Ik vind het leuk om regelmatig iets te bakken en volg op insta en fb Laura's Bakery. Heb al een paar hele leuke recepten gemaakt (tip: speculoos cake). Nu zag ik dat zij ook kookboeken (nou ja bakboeken) en zelfs een kinderbakboek heeft. Ik vroeg me alleen af wat daar dan in staat wat niet op internet staat? Of is het meer een verzameling van recepten in een mooi boek?
Ik heb het basisbakboek. Veel recepten maar ook handige tips. Ik denk dat alles ook wel online te vinden is op haar website. Maar, het hebben van een boek vind ik altijd wel een soort van specialer ofzo
Wij hebben het kinderbakboek. Het leuke ervan vind ik dat de recepten staan uitgetekend, evenals de ingrediënten. Toen mijn jongste nog niet kon lezen, kende ze wel de wel de plaatjes. En dus kon ze heel makkelijk zelf de ingrediënten verzamelen. Mijn kinderen vinden het ook heel leuk om er door te bladeren en dat wat uit te zoeken. Dat vind ik altijd het leuke van kookboeken. Een recept op internet moet je toch wat gerichter zoeken.
Ik heb wat recepten van haar site geprobeerd, maar die vond ik tegenvallen. Zoals bijvoorbeeld de banketbakker room. Van vanille suiker wordt dat echt niet op zijn best. Ik zou kijken naar deze man Naar Bigger bolder baking. En naar Cupcake Jemma
Wil je echt leren, dan kan ik je het boek 'bakken met kennis' aanraden. Daar staat beschreven wat de ingredienten doen en wat er verkeerd is gegaan als het resultaat wat teleurstellend is. Er staan ook recepten in. Ik volg Laura's Bakery ook en ik vind er leuke dingen bij zitten, maar ik zou haar niet echt zien als bakexpert. Dan zou ik eerder kijken naar de boeken van Rutger (van HHB seizoen 1)
Oh preppy kitchen die is leuk! LB kinderbakboek is erg leik voor kinderen mijn dochter van 9 bakt elke week iets anders en kan dat dan zelfstandig. Maar sommige recepten vallen een beetje tegen ja. Heb t basis bakboek die vind ik dan wel ok voor sommige basics.
Thnx voor jullie reacties. Ik ben idd niet fan van ieder recept maar toevallig had ik dit weekens 2 toppers. Ik ga ook eens kijken naar de andere bakkers en boeken die jullie voorstellen.
Er gaat wat mij betreft nog steeds helemaal niets boven 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw' van Nigella Lawson. Het ultieme bakboek.
Ik ben fan van Rutgerbakt.nl en hij heeft ook hele mooie boeken. Die zijn ook te vinden op kobo plus.