Hoi! Vraagje ik heb windows xp op mijn pc staan, en zoek dus microsoft word, maar ik word er geen wijs uit weet iemand welke ik gratis kan downloaden? Liefst met een linkje? Dank je wel!!
Officieel zijn die niet gratis, dus dan wordt het illegaal downloaden. Er is wel OpenOffice, dat is een gratis programma wat afgeleid is van Microsoft Office.
Tegenwoordig heet het niet meer zo dacht ik. Of moet je na zoveel dagen betalen. Je kan OpenOffice downloaden, is vrijwel hetzelfde. Let er op dat je niet in .odt opslaat (het standaard formaat van OpenOffice) want dat kan natuurlijk niet iedereen openen. Bij "Opslaan als" komt er een venster. Geef de bestandsnaam op (bijv. Ontslagbrief) en onder die regel kan je kiezen. Kies dan uit een Microsoft Word 1997-2000 formaat of een .doc formaat uit. Linkje: Apache OpenOffice - Het vrije en open kantoorpakket
Voor de MS suite o.a. word en excel moet je een licentie aanschaffen. Dit heeft dus niks te maken met je besturings systeem XP. Zelfs al zou je hem ergens illegaal downloaden dan zal er een probleem ontstaan bij updates. Je kan wel gratis een open source variant downloaden. Sommige open source suites zijn zelfs beter en slimmer dan MS. Ik gebruik open office. Erg tevreden over. Doet alles wat MS ook doet en helemaal gratis. https://www.openoffice.org/ Succes