Ja ik heb net voor de grap even gekeken. Maar als ik gewoon bij de AH bestel of naar de slager ga ben ik goedkoper uit.
Hoeveel biefstuk zit erin? Dat is namelijk het enige stuk vlees wat ik zo 1 2 3 zie dat rond de 17 euro de kilo is. Er zitten genoeg dingen in die maar een tientje de kilo zijn. Als 80% wat er in die doos zit, in de winkel 10 euro de kilo zijn, dan betaal je dus de biefstukprijs voor die stukjes vlees. Nee ik ga graag naar de slager hier om de hoek. Die zoekt ook zelf de dieren uit en slacht ze ook zelf. En de prijs is gelijk aan die van de Albert Heijn.
Lijkt me wel wat.. Gemiddeld misschien duurder uit.. Maar wel eerlijk vlees en geen weggooien ivm overschot.. Slim plan! Nu nog met de kip
Hmmm heb even gekeken, maar ik vind het veel te duur. 13 nogwat per kilo dat betaal ik voor geen enkel soort vlees. Aan mij dus niet besteed.
Ik ben dus een rasechte vegetarier maarre wil mijn kinderen niet dwingen. Dus ik vind zoiets echt een superidee! Zelfs vanuit het oogpunt van een vega! Hoeveel vlees wordt er niet weggegooid?! Dit is echt vraag en aanbod!!! Wat ik alleen niet goed uit de site kan opmaken: wat krijg je nou? Tournedos, biefstuk, stoofvlees, gehakt, worst?! Of krijg je van elke categorie 1 ding? Dat is mij niet helder. Ik ga dit zeker overwegen daar ik de kinderen graag goed vlees voor zet en bijv varkensvlees niet (zoon sowieso allergisch). Dus voor mij zeker een idee!
Tja. Dat snap ik dus niet. Tuurlijk is het wat duurder maar daarom heeft de koe wel beter geleefd. Kiloknallers. 5 voor een plofkip.
Tja, ik kan elk dubbeltje maar 1x uitgeven en ja ik ga dus voor de kiloknallers en plofkip en dan is dit gewoon te duur voor ons. Hoe de koe geleefd heeft kijk ik sowieso niet naar, want hoe hij ook leeft hij wordt altijd geslacht dus het eindresultaat is hetzelfde.
Ik vind niet dat je die vergelijking kunt maken, een slaaf die zijn hele leven gemarteld wordt en uiteindelijk gedood en een rijke baron die op het einde van zijn leven vermoord wordt (als je het over 'slachten' hebt) zijn ook beiden om het leven gebracht, maar dan is het ene leven toch een stuk anders ingevuld dan het andere. De quote 'Life is a journey, not a destination.' bestaat niet voor niets, als je alles gaat relativeren naar het eindpunt dan is dat erg krom. Verder kun je zoveel plofkip kopen als je wilt, ik ga er niet moeilijk over doen . Vond alleen die vergelijking wat vreemd.
Op die website staat wat je krijgt maar dan in porties vermeld. Dus hoeveel gewicht van wat geen idee. Persoonlijk als ik naar de porties kijk is het in verhouding veel goedkoop vlees. En gewone koeien wordt ook niet veel van weggegooid hoor. Al het afval wordt verwerkt in dingen als worstjes, leverworst, grillworst, gaat naar zn fabriek voor in frikandellen etc etc etc.