Hebben jullie de eindafrekening van jullie energiemaatschapij al binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door nessa88, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Hey meiden,

even een vraagje want ik begin hier een beetje ongeduldig te worden;) Hebben jullie de eindafrekening van afgelopen jaar al gehad? Ik zelf heb namelijk nog niets gezien en ze zijn ook nog niets op komen meten. Vorig jaar had ik rond deze tijd alles volgends mij al binnen. Vroeg me dus af of het bij jullie al is gekomen? Moet ik gaan bellen of nog even geduld hebben?:)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had hem in december al binnen.
    Maar er zijn ook mensen die in de zomer hun eindafrekeing krijgen.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb hem ook binnen:( Eeven 450,00 bij betalen.
    Komt denk ik ook omdat we vorig winter en afgelopen winter vaker en meer cv aan hebben gehad vanwege de strenge vorst. Helaas jammer van het geld, maar wil niet verekken in mijn eigen huis.

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij krijgen hem in april.... Heel Nederland is verschillend. Ligt ook bij wie je zit...

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    En als je niet vertrouwd kan je altijd bellen of op hun site kijken

6. Only me

Only me Niet meer actief

Ja, en wou dat ik m nooit ontvangen had hahahaha!!!!!

7. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Hey meiden bedankt voor jullie reacties. Via de websites word ik niet echt veel wijzer. Ach dan wacht ik het nog maar even af tot het einde van deze maand en ga daarna dan maar even bellen.

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Don't worry... Komt vanzelf wel. Ze komen of zelf langs of je mag het zelf in gaan vullen.

Hier zijn ze al wel geweest, zo'n 2 weken geleden. Maar nog niks bezorgd (gelukkig).

Hebben wel wat meer aan isolatie gedaan. Maar stroom belachelijk veel meer verbruikt. Onze warmte (wij hebben stadsverwarming) is wel flink omlaag gegaan, 9.5 gj in een jaar minder. En die warmte betaal je veel voor. Maar ja, dat wordt dan weer verrekend met het elektra.

9. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog niet. Ook nog geen meterstanden door hoeven geven.

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik bewaar altijd de afschriften en dan weet ik zoiezo wanneer de afrekening komt..

Hier in ons nieuwe huis komt ie normaal januari maar ik had 1 december de meterstanden door gegeven dus ik had eind december bericht.. En we gingen goed het nieuwe jaar in! Gelukkig, we hebben hier maar 4 maanden verbruikt, rest was alleen verbouwing ;)

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik schrok van de energie belasting.. Die was gewoon meer dan 200 euro hoger dan vorig jaar :eek:

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier komt hij in april

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Het is per deel (postcode) van het land verschillend :) Heb je al wel de standen door gegeven?? want dan komt ie ongeveer 6 weken daarna :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bijbetalen hoeft toch tegenwoordig niet meer. je checkt 4 keer (of zo) per jaar wat je hebt verbruikt en past dan je voorschot aan, das zoveel handiger en niet zoveel geld in 1 keer, misschien heb je er wat aan...

Ik heb de eindafrekening allang in december gehad, ik kreeg 2000 euro in totaal terug (maar goed had een paar maanden voorschotten betaald en woonde er nog niet dus dat scheelt ;) )

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik weet ook niet precies waar je bij zit maar je kan evt ook bellen met de vraag of je uit gaat komen met je huidig voorschotbedrag (bij de essent kan dat online weet niet of dat bij andere ook online gaat maar bellen gaat altijd natuurlijk) scheelt weer hartaanvallen aan het einde van een jaar ;)

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wij hebben de afrekening in oktober/november gehad, dus we hebben nog even

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is inderdaad per regio verschillend. En altijd de meterstanden checken, want de leverancier/netbeheerder is niet verplicht om elk jaar meterstanden op te nemen. Meestal wordt er wel elk jaar een kaartje verstuurd, maar ook dit is niet elk jaar verplicht.
    Heb je de meterstanden doorgegeven, dan duurt het inderdaad zo'n 4 tot 6 weken dat je 'em krijgt.

Maar let wel, er zit een verschil in eindafrekening en jaarnota.
    Eindafrekening krijg je als je bent verhuisd/overgestapt en jaarnota krijgt iedereen elk jaar.....;)

(tip voor als je gaat bellen...)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Verschilt idd per regio.

Heb 3 weken geleden de gasmeterstanden door gegeven, en het verbruik was erg laag ( jeeeeeh ).
    In augustus moeten de meterstanden van elektra weer.

20. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Kijk anders op je bankafschriften van vorig jaar. Als er een afwijkend bedrag tussenstaat zou dat je jaarafrekening kunnen ziijn.

Deel Deze Pagina