Dit is niet waar. Zelf heb ik ook een winkel en bij ons krijgen ze ook geen geld terug als ze iets willen ruilen/terug brengen. Ze krijgen ook een tegoedbon. Dit is wat je zelf wilt en dit heb ik al vanaf het begin af aan sinds ik de winkel heb en staat op de kassabon. Iedere winkel hanteert andere regels. En een winkel is niet verplicht om geld terug te geven.
vind het altijd zo fijn om van die perfecte mensen te vinden hier op het forum die nooit impulsief zijn Maar het is inderdaad jammerdebammer, dus of deze stoelen meenemen, of de tegoedbon bewaren
Ook dan heeft de verkoper het recht om eerst een deugdelijk product aan te bieden, dus als je stoelen kapot blijken te zijn dan moet je de verkoper in de gelegenheid stellen dit te herstellen of te vervangen. Als dat niet mogelijk is, dán mag je je geld terug eisen en mag hij niet aankomen met waardebonnen ofzo. Veel winkeliers geven de keuze; vervangend product of geld retour, maar dat hoeven ze dus niet te bieden.
Hier klopt niets van. Geldt alleen voor online aankopen. TS, idd gewoon pech gehad. Het inderdaad al heel netjes dat ze een tegoedbon geven, dus ik zou niet nogmaals mijn beklag gaan doen bij de winkel.
Een tegoedbon zou toch ook prima zijn? Dan kun je andere stoelen van dezelfde prijs kopen die minder snel vies worden. En anders idd voortaan eerst bij jezelf nagaan of je het geld wel kunt missen. Want als je geen andere stoel wenst, dan zou het meer om het geld gaan,zo komt het over in ieder geval. Ik doe ook weleens impulsaankopen hoor,als het om kleine dingen gaat, maar bij grote dingen ga ik echt wel na of ik het kan missen en of het nodig is.
Ik ben hartstikke impulsief maar accepteer mijn 'verlies' als ik er achteraf spijt van heb en probeer de volgende keer langer na te denken (wat niet altijd met succes gebeurt ).
Kun je geen andere stoelen kiezen die minder besmettelijk zijn (voor je tegoedbon) Wij hebben leren stoelen en die neem ik makkelijk af als de kinderen ze vies maken.
Toevallig net een klant die iets terug kwam brengen. Mocht al heel blij zijn want omdat het in de opruiming was kan het eigenlijk zowiezo niet geruild worden maar had gezegd dat ze dit wel mocht komen ruilen i.v.m. moeilijke situatie. Ik vroeg of ze iets anders uit wilde zoeken of dat ze een tegoedbon wilde. Ze wilde het geld terug. Benoemd dat we dit niet geven. Zegt ze dat het nergens staat en dat ze dit niet fijn vind. Haar doorverwezen naar de bon en nog zegt ze dat het er niet op staat. Haar laten zien waar het staat en dat ik haar een tegoedbon zal geven. Vond ze niet leuk maar ze zei oké. Zo gaat dat
dds, wat vervelend dat je achteraf spijt heb van je aankoop.. Misschien kun je de bon doorverkopen aan iemand die van plan is binnenkort bij dezelfde winkel iets te kopen? Zo niet dan heb je een goede reden om er zelf binnenkort wat moois te kopen
Mijn ouders willen binnenkort 2 fauteuils kopen en willen bij profijtmeubel kijken. Ach ja .nu een paar dagen/weken verstreken zijn heb ik er meer "vrede" mee.