Gereg. partn. omzetten in huwelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Twee jaar geleden zijn wij een geregistreerd partnerschap aangegaan met het idee om dit later nog op een bijzondere manier om te zetten in een ècht huwelijk. Ik studeerde namelijk nog en het kwam (ook qua planning, tweede kindje op komst, wensen én financieel vlak) gewoon niet uit om al echt te gaan trouwen. Want als we zouden trouwen dan moest dat ook echt perfect zijn.

Inmiddels zijn we twee jaar verder, ben ik afgestudeerd en hebben we er een leuk salaris bij gekregen aan inkomsten. Onze jongste is alweer ruim 1, 5, we hebben net een mooi huis gekocht en gisteren liet mijn vriend doorschemeren dat het misschien wel tijd wordt om eens na te denken over hoe we willen trouwen. Na doorvragen bleek dat hij 2015 wel een mooi jaar vindt (dan zijn we ook 10 jaar samen) en dat hij volgens mij al een aanzoek aan het voorbereiden is, haha!

Geweldig natuurlijk, maar we willen toch net iets anders qua "bruiloft" en ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die het net anders hebben gedaan dan de traditionele bruiloft!

Wij zitten eraan te denken om medio 2015 3 a 4 weken op vakantie te gaan. Een soort huwelijksreis, maar dan wel met ons gezin. Bestemming weten we nog niet echt, maar het zal iets worden als Aruba/Malediven, Bali of iets dichterbij: Ibiza/Griekenland oid. Lekker zomers dus!
    We zouden dan ook graag iets kleinschaligs, maar mooi en absoluut niet lowbudget oid, willen doen om voor onszelf "ja" tegen elkaar te zeggen. Incl ringen ;)
    Maar hier zoeken we dus nog invulling voor.

Bij thuiskomst willen we natuurlijk het ger. Partn. omzetten en met onze families uiteten om het nogmaals te bekronen :D

Nu ben ik enorm benieuwd naar hoe anderen hun gereg. partn. om hebben gezet of dat er ervaringen zijn met het trouwen in het buitenland.