Haalden jullie vroeger weleens gevaarlijke capriolen uit, waarbij je nu denkt "hoe heb ik het verzonnen...zou dat echt niet meer durven". Zo hebben mijn vriendinnetje en ik vroeger (waren een jaar of 10ong) in de winter de slee achter de pony vast gemaakt (was een heel betrouwbaar beestje maartoch...)...levensgevaarlijk natuurlijk Onze ouders hebben hier niks van geweten, anders had ik nu nog huisarrest gehad denk ik En op de lagere school vonden we zo'n spiraalbedbodem. Die hebben we op een paaltje laten ballanseren, zodat we een wipwap hadden. Het ding is hard tegen mn kin aangekomen, heb er nog een aandenken van De dodensprong op de klimrek Of de welbekende lolobal...zou er nu echt niet meer op durven Waren jullie ook zo "creatief" vroeger?
Oei ja die lolobal! Heb ik ook nog op gestaan, levensgevaarlijk haha. Of zo'n pogostok of hoe heet zo'n ding, kangaroestok ofzo? Je weet wel, zo'n stok met een veer onderin met 2 van die voetsteuntjes aan de zijkant, handvat bovenaan en dan erop en springen. Offe... fikkie stoken in 't bos op de speeltuin, voor hetzelfde geld was heel het bos afgefikt .
haha ja fikkie stoken heb ik ook regelmatig gedaan Levensgevaarlijk inderdaad. Hoop toch niet dat mn dochter zo creatief gaat worden later, dat is nu al een waaghals
Oehh echt te veel!! Wij deden fear factor na, nja.. Daat dachten we zelf. Met skeelers aan, aan een brug gaan hangen (daaronder was een sloot), met skeelers aan over de ijzeren balken lopen van zo'n spinneweb klimrek, jongens bedrijgen met een mega zakmes (het is zelfs nog erger, ze stonden achterom bij de poort aande andere kant dan wij, en wij staken dat mes zo tussen de planken van de schutting door). Verder nog achter een inbreker aanrennen (die kwam de tuin van een vriendin van mij uitlopen, terwijl wij net in het paadje richting haar tuin ah lopen waren). Pff nog zo veel meer ik denk dat ik 3 pagina's kan volschrijven... Ik was echt geen watje vroeger. Ik hoop dat mijn dochter iets beter nadenkt voordat ze aan zulke dingen gaat beginnen. Gelukkig is er nooit iets echt fout gegaan.
Haha, laten we maar niet aan onze kids vertellen wat mama (en hier ook papa, want die was nog een graadje erger, kerstbomen bij mensen ophalen en deze in een rioolbuis in de hens steken bijv.) uitgespookt heeft vroeger voor ze oud en wijs genoeg zijn om 't niet na te doen .
Haha ja hier kan ik ook over mee praten, teveel om op te noemen eigenlijk. Het ergste wat ik deed, wij woonden in een flat op 5 hoog, ik ging dan aan het balkon hangen (dus met de benen los, alleen met de handen vast houden) en dan loslaten en bij het volgende balkon weer vastpakken en zo verder, tot ik helemaal beneden stond. Als ik nu terugkijk, dan verklaar ik mezelf echt voor gek. Heb echt mazzel dat het nooit verkeerd is afgelopen!
Ja hier ook de dodensprong! Hoe haalde ik het in mijn hoofd!, We hadden onze nekken wel kunnen breken!
oja hier ook,, heel wat stunts met de paarden (tegelijk springen elk vanaf een andere kant) slootje springen, of zodra er ijs lag op het kanaal er al op gaan (je zag het gewoon golven) vuurtje stoken idd. o en zo kan ik nog wel even door gaan (oeps)
heel veel maar mijn gevaarlijkste waren toch wel met paarden en het werd nog aan bemoedigt door volwassenen. ik was voor niets bang en als er weer eens een nieuw paard was moest hij direct op alles getest worden! dat zou ik nu echt niet meer durven. toevallig werd me gisteren nog gevraagd of ik een keer op een zoon van Lucky Boy wou zitten, om te kijken of hij een kronkel in zijn kop heeft of gewoon harder aangepakt moet worden. hij was heel erg teleur gesteld dat ik het niet wou maar snapte het wel. met skeelers op het ijs..........pols gebroken. met de fiets op het ijs.............pols gebroken. voor het eerst op skeelers en direct op een havepijp ->hoe schrijft je dat?)...........pols gebroken. heb totaal 13 keer mijn polsen gebroken, zegt wel genoeg. kan nog wel ff door gaan!
