Hebben jullie naast schoonmaak drang ook zo'n koopdrang? Heb eergister een nieuwe auto gekocht, gister een DVD recorder en ga morgen de stad in voor een nieuwe wasmachine en droger. Mijn vriend wordt een beetje gek van mij aangezien we die dingen (afgezien van een dvd recorder) nog wel hadden. En verder koop ik enorm veel kleertjes, knuffeltjes enz voor de kleine. Heb steeds het gevoel niet genoeg te hebben. Als ik het dan uitpak thuis zie ik dat de kast al vol ligt. Vooral dingen met een mooie verpakking moeten mee. Khoef het vaak niet eens nodig te hebben. Ben ik de enige die dit heeft of hoort het er gewoon bij?
Nou wasmaschine en al dat hoeven we niet te hebben dat is bij ons allemaal nog goed. Maar ik moet wel zeggen dat ik belachelijk veel voor ons kindje koop. En iedereen zich maar bemoeien dat ik niet teveel moet kopen want ik krijg nog zoveel. Nou veel dingen die je krijgt hoeft niet persee mijn smaak te zijn, en die kleren die ik zelf koop wel. Ook spulletjes voor op de babykamer blijft ik maar kopen.
ja ik heb er ook wel last van..koop echt MEGA veel voor de baby... zit ook midden in een verbouwing, woon daarom nog ff tijdelijk bij schoonmama in, en daardoor ligt overal wat en heb ik niet echt overzicht van wat ik nou wel en niet heb... en ja dan koop ik bv rompertjes met lange mouwen, hoor ik van een vriendin dat die met korte mouwen handiger zijn, ga ik die weer halen... wil namelijk ALLES in huis hebben.. vind t ook erg frustrerend dat ik de babykamer nog niet in elkaar kan zetten omdat ons huis nog niet af is!!!
Jeetje!!! Moet er stiekem wel een beetje om lachen hoor, maar volgens mij is het voor jullie helemaal niet leuk... Ik heb koopdrang, maar dan meer in de vorm van chocolaatjes en frietjes met, hihihihi!!
Hier valt het gelukkig mee, heb wel wat meer koopdrang maar dat is meer met dingen die we nog wel echt nodig hebben. Wil ze nu wel perse allemaal in huis hebben terwijl het erna ook nog wel kan. Ga straks nog ff naar de stad omdat ik ook nog dingen voor net na de bevalling nodig heb, tijdens het kraambed, hoop dat ik ze ook kan vinden.
Heb er wel last van gehad , maar zulke grote uitgaven als een auto en een wasmaschine heb ik niet gedaan haha ! Het was meer lakentjes , kleertjes enzo.. Ben er gelukkig nu vanaf , mijn vriend vroeg zig al af waar al het geld gebleven was..
sinds Emma er is (6 weken) hebben wij ook een nieuwe auto en nieuwe wasmachine. Vond het een goed excuus en een grotere auto en betere wasmachine leken me gewoon handig. Verder koop ik me ook rot aan kleertjes enzo.
Ik heb het ook heel erg, maar ik heb niet de financiele middelen om de hele tijd alles te kopen wat ik zie (ik heb ontdekt nogal een dure smaak te hebben), waardoor ik dus eigenlijk hartstikke gefrustreerd raak hahaha Bij mij heeft het wel alleen betrekking op de baby, ik vind er niks aan om geld uit te geven aan spullen voor onszelf of het huis.
Hhahaha ook ik heb koop en nu gratis ophaaldrang whahahaha, Ik kocht direct een betere auto (wel na de 12 weken) maar ik had een heel leuk karretje maar was 3-deurs,benzine en kon geen kinderwagen in kofferbakje. Dus die heb ik ingeruild en moest geld bijleggen en tja daar ging mijn spaarrek. Nu een paar maanden later financieel niet goed door omstandigheden en gaan we verhuizen. We wonen nu boven kantoorpand van mijn vriend en ik heb toch een koopdrang, maar geen geld dus dat is niet verstandig, nu heb ik dus alleen de benodigdheden zoals vloer verf enz. geld voor apart gehouden Maar een gratis afhaaldrang is veel groter, we hebben het echt heel krap dus moet wel, maar iig ik zal even opnoemen wat ik dus gratis voor elkaar heb gekregen: - Complete keuken met Keramischekookplaat incl. de pannen afzuigkap keukenkastjes kraan wasbak en aanrecht vaatwasser en rvsplaat voor tegen de muur bij afzuigkap wordt ook nog door hun gedemonteerd, hoeven alleen boedelbak te huren en spullen inladen en karren maar - Een dressior, heel mooi laag en lang, moet alleen f wit schilderen - Kinderbox Nou ik ben dus nog steeds bezig met wat dingen, mijn vriend wordt gek van me want we vliegen van hot naar her maar het is ook nog eens erg gezellig en ja we hebben het allemaal echt nodig dus ben ik stiekem best trost dat ik mijn koopdrang toch wel heb maar niet het geld uitgeef hihihi
Een auto, witgoed enz vind ik wat ver gaan haha, daar heb ik geen last van. wel meer de dingen die ook inderdaad noodzakelijk zijn kopen we deze tijd allemaal bij elkaar. En we worden zo ontzettend verwend door familie en vrienden met kados dat we amper nog wat uit hebben hoeven geven aan baby uitzet haha. Heb meer last van nesteldrang dan koopdrang op t moment. moet me inhouden om de kinderkleertjes niet alvast te gaan wassen
jeetje wat knap! hoe krijg je dat allemaal voor elkaar!! ik kijk wel eens op marktplaats maar vind het vaak nog te duur in vergelijking met de nieuwprijs..!
