Weer een duitsland-koop-topic ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik lees hier altijd verhalen over goedkopere boodschappen in Duitsland, maar zijn dat dan ook de merkartikelen a la bijv. coca-cola, pampers etc.?
    Of is Duitsland vooral goedkoper met huismerken? Ik woon echt 15 min van Duitsland af maar heb er nog nooit boodschappen gedaan maarals t echt goedkoper is, why not. Ik ben wel redelijk van de merk- en biologische artikelen (en vegetarisch en lactosevrij). Is het dan voor mij ook wat?!

Wat zijn nou echte aanraders qua winkels? Hier binnen 20 min afstand aanwezig: Kaufland, Rewe, Real, DM, Aldi-Sud en Lidl.

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hmm ik volg mee ging vroeger vaak naar krefeld winkelen.. Als het zoveel scheelt ga ik er ook een keer een dagje shoppen

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja zeker scheelt het ook in de merkartikelen.
    Wel goed opletten met bijv pampers... ik geloof dat daar minder in een verpakking zitten, maar zelfs dan nog altijd goedkoper.
    Drogisterij-artikelen zijn over het algemeen goedkoper dus.
    Benzine wel, diesel niet;
    Frisdrank (ook merk) is over het algemeen goedkoper, net als alcohol.
    Koffie moet je juist weer in NL kopen.

4. Roxyroxx

Thanks! Maar zijn er dan ook nog winkels die t goedkoopste zijn? Beetje de Jumbo van Duitsland? :p

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gaan altijd naar de LIDL of ALDI in duitsland en tanken er ook gelijk en gaan daarvoor ergens wandelen heerlijk :D

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kaufland zijn we ook eens geweest maar dat was weer duurder..

7. Roxyroxx

En hebben die ook merkartikelen? Of puur eigen merken?

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Als je bijvoorbeeld een fles coca cola koopt, dan kun je hem niet in NL inleveren. Ik vind het persoonlijk irritant om alle statiegeldflessen te moeten bewaren totdat je weer naar Duitsland gaat.

Ze hebben ook op (sommige) bierblikken statiegeld. Dat verwacht je niet maar is toch zo.

Er zijn ook dingen juist duurder dan bij ons in NL, zoals bijv. chips en zoutjes en ijsjes.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ook coca-cola e.d. maar niet alles.

10. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Als je Pepsi koopt, die kun je wel in Nederland inleveren :D

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    @ Sara dat wist ik niet. Ik zal het onthouden. :)

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Oppassen met frisdrank want vaak verschilt de smaak wel net iets!

Ik proef het verschil tussen coca cola uit duitse blikjes en nederlandse blikjes, weet ook niet als dat in flessen zit.

De smaak van cola verandert per land..

13. Roxyroxx

Haha, tip is dus om echt goed op te letten en geen koffie, zoutjes of chips te halen hihi. Nog meer echte afraders qua producten of winkels? Kaufland zal ik wel even langsgaan maar in mijn achterhoofd onthouden dat hij wat duurder is (misschirn hebben ze wel net wat meer want t is volgens mij een hele grote winkel?!)

14. Roxyroxx

We gaan wel vaak uit eten in Duitsland en dan merk ik t niet zo, maar zal er op letten! Thanks!

15. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ga wel eens naar de real. pampers zijn idd goedkoper, maar ook wasmiddel en cosmetica produkten zoals, deo, shampoo enz enz en allemaal merken en ook haarverf is heel erg goedkoop, geloof maar 4 euro ongeveer per pak. ook heb ik gemerkt dat de c en a in duitsland goedkoper is.

16. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik ga 1x per kwartaal naar de DM. drogisteriijartikelen zijn veel goedkoper. ook merk asl nivea dove etc. pampers ook goedkoper en ik was nogal van de pampers. Met de nadruk op was luiers van babylove kosten 11 euro nog wat voor 80 stuks en ik vind ze vergelijkbaar met pampers

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Regelmatig een ritje naar de Real, is maar 10 km verderop. Pampers megapack (doos met 2 pakken, totaal 84 stuks maat 4) €19 per stuk, vorige maand met coupon €1 per doos korting. Shampoo e.d. vaak grotere flessen en dan nog €1-2 goedkoper dan de 250 ml-fles hier.
    Als je wilt gaan winkelen lijstje maken met wat je wilt vergelijken en dan in de winkel gaan afstrepen. Wij lachen ons nu elke keer weer kapot als we zo'n stel 'nieuwelingen' tegenkomen.
    Vooral Lidl heeft ook merkproducten, vaak goedkoper

Deel Deze Pagina