Hallo! Ik heb donderdag 4 eetkamerstoelen gekocht bij profijtmeubel. Het zijn showroom modellen en ik had het bedrag gepind zodat mijn man dezelfde dag de stoelen kon ophalen. Later op de dag kreeg ik spijt, we hebben jonge kinderen en ik wil niet continu op ze vitten omdat ze misschien de nieuwe stoelen vies maken Zodoende heb ik profijtmeubel gebeld en gevraagd de aankoop te annuleren. In eerste instantie was dit goed, totdat ik vertelde dat ik al betaald had en vroeg hoe we dat gingen regelen .. Koop is koop en ik krijg een tegoedbon. De winkel staat in haar recht, maar ik kan het geld goed gebruiken voor andere dingen en kan het geval niet loslaten Heeft iemand een tip/opmerking/smeekbede om alsnog mijn geld terug te krijgen? Groetjes!
Dit klinkt hard, maar zo is het natuurlijk wel. Snap persoonlijk nooit die impulsaankopen als je blijkbaar het geld helemaal niet aan zoiets kunt uitgeven....
Staan de stoelen nog in de zaak en heb je ze nog niet opgehaald? Je hebt nl een bedenktijd van een week en mag de koop ontbinden. Wettelijk gezien moeten ze je het bedrag terug betalen indien je geen vervangende aankoop wilt of kunt doen of wilt aangaan. Hoog spelen, desnoods de rechtsbijstand informeren als je die hebt en dat ook zeggen tegen de winkelmedewerker. Succes!
Nee, vind het ook niet netjes om erover door te blijven gaan bij de winkelier. Je kunt proberen om ze te verkopen of je kunt er mooie hoezen voor kopen/naaien zodat ze niet vies worden.
Waaruit zou die bedenktijd blijken???? Volgens mij doel jij op koop op afstand. Daar is geen spraken van, dus dat gaat niet op.
Dat is bij koop op afstand het geval, en geen week maar veertien kalenderdagen. De winkel mag zelf weten hoe dit geval opgelost wordt, geld terug of ruilen/tegoedbon.
Bedenktijd gaat enkel op als je een aanbetaling doet, dus niet als de aankoop al volledig verrekend is. Je hebt ook showmodellen gekocht en daar heb je vaak geen ruil-garantie op. Vervelend maar denk niet dat je je energie moet gaan steken om dit zo hoog te spelen. Het zou je ook niet sieren, en eerlijk is eerlijk; de winkel is je niks verplicht dus hoezen lijkt me de beste optie!
Bij koop in een fysieke winkel van een fysiek product geldt geen bedenktijd hoor. Winkeliers bieden dat soms als service, maar zijn dat zéker niet verplicht. Je zit er dus helaas aan vast... Maar misschien valt er toch nog te onderhandelen over de oplossing? Bv een deel van het geld in tegoedbonnen en de rest contant.
Dat zegt ook niemand, maar de koop is in dit geval wel bindend. Het is zelfs coulant van de winkel om een tegoedbon aan te bieden. Hoeft namelijk niet eens.
Nee. Vind het ook niet netjes om nog een keer bij de winkel aan te kloppen. Het is balen, maar volgende keer beter nadenken.
Nou, laatst was er bij Kassa of Radar iets over, ik geloof dat ze je het geld wel terug moeten geven. Kijk even bij de filmpjes, maar pin me er niet op vast.
Nee, ik heb het fout. Ik heb het opgezocht en dat is alleen als het product kapot is, dan moeten ze je geld teruggeven. Sorry.