ik lees bij verschillende topics, dat er bij de ene 8 weken al echo was gemaakt was en bij de andere 10 weken.. kan iemand mij precies vertellen hoe het zit ben nu echt in war. en moet ik nu alvast afspraak maken bij de verloskundige of is dat te vroeg? Gr Han
Ik heb meteen een afspraak gemaakt met mijn verloskundige toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (was toen de zesde week, eerste afspraak was in de 8e week). Hebben geen echo gehad (ook niet luisteren naar het hartje oid) omdat het daar nog te vroeg voor was. Heb daarna meteen een afspraak gemaakt voor in de 12e week, voor een echo en aansluitend meteen de VK (echo wordt bij ons niet door de vk gedaan).
Hoi Hana, Ik had ook meteen een afspraak gemaakt met de vk. (was 6 wk zwanger) Ze vragen dan wanneer de eerste dag van je laatste periode was en van daaruit gaande maken ze een afspraak. Bij mij was dit bij 9 weken, kreeg toen ook een echo. Dit ligt er aan of jouw VK praktijk over eigen echo-apparatuur beschikt en niet doorverwezen hoeft te worden. De eerst echo kreeg ik echter wel inwendig omdat het dan beter te zien is (vanaf 12 wk meestal buiten op de buik.) Hartje lieten ze mij pas horen bij 14 wk. Maar die zie je tijdens een echo echt wel kloppen/knipperen. Als ik jou was zou ik maandag gewoon lekker bellen voor een afspraak!!! Suc6 ennuh... GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP
Thanx dames ik zal maandag dan maar een afspraak maken, dan ben ik ook precies 6 weken zwanger jullie ook gefeliciteerd geniet ervan Gr Han
Hoi Hana, Wat ik er van weet is dat tussen de 10de en 12de week standaard is, maar vaak krijgen de mensen die een miskraam, BBZ of MA hebben gehad wat eerder een eerste echo.
Het ligt er ook aan of je een combinatietest/nekplooimeting wilt laten doen. Dat doen ze rond de 12 weken (bij mij vorige keer tenminste) en dan krijg je dus iets eerder al de termijnecho.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt en kreeg pas een echo met 12 wk,, hier doet de vk zelf niet aan echo's dus moest ik naar een echo bureau heen Liefsz
hey meid op medische indicatie heb echo gehad met 7 weken in ziekenhuis, bij VK had echo met 9 weken. Als je geen medische indicatie hebt zal rond 10 a 12 week eerste echo hebben. liefs,
als je vlos geen echo apparaat heeft en je hebt geen medische indicatie krijg je je eerste echo rond 12 weken. hartje luisteren was hier met 14,5 week.
Ik heb met 5/6 weken mijn eerste echo gehad. Niet omdat ik eerder een miskraam o.i.d. heb gehad maar meer om het feit dat ik dacht al veel verder te zijn. Ik heb 26 april mijn laatste menstruatie gehad dus dacht ik op dat moment dat ik er achter kwam al iets van 7/8 weken zwanger te zijn. Ik mocht met 9 weken voor mijn eerste echo komen. Eenmaal de echo gehad bleek dat ik pas 5 weken zwanger te zijn, en mocht ik pas met 9 weken voor de 2e echo komen. Deze heb ik vorigeweek gehad en ik bleek een week verder te zijn dan gedacht. Het hartje heb ik wel zien kloppen maar nog niet horen kloppen. Dat gaan we over 2 weken horen. Ik zou gewoon een afspraak maken bij de verloskundige. Heb je een datum om naar uit te kijken. Liefs belliebel
Hoi dames ik heb effe op de internet gesurft, ik heb een verloskundige praktijk gevonden 10 min van mij vandaan. zoals het op hun website beschreven staat is dat zij samen werken met UMCG en dus in bezit zijn van echo apparaat, dus ben benieuwd... anyways vind het zo spannend morgen de eerste afspraak maken woehoe. ik heb tot nu toe niet echt het gevoel gehad zwanger te zijn behalve pijnlijke borsten en moe zijn maar dat komt nog wel denk ik. jullie allemaal nog bedankt! Gr Han