Koop jij de daklozenkrant?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Koop jij weleens de daklozenkrant?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Geef die vrouw bijna elke week tijdens de grote boodschappen een euro. Krantje mag ze houden, lees ik toch niet.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Aangezien onze krantenverkoper het vaak te druk heeft met bellen....:)
    Nee ik koop het nooit! Vaak zie ik ze de supermarkt in duiken en er uitkomen met blikken bier.

Nee, zonde van mijn geld.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nou als je dat wereld je een beetje van dichterbij bij kent wil je dat echt niet ondersteunen hoor!!

Hier genoeg gezien en meegemaakt met schoonbroer die hier in huis gewoond heeft toen hij op sterven na dood was en al dat schorem wat je erbij op je dak krijgt...

4. lootje80

lootje80 Niet meer actief

En die doet zijn/haar werk dus minder goed dan een ander en zal dan minder verdienen....

5. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Tja ik denk daar toch anders over...
    Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is in de situatie met je zwager. Maar ik heb het goed en dat hoef ik niet alleen voor mezelf te hebben en te houden maar dat kan en wil ik delen. Daaromzeg ik ook dat ik de krantjes koop. In mijn ogen werken ze ervoor. Wat ze daarnaast doen... Nogmaals dat moet men zelf weten. Net zoals jij en ik moeten weten wat we doen in onze vrije tijd.....
    Bedelen krijgt dus GEEN geld van me, maar voedsel.

Je zal me wel voor gek verklaren (vind ik overigens prima hoor :D) maar ik heb er ook wel eens 1 mee naar huis genomen in de winter om bij mij op te warmen en een fatsoenlijke maaltijd te nuttigen....

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Nee. Ik werkte vroeger bij de AH en daar verkochten junks altijd de daklozenkrant. Zodra ze een gulden (zo lang geleden is het :D) verdiend hadden, renden ze de winkel in, kochten een blik euroshopper bier en dat werd voor de winkel opgedronken. Zodra ze weer een gulden hadden werd het ritueel herhaald en het mooiste. Een blik kostte 0,95 en die 5 cent hoefde hij nooit terug. Als hij dat nu 19x niet deed had ie weer een blikje.... Er was er ook een die pakte een flesje en die kwam dan na een tijdje statiegeld weer inleveren. Ach ze waren wel erg aardig en als er wat was in de winkel met gejat door anderen dan stonden ze wel achter ons als personeel!
    Waar ik nu woon staat niemand van de daklozenkrant.

In Duitsland zit bij de Lidl vaak een zwerver te bedelen met een tekst dat ie niks te eten heeft maar die krijgt ook niks. Ik twijfel ook vaak of dat wel echt is... Kan ook onder een dekentje gaan zitten met een zielige tekst erbij. Gegarandeerd dat ik met een aardig gevulde beurs naar huis ga....

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.070
    1.303
    113
    Nederland
    Hier staan ze nooit met krantjes en zou ze ook niet kopen. Hier staat wel altijd één bij de AH die altijd vraagt of je kleingeld voor hem hebt. Terwijl hij met een smartphone in zijn handen staat. Ik kan daar niet tegen en heb al eens geïrriteerd gezegd dat ie dan zijn telefoon maar moet verkopen.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ja hoor.. eigenlijk vind ik het best een leuk krantje om te lezen

van roemenen koop ik het dus niet h'e..
    alleen van de daklozen die ik al jaren zie op de zelfde plekken.

koop ook regelmatig een extra pak koekjes, hamburger of lekkers als ik in de stad ben, dit geef ik ze dan ook.. en deze mensen zijn dan echt heel erg dankbaar!

de roemeen op de stoep van de supermarkt zegt niet eens dankjewel tegen mijn kinderen als ik hun 2 euro laat geven.. dus daar ben ik al snel mee gestopt

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee ik koop dat krantje niet.
    heel sneu hoe hij erbij staat maar wel kunnen roken en whatsappen met de nieuwste iphone ?!
    Nee sorry, misschien niet eerlijk tegen over de rest maar dit heeft mijn beeld wel 360 graden omgedraaid.

Volgens mij krijgen ze ook gewoon een uitkering en doen ze iet 'erbij' ?..

10. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik moest meteen aan dit filmpje denken ;)

https://www.youtube.com/watch?v=zPEkH6lg24g

11. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Nee nog nooit gedaan. En ga ik ook niet doen, simpelweg omdat ik het nooit vertrouw. Je hoort zovaak van die verhalen over dat ze gewoon een auto hebben of tablet, mobiele telefoon enz.

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    nee nooit gedaan ook

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wat een prachtig gebaar :)

In mn studententijd heb ik ook 2 daklozen bij mij thuis een warme maaltijd gegeven. Nog nooit zulke dankbare mensen meegemaakt!

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in BE bestaat de krant gewoon niet.

Wie er bij mij eerlijk uitziet en bedelt, krijgt wel es een paar cent van mij. En mijn partner moet en zal in de stad ook altijd aan straatmuzikanten geven.

15. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nee.. nooit gedaan.. zal het ook niet doen

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Tuurlijk moeten ze dat zelf weten, maar daarom krijgen ze van mij geen rooie cent. Als ik ze geld geef dan hoop ik en verwacht ik dat ze daar dan ook iets nuttigs van kopen, dus eten, drinken of fatsoenlijke kleding. En GEEN drugs, drank of sigaretten. Ik geef hun geen geld voor hun verslaving!

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, de vrouw die hier staat krijgt genoeg, ik zie regelmatig gevulde boodschappen tassen in dr auto verdwijnen, ze krijgt ook veel vanuit de kerk.

Als ik wat zou geven zou het geen geld zijn maar eten en of drinken.

18. dekilene

dekilene Niet meer actief

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    NEE .. hier bij de plus staat ook zo iemand gaf weleens mijn 50 cent van de kar..
    maar toen ik hem tegen kwam in dikke vette nieuwe nike schoenen en dikke merk kleding waarvoor ik mijn portomenee 80 x voor moet omkeren ..
    dikke nieuwste telefoon.. nou sinds dien no way !

20. Astre

Astre Niet meer actief

Soms wel, soms niet.

Deel Deze Pagina