor een langere tijd, maar honden laten niet merken dat ze pijn hadden.

Sterkte!

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Merk dat we dan nog niet mogen mopperen met onze 14 jarige schapendoes. Die wordt doof en ziet niet meer zo veel maar verder is hij nog best fit.

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Denk dat je gewoon goed naar je beestje moet kijken of die nog wel gelukkig is.
    Mijn ouders hadden een 16 jarige jack russel terriër, uiteindelijk was hij doof en blind. Vervuilde zijn eigen favoriete kussen met urine en ontlasting. Kon zijn urine en ontlasting ook niet meer ophouden. En werd vals als je hem een aai gaf. Je merkte echt aan hem dat hij niet meer vrolijk was. Qua gezondheid had hij helemaal niets, maar hij was lichamelijk gewoon helemaal op. Het inslapen ging daardoor ook heel snel, de 2e prik had hij eigenlijk niet eens nodig. Het roesje was al voldoende.

17. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Bij mij maak ik de keuze wanneer ze zichzelf niet meer schoon kunnen houden of pijn lijden..
    Ik had een maltezer van 15/16 jaar (asiel)..Gezond beestje, op haar gebit na. Op een zaterdag sprong ze tegen mij op en verging daarna van de pijn.. Meteen naar de dierenarts en toen bleek ze een hernia te hebben.
    Met laxeermiddelen en spierontspanners was er een kleine kans dat het goed zou komen, maar de kans was groter dat het weer terug kwam. Met pijn in mijn hart heb ik haar toen in laten slapen.

18. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Het gaat er om wat het beste voor het hondje is. Heeft het beestje pijn? Veel pijn? Heeft het nog plezier in zn leventje, bijvoorbeeld speelt het nog? Is de pijn te bestrijden? Dat zou voor mij allemaal meetellen. Inderdaad dus overleggen met de dierenarts. Sterkte

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Lekker nog even genieten dan!!!

Suc6!

20. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Dankjewel dames ga nog even genieten van hem..moet zeggen binnen een maand hij al zo achteruit is gegaan.. Dus hij zou niet heel lang meer bij ons zijn denk ik..kan ik alvast de kindjes voorbereiden hoe moeilijk het ook is..

Deel Deze Pagina