koop jij goedkoop vlees???

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ik koop nooit kiloknallers. koop sowieso nooit veel vlees. altijd 2 snitzels, 3 blinde vinken etc etc. waarom? wij zijn niet zulke vlees boeren ( man lust graag ene stukje maar ik hou er al niet zo van) koop gewoon per dag wat ik nodig heb. en we eten ook altijd wel een keer vis in de week. dus hier is het meer omdat we het niet opeten.

2. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, had er eigenlijk een poll bij moeten maken zie ik. Met ik koop het niet, want....
    - we eten het niet op
    - ik vind het zielig
    - ik kan het niet in mn vriezer kwijt.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach weet je wat het is we worden soms bedonderd waar we bijstaan , ik zeg niet met alles maar soms wel.

Soms heb je bv scharrelkippen die "lekker" los lopen heb je wel eens gekeken HOE die loslopen zo dicht op elkaar gedrukt in een halletje? Dat vind ik persoonlijk nu ook niet echt lekker vrij maar op deze manier mogen ze "scharrelkippen" die "lekker vrij lopen" op hun verpakking zetten.

Ik ken trouwens genoeg varkensboeren (ook vanuit mijn oude werk) die heel goed zijn voor hun beestjes, doen er alles aan wat in hun macht ligt om het zo goed mogelijk te doen (zover geld en regels dat toelaten) ik heb ook gewerkt waar ze varkens, volwassen en biggen, keuren en dan inladen e.d. daar werd met veel respect om gegaan hoor en als er eens een achterlijke chauffeur was die lomp ermee omging dan werd ie weggestuurd door de keuring en medewerkers van het bedrijf waar ik werkte.
    Er zijn ontzettend veel regels aan verbonden war het werk ongeveer onmogelijk maakt maar wel goed dat sommige er zijn natuurlijk)

Met dat bio gedoe word vaak ook op de mensen hun gevoel ingespeeld terwijl er ook veel gesjoemel met dat vlees is..

Als je ECHT wat ermee wilt doen en vlees wil eten (wat wel gezond is want een mens heeft dierlijke vetten nodig, kijk maar even naar Gweneth Peltrow met haar "gezonde" levensstijl die nu osteoporose heeft ;) ) is idd een half varken, koe e.d. rechtstreeks kopen, dat scheelt geld EN het is vrij goedkoop.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij eten zeker goedkoop vlees. Niet omdat ik vind dat dieren ons van voeding moeten voorzien, want ik ben zelf ook jaren vegetarier geweest (puur omdat ik het zielig vond) maar vlees is gewoon duur en ik moet het toch van alle aanbiedingen hebben om normaal rond te komen.

5. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja,ik heb geen keus,kan wel duur vlees kopen maar dan ben ik zo door m'n geld heen.Meestal neem ik aanbiedingen mee bij de Lidl,of AH(Bonus),maar wij hebben hier ook een voordeel-slager zitten,en daar ga ik ook eens heen binnenkort.

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mee eens!

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Niets aan toe te voegen..hier sluit ik mij bij aan.

Dus Ja wij eten goedkoop vlees.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik haal ook vaak ons vlees bij de Aldi en de Lidll juist omdat het vee in Duitsland wordt geslacht waar de regels veel strenger zijn dan in Nederland.
    het vlees van de Aldi en Lidll is gezonder dan die van de C1000 etc.
    en daarbij vind ik het vlees gewoon goed en kun je ook niet controleren hoe de dieren het hebben gehad die bij de slager worden verkocht.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij kopen bij de slager

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij kopen alleen biologisch vlees omdat ik mij zo min mogelijk schuldig wil maken aan het kwellen en mishandelen van dieren.

Ik vind het schoppen van een hond niet oke, een hond de hele dag aan een ketting van 1 meter liggen niet oke, even kortgezegd alle dierenmishandeling niet oke dus daarom probeer ik zo bewust mogelijk om te gaan met de dieren die geslacht worden.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Als ik een grote vriezer had zou ik inderdaad zelf een varken ofzo kopen. Anders eet ik bijna nooit vlees, mijn vriend wel en die let niet echt op duur of goedkoop, hij koopt waar hij zin in heeft.

12. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik koop me vlees bij de lidl en c1000 denk wel dat het onder goedkoop vlees valt idd.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij kopen alleen vlees in de aan bieden!!
    50% of 35 % laatst was hier rookworst in de aan bieding 3 stuks ook mee genomen.

Vlees idd in zakjes + datum er op en hup de vriezer in.

