Hoe wordt mijn computer weer sneller?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Heb de laatste tijd een beetje problemen met mijn computer. Hij loopt vaak vast of sluit internet af. Ook is hij een stuk trager dan een paar weken terug, terwijl ik wel een snelle internetverbinding heb. Je hoort hem de hele tijd ratelen eigenlijk. Dat was eerst niet zo.
    Heb laatst al schijfopruiming gedaan en ook wilde ik hem defragmenteren. Hij gaf aan dat defragmentatie niet nodig was.
    Wat kan ik verder nog doen? Is het een optie om ipv Windows een andere internetbrowser te gebruiken? Of iemand andere tips om dat ding weer eens wat sneller te maken?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

controleren op virussen en spyware

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Idd controleren op spyware en virussen.. ik heb er zelf ook nog een schoonmaakprogramma (CCleaner) op staan die cookies e.d. verwijderd en naar eventuele problemen scant. Heb zelf naast Avast ook Spywareterminator erop staan.. Die scant ook grondig naar virussen en spyware..

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat zou ik idd ook doen. Ik had dit laatst nl ook, mijn vriend heeft toen even gekeken (snap er zelf geen hol van haha) en die vond dus een virus. Kreeg zelfs een brief van UPC dat er een computer op ons netwerk zat met een virus die het netwerk heel erg vertraagde, als wij dit niet binnen 2 weken zouden oplossen zouden we zelfs afgesloten worden :).
    Dus ik zou maar snel aan de slag gaan ;)

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Bedankt! En die Spywareterminator? Is die gratis?

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Jaa die is gratis.. alleen weet niet hoe je m precies download.. volgens mij niet zo moeilijk.
    Vriend doet t hier altijd.. is een computer*nerd*:D

7. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    adaware is ook een goede en is ook gratis

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Oke ik zal eens kijken. Heb avast, en via windows een spyware programma. Is die ook goed?

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou Tune up downloaden, superprogramma!

10. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    8-17 uur vrachtwagenchauffeur
    rotterdam
    zoals hierboven al vermeld is CCleaner hiermee kan je inderdaad een zeer uitgebreide schijfopruiming doen, ook kan je je computer nakijken op fouten/ onnodige dll bestanden en kan je kijken welke programma's tijdens het opstarten draaien en de overbodige uitschakelen

avira antivirus dit was de beste gratis antivirus van 2011 en heeft hoger gescoord dan menig antivirus waarvoor je wel moet betalen. avast is ook goed, deze net iets beter

daarnaast kan je ook nog idd met de windows defender die op je windows staat scannen en ook is

zoals hierboven vermeld adaware en top programma

heb overal de links bijgezet dus je ken ze zo vanaf hun officiele site downloaden en tekeer gaan en je computer weer supersnel maken.

ik werk zelf veel met computers en doe er veel mee en dit vind ik de beste programma's gebruik ze al een tijdje.
    gr. chris

ps. als je defragmenteerd zet dan je programma's die op de achtergrond draaien zoals antivirus etc uit... werkt sneller en defragmenteerd beter..

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dank je! Relaxed met die links haha. Ga nu die CCleaner installeren.
    Hoop dat ie gauw wat sneller wordt!

De rest ook bedankt trouwens:)

Deel Deze Pagina