Hoe zsm waterpokken laten indrogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Flamingooo, 25 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wie heeft dé tip om zo snel mogelijk waterpokken te laten indrogen?

Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van onze zoon en gister (woensdag) spotten wij de eerste plekjes bij onze dochter. Vandaag zit ze al behoorlijk onder de blaasjes. Echt top timing :thumup:... Wil dus heel graag proberen de tijd dat ze besmettelijk is zo kort mogelijk te houden.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.815
    8.475
    113
    Vrouw
    Havermout in bad doen! Schijnt heel goed en snel te werken.

Poolvos en Flamingooo vinden dit leuk.
  3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Dit werkte het beste bij ons, paar keer per dag een badje. Havermout in een panty kousje doen dicht knopen, in het badje leggen en je kindje daarmee deppen, niet afspoelen. Vervolgens uit het badje maar niet afdrogen laten opdrogen of voorzichtig deppen. 't ziet er even niet uit maar wel effectief.

Flamingooo vindt dit leuk.
  4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wie wil je niet besmetten? Want je pasgeborene is nog beschermd door jouw antistoffen! (Uiteraard alleen als jij waterpokken hebt gehad, maar heeft bijna iedereen).

En gefeliciteerd nog met je baby! :)

5. Flamingooo

Die kleine ;). Er is helaas een kans, heel klein maar hij is er wel, dat ondanks dat ik de waterpokken heb gehad hij het toch krijgt. Als dat gebeurt is de kans dat het mild verloopt trouwens wel groot. Officiële advies is dan ook om lichaamscontact tussen broer en zus zo veel als mogelijk te vermijden. Nu neem ik dat advies niet helemaal serieus omdat het in mijn ogen super zinloos is aangezien waterpokken ook gewoon zonder aanraking besmettelijk zijn. Maar als ik dus iets kan doen om de besmettelijke periode te verkorten dan doe ik dat graag.

Havermout waren we inderdaad al mee gestart! Was benieuwd of er nog betere/andere opties zijn.

6. Flamingooo

Ik weet niet of we in de kraamweek ruimte vinden om het een paar keer per dag te doen :o: maar we waren inderdaad al gestart met havermout.

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij hebben spul van dr leenarts gebruikt en het zemelen badje

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Dat schijnt niet altijd het geval te zijn.

Ik heb geen ervaring, maar zie dit scenario ook zomaar gebeuren. Zoontje is 4 en heeft ze (ondanks pogingen door het op te zoeken) nog niet gehad, dus ik lees even mee.

9. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik ben gewoon nieuwsgierig; van wie is dat officiële advies dan? Want het is ook deels mijn werk, en het is niet zo. En het staat ook niet zo in de huisarts richtlijnen (heb het net nog even nagezocht). De baby heeft op dit moment meer antistoffen dan jij, doordat die actief van moeder naar kind worden overgegeven in de laatste fase van de zwangerschap.

10. Flamingooo

Van de huisarts.... na intern overleg nota bene.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Ik heb het ook zo begrepen van het consultatiebureau destijds (mijn neefje had de waterpokken toen mijn zoontje net was geboren). Ze dachten heel lang dat dit het geval is, maar schijnt niet altijd zo te zijn.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Naast het havermoutbadje insmeren met Kidsclin!
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje :)

13. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Sudocreme er op smeren voor 't slapen gaan. Wel even opletten, oude pyama aan en oude lakens. Maar hier werkte dat als een trein.

14. AvdY

AvdY Niet meer actief

Nou ja, beter het zekere voor het onzekere :oops:
    Maar het lijkt me dat je deze dagen wel andere dingen te doen hebt dan je zorgen te maken over dat je dochter de baby besmet.

Uit de huisarts richtlijn:
    Bij pasgeborenen die tijdens of kort na de bevalling via een exogene, en dus aerogene, besmetting
    waterpokken oplopen, bijvoorbeeld via een broertje of zusje, is het ziektebeloop meestal minder
    ernstig. De pasgeborene doorloopt dan de normale route van infectie met antistofopbouw. De
    meeste pasgeborenen zullen overigens na besmetting geen waterpokken oplopen, door de
    bescherming van maternale antistoffen, omdat 96 tot 99% van de zwangeren in Nederland al
    eerder waterpokken heeft doorgemaakt.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.311
    17.214
    113
    Insmeren met maïzena vonden ze hier erg fijn. Of het ook helpt bij indrogen weet ik niet, denk t wel

Deel Deze Pagina