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    nou, heb ze toch héél anders gezien... stallen waar geen enkel daglicht kwam door de smerige ramen, de stank zorgde ervoor dat je zowat van jezelf afging en die beesten zaten zo dicht op elkaar dat je eroverheen kon lopen. controle ammehoela. gewoon een boerderijtje ergens achteraf. En ik heb ook bij kennissen gezien dat ze jonge biggetjes die niet helemaal goed waren op de koude gang legden. En dan de volgende dag waren ze wel dood en gingen de ton in. Echt héél erg allemaal. onverdoofd worden de gekste lichaamsdelen afgeknipt, slaat helemaal nergens op...

Er zal best wel een klein beetje gesjoemeld worden misschien. Feit is dat er steeds meer biologische boerderijen bijkomen, waar de beesten het écht wel beter hebben en niet helemaal volgestopt worden met antibiotica en overál word mee gesjoemeld, maar dat wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugd.

En de mensen die vinden dat dieren er zijn zodat wij ze op kunnen eten die hebben denk ik nog nooit zo'n dier van dichtbij meegemaakt, want mensen zijn niet uniek in het hebben van gevoel enzo hoor. wij zijn ook maar gewoon dieren eigenlijk.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja hoor hier ook gewoon de 'kiloknallers' van de appie..

Het maakt mij niet uit waar ik mijn vlees koop en of het biologisch is of niet.. zielig blijft het toch..
    maargoed eerlijk gezegd denk ik er nooit aan.. anders was ik wel vegetarier geworden denk ik..

16. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    haha isademi. Scheelt het geld EN is het vrij goedkoop? Wauw!

17. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik haalde altijd mijn vlees bij de slager maar helaas moet ik daar speciaal voor met de auto naar een ander dorp. Niet echt milieu vriendelijk en niet handig. Ik koop mijn vlees op de markt of in de supermarkt en dan vaak in de aanbieding. Gehakt koop ik wel in kilo verpakking. Kip haal ik nooit uit de supermarkt, dat koop ik altijd op de markt, ik vind het vies uit de supermarkt. Het is zoveel lekkerder bij de poelier.

Wat betreft biovlees, ik vind het belachelijk dat het duurder is eigenlijk zou er alleen maar "goed" vlees te koop moeten zijn. Net zoals er alleen maar groene stroom zou moeten zijn.
    Tuurlijk vind ik het zielig en als ik er elke dag overna zou denken zou ik veganist worden maar dat doe ik niet wel hebben wij 1 dag in de week een vlees en vis vrije dag.

18. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik eet helemaal geen vlees maar als ik het zou eten zou ik liever wat minder eten, maar dan biologisch dan die rotzooi die ze kiloknallers noemen... Beter 4x per week biologisch vlees dan 7x per week vlees van de bio-industrie...

Ons kindje krijgt straks ook alleen biologisch vlees, +/- 1 of 2x per week

19. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ja:

1 omdat ik 3 kinderen de mondjes moet vullen (duur zat dus)
    2 waarom duur als het ook goedkoper kan (met oogpunt op 1)
    3 omdat het welzijn van de dieren de komende jaren toch echt nog niet gaat veranderen omdat je een euro per verpakking meer moet betalen (het is de intentie wel maar ja, waar gaan die boeren hun geld vandaan toveren voor de 10 cent die ze extra krijgen van die euro om hun vee vrij rond te laten lopen
    4 omdat ik het lekker vind
    5 omdat het meest goedkope vlees niet eens uit Nederland komt en het dus niet helpt om het dieren welzijn te verbeten voor die euro meer waar de boer misschien 10 cent voor kijgt
    5 het leven is al duur zat

En ja, ik vind het allemaal reuze zielig, ik wil ook niet weten waar het stuk vlees wat ik aan mijn vork richting mijn mond heb, van welk lichaamdeel het vandan komt en hoe dit verder (leven, transport en slachting) vandaan komt.

Hoe dan ook, die dieren worden gemest, getransporteerd, geslacht en bewerkt. dat dier zal sowieso een ongelukkig leven en een ongelukkig dood hebben voordat het op mijn bord komt.

20. pijman

pijman Niet meer actief

Ik heb een kennis, hij had een scharrelslagerij, echt een goede kerel, kende alle boeren persoonlijk, de slachterijen etc. Maar toen kwam het keurmerk en moest hij zoveel geld betalen voor dat keurmerk dat hetzelfde vlees veel duurder zou gaan worden. Nu heet het een kwaliteitsslagerij met nog steeds hetzelfde vlees maar dan zonder predikaat "biologisch" hij was bang zijn klanten kwijt te raken als hij voor het keurmerk zou gaan, mensen willen toch het liefst goed en zo goedkoop mogelijk. Dus daarom is echt biologisch vlees zo duur vanwege zo'n keurmerk organisatie.

Deel Deze Pagina