in het verleden heb ik het wel ooit gedaan, maar niet standaard.. tegenwoordig doe ik het nooit meer, vooral omdat ik de daklozenkrantverkoper waar we nu wonen heel vervelend en opdringerig vindt.. en ook nog eens een ontzettende engerd.. en hij is ook geen nederlander, komt uit een oostblokland denk ik.... dus wat ik nu lees op trosradar.. doe ik het helemaal niet meer.
Nee geef er geen geld aan, hoef het krantje niet. Heb altijd zoiets van als je de hele dag buiten kan staan ene krant te verkopen kun je ook ander(normaal) werk doen. Daarnaast zie ik die vrouw ook steeds met een dikke smartphone in haar handen staan. De thuis en daklozenopvang ZIENN is hier heel goed geregeld in Leeuwarden. Niemand hoeft op straat te leven, daar kiezen ze zelf voor.
Nee. De man die het hier bij de supermarkt doet zit werkelijk waar ALTIJD te roken, zo moeilijk zal hij het financieel dan niet hebben.
Er is toch ook niemand die zegt dat straatmuzikanten heel arm zijn of geen mooie auto's kunnen rijden? Als je talent hebt, waarom niet.. Ik vind de gitarist die altijd op Rotterdam Alexandrium staat, vlak voor je naar buiten gaat naar de megastores, echt goed hoor. Hij staat misschien niet in de HMH, maar hij doet wel hetzelfde werk. Zie niet in waarom het fout zou zijn om daar geld mee te verdienen
Nee, in NL hoeft niemand dakloos te zijn en is er van alle kanten hulp. Helaas zijn er genoeg mensen die zich niet willen aanpassen aan de maatschappij en liever op straat leven met alle gevolgen van dien. Ik geef mijn geld liever aan hard werkende mensen die niet rond kunnen komen dan aan mensen die de hele dag bij een deur staan met een krantje. Nee, dit geldt natuurlijk niet voor allemaal maar degene die hier staan dragen gouden kettingen/armbanden en zijn nog opdringerig ook.
Maar als zo iemand nou heel mooie muziek staat te spelen, mag hij daar toch best z'n boterham mee verdienen?
Sinds mijn familielid op Radar is geweest en betrokken is bij het oplichters-zooitje niet meer nee Ze gebruiken op sommige plaatsen grof geweld om het plekje bij de supermarkt te veroveren. Daarbij slaan ze met 3 man op de dakloze in kwestie in om daar hun nepkrantje te kunnen/mogen verkopen.
Ik heb een vaste man waarbij ik elke week de Big Issue koop. Ik ken hem, hij heeft alles verloren, kinderen, vrouw, huis.. Het is zo'n fijne vent! Ja, hij heeft een dak boven zijn hoofd, hij rookt en ik gaf hem daarom ook wel eens een peuk (helaas rook ik nu niet meer haha). En het jammere is is dat hier in Engeland ze heel weinig overhouden aan de verkoop. Waar ik wel zo'n godganze hekel aan het is bedelaars. Stond er laatst een bij de bushalte die vroeg om een pond zodat hij een buskaartje kon kopen. Zag ik hem de volgende dag rondlopen met dikke nieuwe schoenen en kleding. Sindsdien denk ik wel 2 keer na.
Nee. Ipv de hele dag daar te staan, kun je een ook folderwijk of krantenwijk gaan lopen..! Doe maar iets voor je geld!
Je hebt natuurlijk straatmuzikanten en 'straatmuzikanten'. Ik ken een 'straatmuzikant' die altijd bij de supermarkt zit te bedelen. Hij valt klanten en personeel lastig en is regelmatig opgepakt voor diefstal.
vroeger altijd tot ik dat tv programma zag waar in bekend werd dat er hele organisaties achter zaten van oosteuropeanen enzo.die de daklozen gewoon wegjagen en bedreigen.. nu niet meer dus.
heel simpel, nooit. Hier staan ze eigenlijk nooit maar als ze er staan zijn het Roemenen. Jammer, daar geef ik geen geld aan.
Nee, ik zeg ze gedag en daar blijft het bij. Heb ook totaal geen interesse in zo'n krantje, als ze nu een leuk en interessant blad verkochten, zou ik het misschien nog overwegen. Wij hebben wel een heel vrolijke en vriendelijke daklozenkrantverkoper bij de supermarkt staan, maar dan nog, geen interesse. Aan straatmuzikanten geef ik nog wel eens wat hoor, als ze goede muziek maken waar ik van geniet, mogen ze best wat hebben, of ze nu rijk of arm zijn. Al heb ik er ook wel eens eentje horen zingen en muziek maken die je haast geld zou geven om haar kop dicht te houden .
Ja ik koop het krantje altijd. Van sommige edities heb ik er meerdere gehad De opmerkingen dat je het niet koopt omdat deze mensen er drank of wiet oid van kopen vind ik onzin. Ze werken ervoor en wat je doet met het geld waarvoor je gewerkt hebt moet jezelf weten. Niemand controleerd of ik met mijn salaris aan de cocaïne zit of andere troep terwijl jullie allemaal samen (met de rest van de belasting betalende NLders) ook mijn salaris betalen Wanneer iemand bedeelt geef ik geen geld maar koop ik (als ik de tijd daarvoor heb ) brood en wat drinken voor ze.
Nee. Hier staan er meerdere en twee ervan heb ik opgehaald zien worden in een vette Mercedes. Laatst kregen we nieuwe buren, stond er een mee te verhuizen.
Tja, er zijn makkelijkere of betere manieren om geld te kunnen verdienen. Zoals ze er bij ons bij staat en altijd hetzelfde sneue gezicht opzetten, onverstaanbaar iets mormelen... Dat noem ik niet iets doen of ervoor werken.
Precies straat muzikanten geef ik negen van de tien keer wel iets... Daklozen niet! Mijn schoonbroer is dakloos geweest en wat hij verteld over het wereldje gaat meer dan de helft op aan drugs en alcohol... Hij deed precies hetzelfde was drugsverslaafd. Hij weet ook hoe het gaat met de niet verslaafden dakloze en die kregen hulp genoeg in onze regio zodat de dakloze krant voor hun extra was voor eten enz die dag, dus als ik een dakloze zie bied ik ze eten/drinken aan willen ze dat niet hebben ze pech. Geld krijgen ze van mij niet!!
Maar iemand die kantoor werk doet zit toch ook de hele dag op zijn/haar stoel? Daar kan je dan toch ook niet tegen zeggen dat er betere manieren bestaan om geld te verdienen en dat ze wat moeten doen voor hun geld? Ik koop nooit wat bij die mensen maar ben wel van mening dat ook deze mensen gewoon werken zoals ieder ander. Nee mijn geld krijgen ze niet want ik zie ze nooit en boeit mij ook niet wat zij doen met het opgebrachte geld maar vind niet dat je kan zeggen dat ze maar iets moeten doen voor hun geld, dat doen ze immers al