Ik vind dat hier over het algemeen door mensen kapitalen wordt uitgegeven aan de (komende) baby. VOor mij hoeft dat niet. Ik heb vrijwel alles tweedehands (gratis of goedkoop). Mijn moeder koopt vrijwel alle kleertjes (tweedehands) voor de kinderen, ik heb een erbarmelijke smaak. Zij vindt het rommelmarkten geweldig en ik betaal haar gewoon terug. Prima afspraak en mij scheelt het veel tijd.
Ik weet niet zeker of je het tegen mij hebt, maar ik voel me wel aangesproken Ik ga gewoon naar marktplaats, zoek op rubriek en als daar te weinig staat zoek ik op bv als ik een verwarming nodig heb zoek ik op: radiator, verwarming en kachel allemaal apart, dan selecteer ik alles op prijs en dat begint met gratis dan ga ik zoeken en speuren tot mijn ogen bol staan, ik werk momenteel niet (zit in de ziektewet) dus ik moet er wel bijzeggen dat ik alle tijd van de wereld heb. Maar vooral vind ik het zoeken heel erg leuk, vooral omdat het vaak goed lukt en ik tref vaak ook nog eens aardige mensen plus vaak moeten we wel best een stukje rijden maar omdat we zo weinig geld hebben en bijna nooit iets leuks kunnen doen (komt wel weer goed hoor maar tot mei 2010 zullen we het zo krap hebben) en maken we er meteen een gezellig dagje weg van morgen moeten we om 7.30 uur de deur uit naar Kerkrade wij wonen in Zaandam en is dus 2,5 uur rijden maar ik heb er nu al zin in hihihihihi
hahah tja ik zou er ook last van hebben als ik koopdrang centjes zou hebben dus ik blijf aardig bewust, geef mezelf wel elke week een milkshake chocolade nu uhu! errug genieten!
@ charissie. Weet ook niet of het tegen jou was, maar dit wel . Vind het echt super dat je dat zo kunt doen. Ik kijk vaak niet verder dan mijn neus lang is en neem mee wat ik als eerste zie. Niet heel slim. Veel plezier in kerkrade morgen! @Lynnes. Ik had met 26 weken de kleertjes allemaal al gewassen hoor. En doe het het liefste nu nog een keer. Lekker doen waar jij zin in hebt!
De grootste koopdrang heb ik wel gehad nu. Maar dat was eigenlijk ook alleen maar met spullen die tot de babyuitzet behoren. En ja, wij hebben ook een nieuwe auto gekocht, maar daar hadden we het al een jaar over. Ook ivm met de hond, die werd altijd op de achterbank vervoerd. Maar mijn vriend wilde geen station. Nu wel ineens. Tja, als er dan toch een kleine op komst is en er zullen meer spullen mee moeten, dan is dat toch wel handig. En kind en hond samen op de achterbank is nou ook niet echt mijn idee van lekker reizen. Voor de rest dus mijn kooplust een beetje in bedwang kunnen houden door echt alleen die dingen te kopen die je nodig bent voor de kleine. Bedje, commode, kast, paar setjes kleding, maxi-cosi, badje enz... Zit alleen soms wel te kijken van: ben je dat echt nodig??? Heb me in ieder geval goed laten informeren door de mensen die al een kleine hebben.
@Suzie83 dank je voel me nu extra trots na die lieve reacties. Ook omdat ik eerst een relatie had waarin we heel veel geld hadden en ik net zoals jij dan ook niet verder keek dan mijn neus lang was hoor, dus ik denk dat het meer is dat het nu niet anders kon en dat ik merkte er heel veel plezier in te hebben, maar dank je
hihi ja ik had t tegen jou, dacht dat ik direct na jou reageerde maar blijkbaar waren er toch een paar eerder! vind het echt supergoed dat het jou zo lukt, ben stiekem wel een beetje jaloers! maar goed, ik heb ook niet echt t geduld om te zitten speuren.. en geef dus vaak, wat nog al dom is, teveel geld uit..