Bij ons krijgen ze het cadeautje van de tandarts en soms is dat vervolgens net het favoriete autootje (en soms prullaria). Je vroeg in je openingspost of het gek is als je voor 80 euro foam tegels koopt, maar ruim 20 euro uitgeven omdat je zoontje een controle bij de tandarts heeft, vind ik op zijn minst opmerkelijk… maar als het jullie blij maakt en je kunt het geld missen, wie ben ik dan om daar iets van te vinden.
Mijn oudste heeft little petshop huisje gekregen toen haar amandelen eruit moesten. Naar de tandarts hoort er gewoon bij . Daar geef ik geen geld voor uit. Nu met de inflatie denk ik over alles tig keer na. Zelfs in de supermarkt. Dat zou wel wat minder moge, dat denken. Maar het is natuurlijk ook maar net hoeveel je te besteden hebt
Kleine aankoop: ja. Grote aankoop: ik ga eerst rekenen of het financieel kan. Dan heb ik het over de aanschaf van een groot huishoudelijk apparaat, nieuw bed, auto of tuinset oid. Dan de vraag of ik het er voor over heb. Als ik eenmaal ga ‘kijken’ en ik word enthousiast dan wil ik het ook direct hebben.
Beide, ik kan heel lang treuzelen, van alles uitzoeken etc. Weken er over doen Maar ik heb ook wel eens een auto zeer impulsief gekocht en niet goedkoop ook. Onze andere auto was stuk aan het gaan en moest sen dure reparatie en dit kwam op ons pad. Wij hadden toen wel net een financiële meevaller. Man is precies zo. Van het weekend is onze laadpaal stuk gegaan, even samen met iemand er jaar gekeken maar toch echt stuk. Man ging daarna direct een nieuwe halen, hij had er wel een lange tijd op het oog. Maar hij kan dan wel weer stom treuzelen over een abonnement voor iets wat een euro per maand kost
Ik word steeds beter in nadenken om daarna tot de conclusie te komen dat ik het niet nodig heb! Ik probeer echt in huis te minderen qua spullen. Gooi ook makkelijk weg. Ik heb heel veel winst behaald in niet meer zo vaak de action in te gaan, bij hele goedkope dingen heb ik namelijk moeite het te laten liggen want “voor dat geld stel dat ik het eens nodig heb”. Het enige waar ik niet over nadenk ik kleding en dan vooral voor dochter. Die heeft veels te veel maar voor kleine meisjes is alles zoooooo leuk!
Ligt eraan. Over het algemeen koop ik niet heel veel. Vorig jaar kreeg ik het wel op mij heupen. Een tweede auto werd toch wel makkelijk met een aankomende operatie van de jongste + met weer naar kantoor gaan zag ik het niet zitten om het laatste stuk, bijna 3 km, midden in de nacht van de bus naar huis te fietsen. Gelijk gekeken, afspraak gemaakt voor een paar proefritten samen met man, het werd ook zijn auto. Na een paar uur hadden wij een auto erbij. Mijn auto duurde langer, hebben we 3 maanden over gedaan en door de garage aan laten kopen. Wel nadat ik specifiek aangaf welk type auto het moest zijn. Een wasmachine die stuk gaat wordt ook gelijk vervangen. Speelgoed voor kinderen kopen we weinig. Prullaria voor in huis koop ik niet. Kleding wanneer nodig.
Wij zijn kampioen in spullen kopen denk ik, vooral mijn man trouwens. Omdat hij veel meer verdient dan mij zit er toch nog iets van een rem op ofzo. Terwijl we alles samen hebben dus die 'rem' zou niet hoeven. Wij kunnen rustig in 1 weekend besluiten dat we gaan shoppen (kleding a 1000 euro), nieuwe stofzuiger kopen en de trap gaan renoveren. Ooit gingen we voor iets kleins naar de ikea en kwamen terug met een nieuw bankstel, 2 kasten en een salontafel Andere weken/ maanden kunnen we rustig weinig tot niets uitgeven. Aankopen tot 100 euro hoeven we niet te overleggen met elkaar, erboven wel. Ik koop graag kleding voor de kinderen, ik heb wel moeite om iets voor mezelf te kopen.