heb genoeg uitgevreten hih....Met de skeelers van de trap af van boven na beneden. Wonder boven wonder niks gebroken terwijl ik beneden ook nog even leuk koprol over de traphek ging die er voor zat haha........In de schommel klimmen en dan koprollen over de balk waar de schommel aanhing, en ja dat heb ik moeten bekopen met een gebroken pols toen ik eraf viel haha......fikje stoken (me man heeft zelfs het hele bos in de fik gezet oeps!!), me bemoeien met vechtpartijen. Hmm dat kon toen nog dat doe ik nu niet zo snel meer als ik alleen ben. Kinderen die geslagen werden door ouders schold ik de huid vol. Doe ik nu niet meer, maar ik zeg er nog wel wat van als ik het zie! Ach ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb nog wel meer dingen uitgevreten. laat ik het zo zeggen ben blij dat ik er nog ben haha.........
Het gevaarlijkste vind ik wat ik heb gedaan denk ik dan toch maar met zo klein stepje door de tunnel gaan. Behoorlijk steile tunnel en dan zonder te remmen en wedstrijdje doen wie het snelste is. Als ik nu nadenken wat er gebeurd had geweest als ik was gevallen in de zomer 3-kwart broek en shirt zonder mouwen.... brrrrrr wat ik ook echt dom van mezelf vind is dus op zo randje gaan zitten bij een tunnel. Met 2 benen over de rand Fikkie steken in een bos. Oftewel zelf een hutje bouwen en daar een kampvuur midden in de nacht maken midden in de zomer met allemaal droge natuur Allemaal verschrikkelijk domme dingen dus!
ik heb wel eens iets gevaarlijks gedaan maar dat is iets anders dan jullie beschrijven. Namelijk de trein pakken naar Rotterdam om naar een kerel te gaan die ik alleen via msn kende ( was een jaar of 18 toen ). En dit zonder dat mensen ervan wisten. Als mijn ouders dat zouden weten had ik idd ook nog steeds huisarrest gehad, en zou het achteraf nog kunnen begrijpen ook. Liefs
Op Kreta een scooter huren, zonder bromfietscertificaat, en op zo´n gammel ding, zonder helm, in bikini met 75 km per uur over de autoweg scheuren....
Over het algemeen haalden wij niet heel veel gevaarlijke capriolen uit, maar waar ik me nu nog wel eens over verbaas (mede omdat mijn ouders het blijkbaar goed vonden) is dat we salto's vanaf een caravan of de bovenste trede van zo'n klustrap deden, om vervolgens op een 2 kussen (op elkaar) van 40 bij 150 cm (ofzo) terecht te komen.. Levensgevaarlijk, want als we ernaast terecht waren gekomen, hadden we met gemak ons rug kunnen breken.. maar het is gelukkig altijd goed gegaan
Over de A16 fietsen omdat het sneller was dan over het fietspad! Dat was niet bepaald slim! Het stond ook in de krant de volgende dag haha
ik heb in mijn domme dozen jaren dus 16 t/m 18 jaar flink wat stomme dingen uitgehaald. Meest domme was toch het balkonhoppen in Lloret de mar. Ff naar de buren via t balkon. Tjeeemig als ik daaraan terug denkt. man man, wat stom! Je hoort zoveel verhalen in de zomer dat er weer van die pubers van t balkon in spanje zijn gevallen. Pff, ik ga mijn kids dat echt goed inpeperen, dat ze dat nooit nooit nooit moeten proberen.
Op het klimrek zitten en je naar achter laten vallen zonder je vast te houden met je handen, dan met je benen je vast klemmen top je op het punt bent dat je eraf moet en dan sta je weer. Als ik het zo goed heb uitgelegd Bij mij op school noemde ze het trouns de dodenzwaai geloof ik haha