ik koop ook altijd goedkoop vlees omdat we het financieel niet echt breed hebben. zelf eet ik erg weinig vlees omdat ik het gewoon niet lekker vind maar me vriend is er dol op. hij wil ook minimaal 2 stuks vlees per avond maaltijd. soms zelfs nog meer. ik krijg hem daar helaas niet vanaf.
Wat overigens wel een klein detail in deze discussie is.. laatst was er een documentaire op tv ging over biologische kip in ieder geval.. het kwam er op neer dat het restafvalvlees uit de uitbeenderij gewoon verkocht wordt aan bv de mac donald.. dus zo kun je toch biologisch eten zonder dat je het door hebt Overigens vertelde die uitbener waarom biologische kip zo duur is namelijk dat die kippen met de hand uitgebeent moeten worden omdat ze niet in de uitbeenmachine passen. Biologischekippen zijn namelijk langer en dunner dan de fokkip die dik en klein is en korte poten heeft.. was best een goed stuk!!
Ik haal meestal vlees bij de supermarkt, maar als het gaat om een keer in de zoveel tijd een biefstukje haal ik dat bij de slager. Maar ik haal nooit van die megaverpakkingen, maar gewoon de beetjes die ik nodig heb voor ons 2en. En als het even kan probeer ik dan wel op de prijs te letten, helaas dus geen biologisch enzo...
ik koop nooit aanbiedingen of kilo knallers. wij kopen altijd ons vlees diepgevroren bij de aldi. zoals gezegd zijn de eisen in duitsland strenger, en het is meteen diepgevroren. en over het algemeen een goede prijs kwaliteitverhouding. over dat bio vlees heb ik ook zo mijn bedenkingen. zoals al eerder gezegd valt het meestal met dat "vrije" leven in de praktijk ook nog wel mee. je betaald vooral voor het etiketje bio erop. dat kost het duurste, om als slager daar lid van te mogen zijn.
Wij eten bijna alleen biologisch vlees, soms een uitstapje naar scharrel en heel soms gewoon. Ik maak me geen illusies over dierenwelzijn, wat een keurmerk inhoudt kan je nakijken in de regels en groene weides bedenken we er vaak zelf bij . Nu eten wij ook erg weinig vlees, gemiddeld 2 -3 x per week en dan ook nog een kleine hoeveelheid.
ik koop wel goedkoop vlees, simpel weg omdat het me heel veel scheeld. mijn man wil bij elke maaltijd vlees en iederedag bio vlees en ook nog eens in de hoeveelheden die hij eet kan ik simpelweg niet betalen (of ik moet geen uitstapjes meer maken met de kids, maar dan gaan me kids toch voor de dieren, sorry)
Helemaal mee eens!! Duur vind ik geen reden. Dan koop en eet je toch wat minder vlees! Ben je net zo duur uit en t is een heel stuk gezonder voor je! Hier ook alleen maar biologisch vlees dus. Heb toen ik jong was een programma gezien op tv over de bio-industrie. Dat zouden meer mensen moeten doen! Sindsdien eet ik het niet meer. Ik vind dat je zo niet met dieren om mag gaan!! Van de kiloknallers ed word ik alleen maar heel verdrietig..
Jij vind duur geen reden, maar zegt wel dat anderen dan maar minder vlees moeten eten?? Waarom zouden we, omdat jij vind dat we biologisch moeten eten? Hier dus iemand die altijd erg blij wordt van kiloknallers. Wij zijn allemaal gek op vlees en ik vind het belachelijk om zoveel geld te betalen voor biologisch vlees. Tegenwoordig moet alles wat 'beter' of 'gezonder' is gelijk stukken duurder zijn....
Ieder zijn eigen toch? Ik betaal liever iets meer en geef mijn gezin voedsel van gelukkige dieren die de tijd hebben gehad om te groeien en niet volgestopt zijn met antibiotica ( wat de eters dus ook weer binnen krijgen ). Dan maar niet iedere dag vlees op ons bordje.
Kip en varken koop ik alleen biologisch/scharrel en rund niet. Verder eten we 1 keer in de week vis en ook 1 keer vegetarisch.
Klopt inderdaad. Ieder zijn ding. Daarom vond ik het een beetje vreemd dat iemand dan gaat roepen dat je dan maar minder vlees moet eten en meer betalen voor biologisch vlees. Ik begrijp best dat veel mensen dat toch doen, maar ik zelf vind een maaltijd niet compleet zonder een stukje vlees, kip of vis.. Aangezien wij het niet breed hebben moeten wij dan genoegen nemen met goedkoper vlees.
Wij kopen hier veel kiloknallers. Van gehakt tot kip, van schnitsels tot slavinken. Scheelt enorm in de kosten. Manlief eet altijd 2 stuks vlees en ik samen met mijn 2 kinderen 2 stuks.
ben dr trouwens nog nooit ziek van geworden of dood aan gegaan dus t valt allemaal echt wel mee met ''slecht vlees als het goedkoper is'' ieder zijn ding ik eet iedere dag een stukje vlees en dat bepaal ik zelf. net zoals iemand alleen biologisch wilt eten en er meer voor uit wilt geven. maar laten we iedereen wel in zijn of haar waarde laten