Gereg. partn. omzetten in huwelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Twee jaar geleden zijn wij een geregistreerd partnerschap aangegaan met het idee om dit later nog op een bijzondere manier om te zetten in een ècht huwelijk. Ik studeerde namelijk nog en het kwam (ook qua planning, tweede kindje op komst, wensen én financieel vlak) gewoon niet uit om al echt te gaan trouwen. Want als we zouden trouwen dan moest dat ook echt perfect zijn.

Inmiddels zijn we twee jaar verder, ben ik afgestudeerd en hebben we er een leuk salaris bij gekregen aan inkomsten. Onze jongste is alweer ruim 1, 5, we hebben net een mooi huis gekocht en gisteren liet mijn vriend doorschemeren dat het misschien wel tijd wordt om eens na te denken over hoe we willen trouwen. Na doorvragen bleek dat hij 2015 wel een mooi jaar vindt (dan zijn we ook 10 jaar samen) en dat hij volgens mij al een aanzoek aan het voorbereiden is, haha!

Geweldig natuurlijk, maar we willen toch net iets anders qua "bruiloft" en ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die het net anders hebben gedaan dan de traditionele bruiloft!

Wij zitten eraan te denken om medio 2015 3 a 4 weken op vakantie te gaan. Een soort huwelijksreis, maar dan wel met ons gezin. Bestemming weten we nog niet echt, maar het zal iets worden als Aruba/Malediven, Bali of iets dichterbij: Ibiza/Griekenland oid. Lekker zomers dus!
    We zouden dan ook graag iets kleinschaligs, maar mooi en absoluut niet lowbudget oid, willen doen om voor onszelf "ja" tegen elkaar te zeggen. Incl ringen ;)
    Maar hier zoeken we dus nog invulling voor.

Bij thuiskomst willen we natuurlijk het ger. Partn. omzetten en met onze families uiteten om het nogmaals te bekronen :D

Nu ben ik enorm benieuwd naar hoe anderen hun gereg. partn. om hebben gezet of dat er ervaringen zijn met het trouwen in het buitenland.
    Dus mochten jullie tips of ervaringen hebben: vertel!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Volgens mij is dat gewoon een papiertje ondertekenen op gemeente huis en klaar?

3. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Klinkt leuk!

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Haha idd het is een papiertje tekenen op het gemeentehuis.
    Kost 55e.
    wij gaan over n paar maanden trouwen. Wij doen alles erop en eraan (wel gwn in nl) dus betalen ook de volle mep voor de huwelijksvoltrekking ipv 55e.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Maar trouwen in het buitenland lijkt me wel heel erg gaaf! precies zoals je al in gedachten hebt; gwn doen!

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wij gaan ook volgend jaar trouwen. Op 1 juli wel te verstaan. Althans, dan vindt de ceremonie in het buitenland plaats. Aldaar houden we het klein. Enkel de peter en meter van mijn aanstaande, onze ouders, zijn broertje, mijn zusje en nichtje en mijn opa en oma zullen bij "de grote ceremonie" aanwezig zijn. We gaan een midweekje erheen, waarschijnlijk een kasteel in Belgie. De week erna op zaterdag zijn ook de ceremoniegasten uitgenodigd en de rest van familieleden, vrienden en buren uitgenodig. Dan houden wij het feest in een strandtent in Scheveningen.

Wij trouwen eerst op het gemeentehuis om het voor de wet te doen. Een "echte" ceremonie wordt het niet. En dus ook niet speciaal. Trouwen in het buitenland is niet zo simpel als gedacht. Het is niet altijd rechtsgeldig en zorgt vaak voor veel papierwerk. Vandaar dat wij het zoals het er nu naar uit ziet zo gaan doen.

Maar leuk joh, jullie ook trouwen in het buitenland:)

Voor verdere tips/adviezen lees ik mee

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee, meen je?? :$:D

Haha, goh!

Ik dacht dat het wel duidelijk was dat wij er graag iets moois van willen maken, maar geen traditionele bruiloft na willen bootsen (want dat kan ook gewoon bij een omzetting).

Een huwelijk is ook niets meer dan ja zeggen en een handtekening zetten (net als een geregistreerd partnerschap), maar daar geef je zelf ook een mooie invulling aan.

We zoeken dus gewoon ideeën hoe we het kunnen invullen! :D

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Klinkt goed!

Wat de juridische gevolgen/rechtsgeldigheid betreft maken we ons geen zorgen want het hoeft in ons geval geen rechtsgeldigheid te hebben in Nederland. Het is écht puur voor ons en het daadwerkelijke omzetten (met rechtsgeldigheid) zal in Nederland zijn.

Vriend opperde wel net om misschien 8 tot 9 dagen zonder kinderen te gaan om vervolgens daarna nog 2 weken met het gezin op vakantie te gaan. Dus 8 tot 9 dagen romantiek in de zon "just the two of us" en daarna nog samen met de kinderen.
    Dat heeft ook wel wat moet ik zeggen!

Jullie feest in een strandtent te Scheveningen en het kasteel in België klinkt ook goed! Wordt vast en zeker een prachtige tijd!

Deel Deze Pagina